TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Rozbudować czy przebudować A4? Osiem ofert
InfoBus.pl - Opublikowano: 25.01.2019 09:00:14
Rozbudować czy przebudować A4? Osiem ofert

Coraz bliżej modernizacji naszego transportowego "okna na świat", przez które codziennie przejeżdża kilka tysięcy autokarów. Rozbudować czy przebudować A4?

Osiem ofert pojawiło się w przetargu na wykonanie analizy ekonomicznej i technicznej przebudowy dolnośląskiego odcinka autostrady A4.

Osiem ofert pojawiło się w przetargu GDDKiA na opracowanie tzw. studium korytarzowego wraz z analizą techniczno–ekonomiczno–logistyczną rozbudowy lub budowy w nowym przebiegu autostrady A4 pomiędzy Wrocławiem i Krzyżową.

– Zadaniem projektantów będzie przeanalizowanie możliwych wariantów kompleksowych działań, mających na celu poprawę sytuacji w zakresie bezpieczeństwa, przepustowości i funkcjonalności dolnośląskiego odcinka autostrady A4 – tłumaczy Magdalena Szumiata, rzecznik prasowa GDDKiA.

Właśnie nastąpiło otwarcie ofert złożonych w przetargu. Odpowiedzieć na te pytania i przygotować dokumenty chce aż ośmiu oferentów. Najczęściej są to pojedyncze firmy ale zawiązały się też dwa konsorcja. Ceny za taką analizę wahają się od 1,7 miliona złotych do nawet 12,2 mln zł. GDDKiA ma zamiar przeznaczyć na opracowanie ponad 4,5 mln zł. W tej chwili oferty będą analizowane przez komisję. Planowany termin podpisania umowy z wykonawcą to druga połowa kwietnia 2019 r. (przy założeniu, że nie będzie odwołań). Wykonawca na realizację dokumentacji będzie miał 270 dni.

Trzy warianty

  • Wariant 1 – Rozbudowa istniejącej autostrady A4 w następujący sposób: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny);

  • Wariant 2 – budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 np. na wysokości Legnicy (z uwzględnieniem budowanej S3) i rozbudowa A4 po śladzie na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Na istniejącym ciągu A4 (na długości odcinka, który byłby zastąpiony nowym przebiegiem) przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych;

  • Wariant 3 – budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa, a na istniejącym ciągu A4 przenalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
droga
A4
  • Александр Арцишевский – 25.01.2019

    A odcinek śląski taki dobry? No i może by wreszcie pomyśleć o tunelu pod Góra Sw Anny?

  • Mateusz Cedro – 25.01.2019

    Na odcinku pod Udaninem pozostawić A4 jako pomnik historii. To na pewno. Najlepszym wariantem byłoby zrobienie rownoleglej autostrady, tylko koszty wykupu działek beda ogromne...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.