TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Przegubowa bitwa warszawska: Arriva z MAN-ami na CNG najtańsza!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 13.03.2018 17:00:50 8 komentarzy
fot. Arriva

Do dziś, 13 marca stołeczny ZTM czekał na oferty w przetargu na ośmioletnią obsługę linii autobusowych łącznie 50 nowymi autobusami przegubowymi. Do walki stanęło czterech przewoźników.

Do dziś, 13 marca stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego czekał na oferty w przetargu na ośmioletnią obsługę linii autobusowych łącznie 50 nowymi autobusami przegubowymi. Do walki stanęło czterech przewoźników, ale tylko dwóch zmieściło się zakładanym kosztorysie. Najtańsza jest Arriva, która chce postawić na gazowe MAN-y. Producent "lwów" miał także dobre branie u pozostałych oferentów.

Przypomnijmy, że stołeczny przetarg na obsługę linii autobusowych od 1 grudnia 2018 r. do końca 2026 r. ogłoszono w pod koniec stycznia. O jego warunkach pisaliśmy tutaj. W ramach tego kontraktu roczna praca eksploatacyjna ma wynieść ok. 4 mln wzkm (+ 5% / - 10%), a więc przez osiem lat daje to do wyjeżdżenia nawet 33,6 mln wzkm. Do obsługi zlecenia zwycięski operator musi pozyskać przynajmniej 54 autobusy przegubowe- 50 liniowych i min. 4 rezerwowe.

Warunkom postępowania musiała się przyjrzeć Krajowa Izba Odwoławcza. Bezprawność warunku doświadczenia już kolejny raz zarzuciła Europa Express City urzędnikom ZTM. Mobilis natomiast domagał się zmiany zasad waloryzacji oraz zasad punktacji w zakresie alternatywnych napędów. O obu odwołaniach pisaliśmy tutaj. O werdykcie KIO, który częściowo przyczynił się do zmian SIWZ pisaliśmy tutaj.

Budżet znowu na wszystkie okoliczności
Dziś upłynął termin składania ofert. Warszawscy urzędnicy otrzymali oferty od czterech przewoźników. Jednak tylko dwóch "wstrzeliło" się poniżej zakładanego kosztorysu, który i tym razem uwzględniał takie czynniki jak waloryzacja, premię za dobre świadczenie usług na poziomie 4% oraz maksymalny wymiar pracy przewozowej. ZTM na zakup ośmioletnich przewozów autobusami przegubowymi zamierza przeznaczyć 347 848 300,80 zł brutto. Daje to szacowaną stawkę początkową na poziomie ok. 8,01 zł/wzkm netto.

PKS Grodzisk Maz. wraca do gry?
Pierwszą ofertę przedstawiło Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej z Grodziska Mazowieckiego. Spółka zaoferowała stawkę początkową w wysokości 8,27 zł/wzkm netto. Oznacza to, łącznie oferta opiewa na 359 132 876,72 zł brutto. PKS chciałby zostawić sobie do wyboru dwie marki. Pierwszą opcją są gazowe MAN-y Lion's City G. Druga to Scanie Citywide 18LF CNG.

Michalczewski. Nie tym razem?
Drugą ofertę przedstawiła radomska firma Michalczewski. To jedna z dwóch ofert, które zmieściły się w kosztorysie. Niedawny zdobywca stołecznego pakietu na 25 autobusów klasy MAXI za kursy przegubowcami chciałby 7,89 zł/wzkm netto. Łącznie więc daje to dla ZTM możliwość zamówienia przewozów o wartości nie większej niż 342 631 003,31 brutto. Michalczewski wskazał jednego dostawcę autobusów. Miałyby to być MAN-y Lion's City G CNG. 

Arriva nabiera rozpędu
Najtańszą ofertę przedstawiła Arriva. Proponowana przez nią stawka za wzkm to 7,38 zł netto. Łącznie więc oferta opiewa na maksymalnie 320 483 752,14 brutto. Przewoźnik postawił na jedną markę przegubowców. Także i w tej ofercie jako dostawcę wskazano MAN-a z gazowymi A23. Czuć zatem, że spółka nabiera rozpędu po niedawnym zwycięstwie na obsługę stołecznych linii 25 autobusami klasy MIDI.

Obecny operator najdroższy
Mobilis jest aktualnym przewoźnikiem pakietu, który jest na przetargowym stole. Wraz z końcem roku jednak wygaśnie umowa na to zlecenie. I wygląda na to, że gigant z Mościsk nie utrzyma go. Jego oferta jest najdroższa i opiewa na 8,49 zł/wzkm netto. Łącznie więc to 368 686 592,91 brutto. Mobilis tak jak Arriva i Michalczewski chciał postawić na przegubowe Lion'sy City G CNG.

Nadzieja na szybkie rozstrzygnięcie?
Poprzedni dwuczęściowy przetarg liniowy udało się warszawskim urzędnikom rozstrzygnąć w ciągu miesiąca. Jeszcze przez dwa dni mogą jednak wpłynąć odwołania. W postępowaniu, w którym dziś otwarto oferty sytuacja zapowiada się bardzo podobnie. Tylko dwie oferty Arrivy i firmy Michalczewski mieszczą się w kosztorysie. Jednak pierwsza ze spółek już chyba może czuć się zwycięzcą.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
Arriva
Michalczewski
Mobilis
PKS Grodzisk Mazowiecki
MAN
Scania
CNG
  • Ashir – 13.03.2018

    Jedno jest pewne zwycięzcą tego przetargu może czuć się MAN! Zresztą ostatnio jest to bardzo dobry okres dla tego producenta, jeśli chodzi o dostawy autobusów do Warszawy, bo jak dobrze pójdzie to w krótkim okresie 4 różnym ajentom dostarczy aż 148 pojazdów! Z pewnością takiego sukcesu by nie było, gdyby Solaris nie był zapchany zamówieniami.

  • czeslaw2 – 13.03.2018

    Dokładnie, Solaris ma full więc ktoś to musiał zgarnąć.

  • zxcvbnm – 13.03.2018

    Cieszy powrót Manów z silnikiem leżącym :DBardzo pięknie. Mam nadzieję, że zagoszczą one na 523.Hmm... Koniec dominacji Mobilisu?Mobilis będzie miał 3 kontrakty, Arriva też 3. PKS 1, Michalczewski 1, EEC 0.

  • Bazior – 13.03.2018

    Jakie Many A23?! Redaktor oczywiście 0 logicznego myślenia. MANy A23 nie są produkowane od kilku lat. Nawet jeśli to błąd ze strony ZTM, że tak było napisane, to Wy jako portal branżowy powinniście wiedzieć na jakim obecnie typie podwozia MAN produkuje autobusy...

  • Ashir – 13.03.2018

    @zxcvbnm - Nie, nadal będzie Mobilis prowadził (169 wozów na 150 brygad) przed Arrivą (142 wozy na 125 brygad). Z leżący silnikiem będą zarówno gazowe Many od Michalczewskiego, jak i Arrivy.@Bazior - MAN jak najbardziej oferuje model A23, który jest bardzo popularny, bo to jest nic innego jak pojazd przegubowy z leżącym silnikiem. Tak samo jak wygrał wcześniej Michalczewski z modelem A21, czyli nic innego jak z solówką z silnikiem leżącym.

  • Bazior – 14.03.2018

    No to się mylisz, bo MAN obecnie oferuje przegubowe wozy tylko na podwoziu A37, a nie A23

  • zxcvbnm – 14.03.2018

    Do prawdy? Wozy CNG są aktualnie tylko i wyłącznie A2x z silnikiem leżącym.

  • Ashir – 14.03.2018

    @Bazior - Bredzisz, co więcej w starej generacji MANa nie było przegubów z silnikiem stojącym. Model A37 to z kolei solówka z silnikiem stojącym, jakie oznaczenie dostał przegub z silnikiem w takiej konfiguracji tego nie wiem, ale zapewne inne. Do Warszawy dla Michalczewskiego i Arrivy trafią bardzo podobne lwy CNG co jeżdżą m.in. po Gdyni i Tychach. :)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.