TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Raf Trans na zakupach 2020: 34 autobusy
InfoBus.pl - Opublikowano: 20.01.2020 09:00:26
Raf Trans na zakupach 2020: 34 autobusy

Jak co roku Raf Trans - największy autobusowy touroperator w Polsce - wybrał się na autokarowe zakupy. Tradycyjnie w koszyku dominuje "gwiazda", ale nie tylko.

Jak co roku Raf Trans - największy autobusowy touroperator w Polsce - wybrał się na autokarowe zakupy. Tradycyjnie w koszyku dominuje "gwiazda", ale nie tylko. .

-"W 2020 roku nasze taborowe zakupy najprawdopodobniej zamkniemy na poziomie 30 autokarów plus kilka minibusów. Nie jest jednak wykluczone, że w trakcie roku nadarzy się kolejna szansa na wzmocnienie naszej floty - powiedział nam Bartosz Egier, specjalista ds. logistyki w Raf Trans.

Na ten moment tegoroczne zamówienie warszawskiej spółki obejmuje 34 pojazdy, w tym 4 szt:

  • 20 szt. Mercedes-Benz Tourismo o pojemności 51+1+1;

  • 5 szt. Mercedes-Benz Tourismo L;

  • 3 szt. Mercedes-Benz Tourismo M,

  • 1 szt. Setra S519HD o pojemności 69+1+1,

  • 1 szt. Scania-Irizar i6S o pojemności 69+1+1,

  • 4 szt. Mercedes-Benz Sprinter z za budowa warszawskiej firmy ProAuto o pojemności 20+1.

W tym zastawieniu sporo niespodzianką jest Scania, ale ta marka już wcześniej występowała we flocie Raf Transu. Dodatkowym impulsem do zakupu trzyosiowego egzemplarza była propozycja odkupu przez Scanię starszego modelu z 2012 r.

-"Jesteśmy zadowoleni z autokarów zaoferowanych przez Scania Polska. Kolor dobraliśmy pod inne pojazdy z tego segmentu i lada dzień zaprezentujemy je już w naszym brandingu. Wersje o bardzo dużej pojemności wykorzystujemy głównie w dalekiej turystyce, a przewagą i6s nad innymi markami w tej klasie gabarytowej polega na wielkości luków bagażowych - podkreśla Bartosz Egier.

Standard Raf Transu

Zdecydowana większość zakupionych autobusów zostanie wyposażona w bogatszą kompletację, obejmujący m.in. automatyczną skrzynią biegów. Wszystkie jednak zamówione pojazdy będą posiadać pełen pakiety systemów bezpieczeństwa oferowanych przez koncern Mercedes-Benz. To dla polskiej firmy najważniejszy aspekt wyposażenia autokaru.

Z kolei zakupione minibusy są przedłużane - do wersji long - co pozwoliło na pozostawienie dużego i komfortowego bagażnika.

-"Generalnie powielamy sprawdzone kompletacje i rozwiązania, choć w kwestiach systemów bezpieczeństwa zdecydowanie stawiamy na nowe rozwiązania i chętnie testujemy wszystkie nowinki - mówi Bartosz Egier.

Aktualnie flota Raf Transu składa się z przeszło 220 pojazdami, w tym 90% tej floty stanowią autobusy Mercedes-Benz i Setra. Ten taborowy trzon uzupełniają marki Scania, VDL czy Van Hool. W ostatnim czasie warszawska firma mocno ogranicza liczbą pojazdów powyżej 5 lat. Firma trafiła na bardzo chłonne rynki zbytu, gdzie przewoźnicy doceniają stan i utrzymanie polskich autokarów. Do tego dochodzi fakt, że były one używane w turystyce, a nie na liniach, co ma znaczenie przy odsprzedaży.

Turystyczna moc

I na koniec zadaliśmy Raf Transowi pytanie o turystyczne prognozy dla Polski i Europy. Czy autobusowi touroperatorzy mogą spać spokojnie?

-"Dobre pytanie. Sytuacje tego rynku jest specyficzna i nie taka łatwa do przewidzenia. Wiele zmiennych buduje sytuację w danym okresie roku. Naszym zdaniem nie ma powodów do obaw. W Polsce na plus działa rosnąca świadomość w zakresie bezpieczeństwa i poszukiwanie nowych, lepiej wyposażonych autokarów, co jak wiadomo, nie zawsze jest najtańszą propozycją na rynku. Z kolei nasza obecność w Europie też nie maleje, co należy uznać za dobry sygnał - podsumowuje Bartosz Egier.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
autokar
turystyka
Raf Trans
Mercedes
Setra
Scania
Irizar
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.