Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przetargi na autobusowe linie ZTM – I połowa 2020

infobus
10.06.2020 11:00
0 Komentarzy

Pół nowego 2020 roku już za nami, zapraszamy zatem na kolejne podsumowanie liniowych przetargów Zarządu Transportu Metropolitarnego z siedzibą w Katowicach.

Poniżej przedstawiamy już standardowo, chronologiczne zestawienie przetargów z półrocza 2020 roku:

– 20. grudnia 2019 r.

ogłoszono liniowy przetarg na linię nr 973 relacji: Murcki Rynek ↔ Ochojec Szpital ↔ Piotrowice Pętla ↔ Podlesie Dworzec PKP ↔ Podlesie Oczyszczalnia. Organizator do tego zadania wymagał 3 szt. autobusów typu M (do 8m) i pojemności co najmniej 35 miejsc z czego m.in. 11 miejsc siedzących, nie starszych niż (rok produkcji) z 2012 roku produkcji Pojazdy od 1 marca 2020 roku przez 46 miesiący miałyby przejechać 1 147 000 wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie 6,33 mln zł brutto – co oznaczało stawkę wyjściową na poziomie 5,10 zł netto /wzkm.

Otrzymano dwie propozycje – z czego tańszą odrzucono na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp. Złożyła ją tarnobrzeska spółka PKS Tarnobrzeg, proponując swoje usługi w cenie 4.930.264,80 zł brutto – dawało to stawkę 3,98 zł netto – w dobie kryzysu dość sensowna propozycja cenowa. Zwyciężyła droższa propozycja firmy INTRANS z Sosnowca, która opiewała na kwotę 6.169.024,80 zł brutto, co dało stawkę za wzkm na poziomie 4,98 zł netto. Obie firmy zadeklarowały klimatyzowane autobusy napędzane silnikami spełniającymi normy emisji spalin EURO 6 lub silnikami z alternatywnym układem napędu (tj. hybrydowym, elektrycznym lub gazowym). Nowy gracz na rynku przewozów w byłym KZK GOP? Być może jeszcze namiesza w tym rojku.

– 17. stycznia

ogłoszono postępowanie przetargowe na zatramwaj T-11 relacji: Chorzów Rynek ↔ Chorzów Wodociągi ↔ Piaśniki Szpital ↔ Lipiny Kościół ↔ Chebzie Dworzec PKP. Organizator do tego zadania wymagał 4 szt. autobusów, dwa typu BN do 12,5m i pojemności co najmniej 91 miejsc, nie starsze niż (rok produkcji) z 2007 roku produkcji, spełniające normy emisji spalin co najmniej EURO 4. Autobusy przez okres trwania 15 miesięcy, począwszy od 12 marca 2020 do 30 czerwca 2021r. miałyby do pokonania odpowiednio 426 500 wzkm. ZTM przeznaczył na to postępowanie 3.685.400 zł bruttto – co oznaczało stawkę wyjściową na poziomie 8,00 zł netto /wzkm.

ZTM otrzymał trzy ofert, począwszy od najtańszej i zarazem zwycięskiej firmy P.P.U.H. Kłosok z Żor, która proponowała swoje usługi w cenie 3.224.340 zł brutto (7,00 zł netto / wzkm), drugi na liście był PKMM Świerklaniec z propozycją 3.445.437,60 zł brutto (7,48 zł netto /wzkm) i najdroższa propozycja konsorcjum firm IREX ze Świętochłowic, Meteor Świętochłowice i U.P. IREX Ireneusz Kozieł na kwotę 4.145.800 zł brutto (9,00 zł netto /wzkm). Wszyscy przewoźnicy zadeklarowali wysyłanie klimatyzowanych pojazdów (20% w ocenie ofert) i wyznaczenie do obsługi zatramwaju autobusów wyposażonych w silniki spełniające normy emisji spalin co najmniej EURO 4 (20% w kryterium oceny ofert).

– 21. stycznia

ogłoszono przetarg liniowy na linię nr 232 relacji: Gliwice Europa Centralna ↔ Gliwice Centrum Edukacji ↔ Trynek ↔ Gliwice Plac Piastów ↔ Gliwice Europa Centralna. Organizator wymagał 1 szt. autobusu typu BN (do 12,5m) z 2015 roku produkcji, spełniającego normy emisji spalin EURO 6 i mogącego pomieścić 91 pasażerów z czego 21 na miejscach siedzących. Autobus od 1 lutego 2020 przez okres 11 miesięcy pokona 61 tys. wzkm.

ZTM przeznaczył na to zadanie 403.000 zł brutto (6,11 zł netto /wzkm), a otrzymał jedyną ofertę, którą musiał zaakceptować z firmy P.P.U.H. Kłosok Żory na wyższą kwotę rzędu 454.572 zł brutto, co dało stawkę 6,90 zł netto.

– 9. kwietnia

ogłoszono postępowanie przetargowe na linię nr 900 relacji: Katowice Cmentarz Komunalny ↔ Osiedle Paderewskiego Trzy Stawy ↔ Katowice AWF ↔ Osiedle Witosa Centrum ↔ Katowice Cmentarz Komunalny. Organizator do tego zadania wymagał 2 szt. autobusów typu AN (do 10,5m) i pojemności co najmniej 60 miejsc z czego m.in. 11 miejsc siedzących, nie starszych niż (rok produkcji) z 2013 roku produkcji i spełniającego normy emisji spalin min. EURO 5. Pojazdy od 1 maja 2020 roku do 30 kwietnia 2021 roku miałyby przejechać 150 000 wzkm. Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, ponieważ nikt nie zgłosił się do przetargu.

– 21. kwietnia

ogłoszono kolejny już przetarg na linię nr 900 relacji: Katowice Cmentarz Komunalny ↔ Osiedle Paderewskiego Trzy Stawy ↔ Katowice AWF ↔ Osiedle Witosa Centrum ↔ Katowice Cmentarz Komunalny. Organizator do tego zadania wymagał 2 szt. autobusów typu AN (do 10,5m) i pojemności co najmniej 60 miejsc z czego m.in. 11 miejsc siedzących, nie starszych niż (rok produkcji) z 2013 roku produkcji i spełniającego normy emisji spalin min. EURO 5. Pojazdy od 1 maja 2020 roku do 30 kwietnia 2021 roku miałyby przejechać 150 000 wzkm.

ZTM tym razem przeznaczył na zadanie 972 tys. zł brutto (6,00 zł netto /wzkm) i otrzymał dwie oferty, tańszą i zarazem zwycięską przedstawiła spółka A21 z Żor – proponując swoje usługi 1,044 mln zł brutto, co oznaczało stawkę za wzkm na poziomie 6,44 zł netto. Droższą propozycję przedstawił mielecki przewoźnik – MARKPOL oferując swoje usługi z 1.778.760 zł brutto (10,98 zł netto /wzkm).

– 7. maja

ogłoszono postępowanie przetargowe na linię nr 250 relacji: Zabrze Goethego ↔ Zabrze Kotarbińskiego ↔ Zabrze Osiedle Kopernika Heweliusza ↔ Zabrze Maciejów M1 ↔ Gliwice Zajezdnia ↔ Gliwice Plac Piastów. Organizator do tego zadania wymagał jednego autobusu typu AN (do 10,5m) i pojemności co najmniej 60 miejsc z czego m.in. 11 miejsc siedzących, nie starszych niż (rok produkcji) z 2012 roku produkcji i spełniającego normy emisji spalin min. EURO 5. Pojazdy od 1 czerwca 2020 roku do 31 maja 2021 roku miałyby wykonać 121 tys. wzkm.

Do przetargu stanęło dwóch oferentów – tańszy i zwycięski U.P. Pawelec z Biechowa, proponujący swoje usługi za 618.116,40 zł brutto (4,73 zł netto /wzkm) i droższy PKMM Świerklaniec, który wycenił swoje usługi za 781.466,40 zł brutto (5,98 zł netto /wzkm). ZTM na to zadanie przeznaczył 719 tys zł brutto (5,50 zł netto /wzkm), zatem ponad sto tysięcy w kieszeni zamawiającego.

– 12. maja

ogłoszono przetarg liniowy na linię nr 159 relacji:Pilchowice Leboszowice Las ↔ Pilchowice Gliwicka ↔ Pilchowice Żernica Skrzyżowanie. Organizator wymagał 1 szt. autobusu typu M (do 8m) z 2010 roku produkcji, spełniającego normy emisji spalin EURO 5 i mogącego pomieścić 40 pasażerów z czego 11 na miejscach siedzących. Autobus od 1 lipca 2020 do 31 grudnia 2021 wykona 58 tys. wzkm.

ZTM przeznaczył na to zadanie 357.100 zł brutto (5,70 zł netto /wzkm), a otrzymał trzy oferty – najtańszą i zwycięską przedstawiła firma P.T. Łukasz Łach proponując swoje usługi za 269.120 zł brutto (4,30 zł netto /wzkm), drugą radzionkowska spółka EUROZEBRA znana z obsługi linii na Słowację, proponująca swoje usługi za cenę 289.396,60 zł brutto (4,62 zł netto /wzkm) i najdroższą propozycję przedstawiła firma z Rudy Śląskiej U.P. Lucjan Brożek za 369.576 zł brutto (5,90 zł netto /wzkm).

– 2. czerwca

ogłoszono postępowanie przetargowe na linię nr 950 relacji: Katowice Wełnowiec GPP Business Park ↔ Katowice Dworzec. Organizator do tego zadania wymaga 2 szt. autobusów typu BN (do 12,5m) i pojemności co najmniej 91 miejsc z czego m.in. 21 miejsc siedzących, nie starszych niż (rok produkcji) z 2012 roku produkcji i spełniającego normy emisji spalin min. EURO 5. Pojazdy od 1 lipca 2020 roku do 31 grudnia 2021 roku miałyby przejechać 80 000 wzkm.

Postępowanie jest jeszcze w toku, być może zwycięzce poznamy jeszcze w tym miesiącu, ponieważ otwarcie ofert zaplanowano na 15. czerwca na godzinę 9:00.

Podsumowując

… połowę 2020 roku pracy ZTM, to na postępowania przetargowe przeznaczono do tej pory 5.610.148,40 zł brutto, a przewoźnicy wykonają 816 500 wzkm.

Zatem organizator średnio zapłaci 6,36 zł netto za wzkm, co w porównaniu do zeszłorocznych stawek widać tendencję spadkową, oby tylko jakość świadczonych usług na tym nie ucierpiała. W planach ZTM jest jeszcze kilka linii 912, 913, 922 i 924. Czekamy również na tyskie i tarnogórskie pakiety.

Statystyczna oferta

W powyższym artykule wykorzystano dane z raportuo liniowych przetargach, który został przygotowany przez firmę JMK analizy rynku transportowego”. Jego koszt to 150 PLN netto miesięcznie.

Na rok 2020 JMK oferuje szeroki zbiórtransportowych opracowań, w tym m.in.:

· comiesięczne analizy rejestracji nowych i używanychautobusów w Polsce;

· kwartalne analizy produkcji nowych autobusów w Polsce;

· analizy on-line przetargów na zakup nowych autobusówmiejskich oraz międzymiastowych, MINI i turystycznych;

· analizy on-line przetargów na obsługę miejskich liniiautobusowych;

· analizy on-line przetargów na obsługę lokalnych imiędzymiastowych linii autobusowych.

Wykonujemy również opracowania pod konkretne potrzeby.Jesteś zainteresowany? Napisz na [email protected] / zadzwoń 506 03 71 71,a otrzymasz szczegółową wycenę. Do usłyszenia!

Komentarze