TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Przegubowa bitwa warszawska. Arriva i PKS Grodzisk wygrywają w KIO!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 14.09.2018 16:20:56
fot. Arriva

Czy warszawski przetarg na obsługę linii autobusowych 50 autobusami przegubowymi jest bliżej zakończenia? KIO uwzględniła odwołania wniesione przez Arrivę i PKS Grodzisk Mazowiecki. Arbitrzy uznali, że ZTM popełnił błąd.

Czy warszawski przetarg na obsługę linii autobusowych 50 autobusami przegubowymi jest bliżej zakończenia? Teoretycznie tak. Dziś, 14 września Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołania wniesione przez Arrivę i PKS Grodzisk Mazowiecki. Arbitrzy uznali, że ZTM popełnił błąd wykluczając z postępowania obydwu przewoźników. Czy to oznacza, że zwycięzca pozostaje bez zmian?

Przypomnijmy, że sprawa dotyczyła trwającego już kilka miesięcy przetargu na ośmioletnią obsługę linii przynajmniej 54 autobusami przegubowymi. Postępowanie to ogłoszono pod koniec stycznia. KIO już trzy razy musiała przyglądać się sprawie. Na początku zastrzeżenia wobec warunków zamówienia podnosili Mobilis i Europa Express City. Odwołania poskutkowały pewnymi zmianami SIWZ. Drugie postępowanie przed Izbą dotyczyło zastrzeżeń firmy Michalczewski co do poprawności wyboru Arrivy jako zwycięzcy przetargu. Zostało ono jednak oddalone, choć ZTM uwzględnił niektóre zarzuty.

Sensacyjny zwrot akcji nastąpił 13 lipca. Tego dnia warszawscy urzędnicy wykluczyli Arrivę oraz PKS Grodzisk Mazowiecki z postępowania. Lista zastrzeżeń wobec przewoźników była szalenie interesująca. W przypadku Arrivy ZTM uznał m.in., że nie spełnia ona warunku udziału w zakresie dysponowania odpowiednią bazą autobusową, podała nieprawdziwe informacje wskutek mające wpływ na wynik postępowania, błędne obliczenie stawki za wzkm oraz zmowę przetargową z grodziskim PKS. W konsekwencji także ten drugi przewoźnik został wykluczony. Przetarg znów nie miał zwycięzcy.

Natychmiast po tym fakcie Arriva wydała oświadczenie, w którym zanegowała wszystkie stawiane jej zarzuty. Spółka szczególnie wyraziście odniosła się do posądzania ją o zmowę z PKS.

Oczywiście taki obrót spraw musiał zakończyć się kolejną batalią w KIO, którą rozpoczęto bardzo szybko. 2 sierpnia odbyła się pierwsza rozprawa, na której przeprowadzono wysłuchanie stron. W roli odwołujących wystąpili Arriva i PKS Grodzisk Maz. Ich oponentami był ZTM oraz zgłaszający przystąpienie po stronie urzędników Michalczewski. Sprawa miała poważny kaliber i jedna rozprawa nie była wystarczająca by wydać wyrok. Kolejne posiedzenie arbitrzy wyznaczyli na 10 września. Na nim zamknęli rozprawę i na dziś wyznaczyli ogłoszenie wyroku.

W orzeczeniu uwzględniono w całości odwołania Arrivy i PKS. A to oznacza, że pierwsza z firm prawie może się czuć zwycięzcą przetargu. Prawie, gdyż pozostaje jeszcze oczekiwanie na uzasadnienie pisemne wyroku. Od niego będzie zależało czy “przegubowa bitwa warszawska" skończy się jeszcze w tym roku. A to nie jest do końca pewne.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZTM Warszawa
Arriva
Michalczewski
PKS Grodzisk Mazowiecki
  • Omni-Bus – 14.09.2018

    Pytanie, w którym kierunku jest ten koniec przetargu ;)

  • Mikołaj Michalski – 14.09.2018

    Ja nie mam nic przeciwko Arrivie, za to nie podoba mi się przeciąganie na siłę tego przetargu. Mamy wrzesień i jesteśmy w tym samym miejscu co na przełomie kwietnia i maja.

  • Sylvester Marcin Kruczkowski – 14.09.2018

    Ach te Skanie z PKSu,te nie zamykające się drzwi w autobusach i kierowcy nie znający języka Polskiego;)

  • Bonk Józek – 14.09.2018

    Kuriozalna sytuacja - państwowy operator niemiecki będzie operował w Polsce, bo rzekomo podmioty publiczne nie powinny zajmować się operowaniem, a li tylko organizacją.

  • Damian Burza – 18.09.2018

  • Lukas Watosky – 19.09.2018

    Chyba będą hindusi i ukraince jeździć za te pieniądze

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.