TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Premiera trolejbusu Skoda-Iveco 35 Tr. W Pilźnie
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.02.2018 14:00:01 1 komentarz
Premiera trolejbusu Skoda-Iveco 35 Tr. W Pilźnie

Pierwszy przegubowy trolejbus Škoda-Iveco 35 Tr pojawił się na ulicach Pilzna.

Škoda Electric opracowała kolejny projekt nowego trolejbusu, tym razem przegubowego przy współpracy z Iveco. To Škoda-Iveco 35 Tr.

Nowy przegubowy trolejbus Škoda 35 Tr w nadwoziu Iveco Urbanway 18M jest pierwszym nowoczesnym pojazdem 18-metrowym tego typu, który wszedł do eksploatacji na jazdach próbnych w Pilźnie. Zewnętrze malowanie łudząco przypomina te od włoskiego przewoźnika z Mediolanu (ATM), gdzie od 2005 roku kursuje 9 przegubowych przegubowych Irisbusów Cirstalis 18 ETB, czyli protoplasta obecnego modelu z rodziny Iveco.

In-Motion na TOPie

-"To zaawansowana i ostatnio bardzo preferowana generacja trolejbusów. Samochody mogą być stale ładowane za pomocą baterii "In-Motion Charge" za pośrednictwem sieci trakcyjnej, która pozwala na przechowywanie baterii w akumulatorach" - mówi Pavel Kuch, Sales Manager w firmie Škoda Electric.

W styczniu pisaliśmy o wcześniejszym kontrakcie Škody na pierwsze 10 szt. trolejbusów Škoda 32 Tr w nadwoziu SOR NS12, zamówionych przez miejskiego przewoźnika z Opawy (MDPO), o czym można było przeczytać TUTAJ.

-"Nowe modele trolejbusów można rozmieszczać na trasach, które nie muszą być podpięte pod stałym prądem. W rezultacie łącza komunikacyjne w miastach są lepiej rozwiązywane, a koszty infrastruktury zmniejszają się. Pomiar jazdy trolejbusu pod trakcją i bez trakcji może wynosić nawet 50/50. W ten sposób operator czerpie korzyści z trolejbusu, który jest wydajny przez cały czas i nie traci czasu na ładowanie statyczne, ponieważ energia magazynowana jest w pojeździe podczas jazdy pod prądem"- dodaje Kuch.

W dobie elektrobusów

W przeszłości Škoda Electric, wspólnie z Iveco, z powodzeniem wdrożyła szereg projektów trolejbusowych. Na przykład w Bolonii we Włoszech wykorzystano 49 pojazdów, w których Škoda wyprodukowała sprzęt elektryczny i zamontowała kompletny montaż w swoim przedsiębiorstwie w Pilznie. Ponadto, w listopadzie zeszłego roku czeska fabryka po raz pierwszy zaprezentował na czeskich targach CZECHBUS nowy elektryczny autobus Skoda E'City, który powstał również we współpracy z Iveco.

Škoda Electric jest największym producentem trolejbusów w Europie. Czeskie trolejbusy działają w około trzydziestu krajach na świecie - w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Oprócz tradycyjnego rozwoju i produkcji trolejbusów, Škoda Electric wprowadziła kilka rodzajów nowych elektrycznych autobusów akumulatorowych. Firma od dawna zajmuje się koncepcją pojazdów ekologicznych i jest synonimem ekologicznego transportu nieemisyjnego.


Sprawdź też:
trolejbus
Skoda
Iveco
Czechy
  • cruze – 12.02.2018

    Ponownie zacieśnienie współpracy między Skodą i Iveco, nie będzie stanowiło wielkiego zagrożenia dla Solarisa. Włoscy odbiorcy i tak kupowali trolejbusy Skody w nadwoziu rodzimej produkcji np. BredaMenariniBus. Gorzej, że Skoda zaczęła produkcję trolejbusów opartych na nowej generacji SORów NS12, które wydają się bardziej cywilizowanym produktem niż starsza seria NB12. Tym samym są bardziej konkurencyjne wobec Solarisów.

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.