Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przegubowy Irizar i2e „Autobusem Roku 2018” w Hiszpanii

infobus
01.02.2018 07:00
0 Komentarzy

Dla Grupy Irizar rok 2018 rozpoczął się od dwóch znaczącychnagród. Irizar e-tram, wprowadzony niedawno na rynek elektryczny autobus ozerowej emisji spalin, otrzymał w Hiszpanii tytuł Autobusu Roku 2018 orazEkologicznego Pojazdu Przemysłowego Roku 2018.

Nagrody te, przyznawane przez pisma z sektora transportudrogowego, Transporte 3 i Viajeros, są uznawane za najważniejsze nagrody wkategorii autobusy i autokary.

Jury złożone z przedsiębiorców z branży transportupasażerskiego, przedstawicieli stowarzyszeń, specjalistów technicznych i ekspertówz branży motoryzacyjnej oraz z dziedziny elektromobilności i środowiska,przyznało elektrycznemu autokarowiIrizar (tj. e-tram) zaszczytny tytuł Autobusu Roku 2018 oraz EkologicznegoPojazdu Przemysłowego Roku 2018.

W ceremonii wręczenia nagród, która odbyła się 17 stycznia wNovotel Madrid Centre, wzięli udział José Manuel Orcasitas, dyrektor generalnyIrizar Group oraz Hector Olabe, dyrektor nowej firmy Grupy, Irizar e-mobility.Wydarzenie zgromadziło około 500 osób, przedsiębiorców z branży, członkówgłównych stowarzyszeń branżowych orz przedstawicieli instytucjonalnych.

Zdaniem José Manuela Orcasitas: „Te dwie nagrody sąuznaniem wielkiego skoku strategicznego, jaki Grupa Irizar podjęła w ostatnichlatach, aby znaleźć się wśród liderów oferujących integralne, pionierskie,najnowocześniejsze i całkowicie zrównoważone rozwiązania technologiczne”.

Ze swojej strony, Hector Olabe dodał: „Jesteśmy bardzodumni, że Irizar e-tram zdobył te dwie nagrody, ponieważ jest to pojazd, wktórym zawiera się cała technologia opracowana w ramach Grupy Irizar: systemnapędowy, system magazynowania energii, kompletne oprogramowanie a nawetkomunikacja między pojazdami i / lub pojazdem względem infrastruktury. Stacjeładowania także są opracowane wewnętrznie, co pozwala Grupie Irizar oferowaćkompleksowe, dostosowane do indywidualnych potrzeb rozwiązaniaelektromobilności we wszystkich miastach europejskich „

Przegubowy Irizar i2e czyli e-tram

Irizar e-tram jest przegubowym 18-metrowym autobusem wyglądemprzypominającym tramwaj. Pojemność, łatwość dostępu i design oraz elastycznośćautobusu miejskiego, w połączeniu zzerową emisją spalin, określają DNA tego nowego pojazdu. E-tram Irizaroferuje czysty, minimalistyczny design, który jest łatwo rozpoznawalny dlaużytkowników. Dostępność, bezpieczeństwoi komfort pasażerów były inspiracją dla architektury wnętrz.

Nowy e-tram jest w pełni wyposażony w technologię GrupyIrizar, zarówno pod względem elektroniki i komunikacji, jak i w główne systemy:układ napędowy, akumulatory i systemy ładowania.

Technologia ta została przetestowana w laboratoriachIrizara a także w samym pojeździe ioptymalizuje przepływ energii pomiędzy różnymi systemami stosowanymi welektryfikacji, takimi jak układ napędowy, akumulator, EBS i sprzęt pomocniczy.

Akumulatory o wysokiej mocy i długim okresie eksploatacji toakumulatory litowo-jonowe z rodziny LTO (Titanium-Lithium). Silniksynchroniczny z magnesami trwałymi o mocy 230 kW jest wystarczający dospełnienia wymagań operacyjnych.

System klimatyzacji Hispacold, zaprojektowany specjalnie dlapojazdów elektrycznych z zerową emisją, oferuje idealną równowagę międzykomfortem cieplnym pasażerów a optymalizacją zużycia energii uzyskaną przezIrizar dla pojazdu elektrycznego.

18-metrowe pojazdy zostały wyposażone w drzwi elektryczneopracowane przez firmę Masats; przednie drzwi wahadłowe wyposażone są w czujnikbezpieczeństwa, a pozostałe przesuwne drzwi w stylu metra mają równieżczujniki.

Kolejna nowinka to pantograf, który pozwala na ładowaniepojazdu w ciągu kilku minut w trakcie podróży. Jego nowoczesny i minimalistycznydesign zapewnia łatwą integrację z miejskim krajobrazem. System jest wyposażonyw przegubowe ramię, które umożliwia automatyczne lub ręczne podłączenieładowarki do akumulatorów magistrali, a ładowanie zajmuje tylko około 5 minut.Jest on też kompatybilny z systemami istniejącymi już w wielu miastach.

Komentarze