TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Rekordowy kontrakt na elektrobusy w Niemczech. Wiesbaden!
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.04.2019 12:00:06
Rekordowy kontrakt na elektrobusy w Niemczech. Wiesbaden! fot. ESWE

Mercedes-Benz otrzymał rekordowe zamówienie na elektryczne autobusy miejskie eCitaro. Firma ESWE Verkehrsgesellschaft mbH zamówiła aż 56 elektrobusów z trójramienną gwiazdą.

Mercedes-Benz otrzymał rekordowe zamówienie na elektryczne autobusy miejskie eCitaro. Firma ESWE Verkehrsgesellschaft mbH zamówiła aż 56 elektrobusów z trójramienną gwiazdą.

Generalnie zaskoczenia nie ma. Mercedes-Benz i ESWE Verkehr współpracują od lat, a flota przewoźnika z Wiesbaden składa się głównie z autobusów Mercedes-Benz. Dzięki takim klientom niemiecki producent szybko odrobi swoje zaległości na elektromobilnym rynku. Dla Wiesbaden ten kontrakt oznacza przestawienie jednej piąty floty na elektryczność.

Frank Gäfgen, dyrektor zarządzający w ESWE powiedział: -"Teraz zaczynamy realizować naszą wizję bezemisyjnej komunikacji w transporcie publicznym Wiesbaden. W tym zakresie chcemy objąć pozycję lidera w Niemczech".

Plug-in rządzi

W ramach podpisanej umowy Mercedes-Benz nie tylko dostarczy autobusy elektryczne, ale także zadba o ich serwis oraz o konfigurację i dostawę infrastruktury do ich ładowania. Wszystkie 56 autobusów ma być ładowanych poprzez wtyczkę w zajezdni.

Już w tym roku stolica Hesji otrzyma pierwsze 10 autobusów eCitaro z zamówienia, a pozostałe autobusy zostaną dostarczone w 2020 roku.

Pierwsze 15 sztuk eCitaro dla Wiesbaden zostanie wyposażonych w baterie litowo-jonowe najnowszej generacji. Są to baterie NMC (ogniwa tlenkowe litowo-niklowo-manganowo-kobaltowe). Każdy model jest wyposażony w dwanaście akumulatorów o łącznej pojemności 292 kWh.

Z kolei pozostałe 41 egzemplarzy eCitaro zostanie wyposażonych w baterie półprzewodnikowe. Baterie półprzewodnikowe mają bardzo dużą gęstość energii. W tym przypadku wystarcza siedem akumulatorów, aby zapewnić odpowiednią pojemność akumulatora wynoszącą 441 kWh. Nawet w zimie, w obliczu trudnych wymagań korzystania z ogrzewania całkowicie elektrycznego, eCitaro wciąż może pokonać ponad 200 km zgodnie z metodą testową SORT 2.

Autobus + infrastruktura

Kontrakt z ESWE Verkehrsgesellschaft mbH to dla Mercedes-Benz pierwsza w Niemczech umowa "pod klucz" , czyli dostawa kompletnego systemu obejmującego infrastrukturę i pojazdy. W ramach zadania istniejąca zajezdnia ESWE zostanie zmodyfikowana i wyposażona w stacje ładowania autobusów. Planowane zmiany obejmują także budowę stacji transformatorowej do przekształcania średniego napięcia na niskie, a także instalację kabli na terenie zajezdni.

Jak mówi Ulrich Bastert z Daimler Buses: -"Korzystając z przykładu Wiesbaden, chcemy uzyskać pełne i szczegółowe kompetencje w wprowadzeniu e-mobilności do miast i zdobyć nowe doświadczenie na optymalizację całego systemu."

Zarządzanie ładowaniem jest również częścią zamówienia. Zostanie on zrealizowany wspólnie z berlińską firmą partnerską IVU Traffic Technologies. Przede wszystkim wymaga to przypisania każdemu autobusowi określonego punktu ładowania po przybyciu do magazynu. Inteligentne zarządzanie ładowaniem zapewnia, że ​​wszystkie autobusy będą ładowane niezbędną ilością energii na następną podróż. Obejmuje to również wstępne przygotowanie pojazdu - tj. kontrolę temperatury kabiny pasażerskiej i akumulatorów, a tym samym zapewnia maksymalną wydajność. S

Serwis pojazdów autobusów ESWE eCitaro będzie prowadzony we współpracy z Taunus Auto Verkauf AG (TAV) znajdującym się w bezpośrednim sąsiedztwie.

Historia ESWE

Firma ESWE Verkehrsgesellschaft mbH obsługuje lokalny transport publiczny Wiesbaden i dysponuje flotą 271 autobusów, które obsługują 41 linii autobusowych. Rocznie spółka przewozi prawie 60 milionów pasażerów. Zatrudnienie to ok. 1100 pracowników, w tym dwie trzecie to kierowcy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
Mercedes
Niemcy
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.