TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Regatowa premiera przegubowych elektrobusów Volvo 7900AE
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.06.2018 13:00:57 1 komentarz
Regatowa premiera przegubowych elektrobusów Volvo 7900AE

Pierwsze dwa przegubowe autobusy elektryczne Volvo, które zostały wyprodukowany we wrocławskiej fabryce koncernu zadebiutują podczas regat Volvo Ocean Race w Göteborgu.

Pierwsze dwa przegubowe autobusy elektryczne Volvo, które zostały wyprodukowany we wrocławskiej fabryce koncernu zadebiutują podczas regat Volvo Ocean Race w Göteborgu.

W dniach 14-21 czerwca w Göteborgu w Szwecji odbędą się prestiżowe regaty Volvo Ocean Race. To dobry moment, aby po raz pierwszy pokazać mieszkańcom i mediom dwa całkowicie nowe, przegubowe autobusy elektryczne marki Volvo. Ich targowa premiera będzie miała miejsca na IAA 2018 w Hanowerze.

Elektryczni debiutanci - Volvo 7900AE - będą kursować między centrum Nordstan a miejscem wydarzenia w Frihamnen. Po regatowej premierze, od 25 czerwca, oba pojazdy będzie można spotkać na części linii nr EL16, która jest częścią trasy Västtrafik's 16. W ciągu dnia będą również działać między Eriksbergstorget i Sahlgrenska University Hospital. Na trasie zostaną zbudowane dwa nowe przystanki, a dwa istniejące przystanki autobusowe w Eriksbergstorget i Lindholmen zostaną przebudowane. Ponieważ elektryczne autobusy przegubowe są prototypami, pojazdy będą operować poza regularnym rozkładem jazdy sieci transportu publicznego Västtrafik. Ich test to kolejny element projektu ElectriCity, dzięki któremu od 2015 roku na ulice Göteborgu wyjechało około dziesięciu autobusów elektrycznych działających. Można je spotkać głównie na trasie nr 55 w Göteborgu.

Volvo 7900AE

Nowe przegubowe autobusy elektryczne Volvo 7900AE mają długość 18 m i mogą pomieścić do 135 pasażerów każdy. Oprócz napędu elektrycznego, pojazdy wyróżniają się szeregiem innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych, dzięki którym podróżowanie nimi będzie łatwiejsze i wygodniejsze dla pasażerów. Autobusy m.in. mają cztery podwójne drzwi, duże powierzchnie podłogowe bez podestów oraz ergonomicznie zaprojektowane poręcze, uchwyty i oparcia. Celem tak zaprojektowanego wnętrza przestrzeni pasażerskiej jest jak najszybsza wymiana jak największej liczby pasażerów podczas postoju pojazdu na przystanku. Do tego sama podróż była być tak wygodna, jak to tylko możliwe, dlatego na pokładzie mamy m.in. bezpłatne Wi-Fi, gniazda do ładowania telefonów komórkowych oraz ekrany z informacjami o ruchu drogowym.

Kolejny etap

Nowe elektryczne autobusy przegubowe są częścią projektu ElectriCity, wspólnego projektu między środowiskiem naukowym, przemysłem i miastem Gothenburg, gdzie opracowywane, demonstrowane i oceniane są nowe rozwiązania dla zrównoważonego ruchu miejskiego następnej generacji.

ElectriCity skupia partnerów projektu - Grupę Volvo, Region Västra Götaland, Västtrafik, Miasto Göteborg, Chalmers University of Technology, Szwedzką Agencję Energetyczną, Park Naukowy Johanneberg, Park Naukowy Lindholmen, Göteborg Energi, Ericsson, Ęlvstranden Utveckling, Keolis, Akademiska Hus i Chalmersfastigheter.

Projekt przegubowego autobusu jest prowadzony przez Volvo, Västtrafik, miasto Göteborg, Göteborg Energi i Transdev

-"Dzięki tym dwóm pierwszym elektrycznym autobusom przegubowym robimy kolejny ważny krok w kierunku wolnego od emisji transportu publicznego w Göteborgu i zachodniej Szwecji. Mamy nadzieję, że jak najwięcej mieszkańców i gości będzie miało okazję przeżyć podróży tymi wyjątkowymi autobusami" - powiedziała Ulrika Frick, przewodnicząca komisji transportu publicznego Västra Götaland Regional Council.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
premiera
Volvo
Szwecja
  • Krzysiek Wiśniewski – 04.06.2018

    Cudeńko

  • Piotr Garbicz – 04.06.2018

    Krzysiek Bobek i co myślisz ?

  • Jerzy Pospiech – 04.06.2018

    SUPER.....

  • zxcvbnm – 04.06.2018

    Przetarg na 130 elektrowozów dla MZA może być ciekawy... Niby Volvo nie za bardzo startuje w Warszawie, ale kiedyś może to nastąpić przy dużym zamówieniu.

  • Patryniu Bieńkowicki – 06.06.2018

    Te boki to jest dramat, futurystyczny syf.

  • Ryszard Pfeifer – 07.06.2018

    Ładne autecko

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.