Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rozbudować czy przebudować A4? Osiem ofert

infobus
25.01.2019 07:00
0 Komentarzy

Osiem ofert pojawiło się w przetargu na wykonanie analizyekonomicznej i technicznej przebudowy dolnośląskiego odcinka autostrady A4.

Osiem ofert pojawiło się w przetargu GDDKiA na opracowanietzw. studium korytarzowego wraz z analizą techniczno–ekonomiczno–logistycznąrozbudowy lub budowy w nowym przebiegu autostrady A4 pomiędzy Wrocławiem iKrzyżową.

– Zadaniem projektantów będzie przeanalizowanie możliwychwariantów kompleksowych działań, mających na celu poprawę sytuacji w zakresiebezpieczeństwa, przepustowości i funkcjonalności dolnośląskiego odcinkaautostrady A4 – tłumaczy Magdalena Szumiata, rzecznik prasowa GDDKiA.

Właśnie nastąpiło otwarcie ofert złożonych w przetargu.Odpowiedzieć na te pytania i przygotować dokumenty chce aż ośmiu oferentów.Najczęściej są to pojedyncze firmy ale zawiązały się też dwa konsorcja. Ceny zataką analizę wahają się od 1,7 miliona złotych do nawet 12,2 mln zł. GDDKiA mazamiar przeznaczyć na opracowanie ponad 4,5 mln zł. W tej chwili oferty będąanalizowane przez komisję. Planowany termin podpisania umowy z wykonawcą todruga połowa kwietnia 2019 r. (przy założeniu, że nie będzie odwołań).Wykonawca na realizację dokumentacji będzie miał 270 dni.

Trzy warianty

  • Wariant 1 – Rozbudowa istniejącej autostrady A4 wnastępujący sposób: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny)równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowienowych obiektów inżynierskich, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę,rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki (3 pasy ruchu + pasawaryjny);

  • Wariant 2 – budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającymstroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 np. nawysokości Legnicy (z uwzględnieniem budowanej S3) i rozbudowa A4 po śladzie naodc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Na istniejącym ciągu A4 (nadługości odcinka, który byłby zastąpiony nowym przebiegiem) przeanalizowanie wyburzeniaobiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych;

  • Wariant 3 – budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającymstroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa, a naistniejącym ciągu A4 przenalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowaskrzyżowań

Komentarze