TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

S17: O 30 kilometrów więcej
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.07.2019 17:47:30

Droga S17 pomiędzy Lublinem a Warszawą dłuższa o 30 km!.

Od 19 czerwca 2019 r. kierowcy mogą korzystać z 13 km odcinka drogi ekspresowej S17 pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód. A od dziś trasa, która niedługo połączy Warszawę z Lublinem, wydłużyła się o kolejne 30 km, od końca obwodnicy Garwolina do Ryk. Uroczystego otwarcia nowej drogi dokonał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

- Bardzo się cieszę, że możemy dzisiaj oddać do użytku kolejny odcinek trasy S17, który przybliża nas do stworzenia w pełni ekspresowego połączenia Warszawy i Lublina. Kierowcy poruszający się pomiędzy tymi miastami zasługują na to, aby ich podróż mogła odbywać się w bezpiecznych i komfortowych warunkach - powiedział minister Andrzej Adamczyk.

Nowa trasa powstała w większości w miejscu starej drogi krajowej nr 17. Jedynie na wysokości Gończyc i Trojanowa biegnie po nowym śladzie, pełniąc funkcję obwodnicy tych miejscowości. Jezdnia nowej drogi w kierunku Warszawy w dużej mierze wykorzystuje korpus szosy wytyczonej niemal 200 lat temu w czasach Dyrekcji Jeneralnej Dróg i Mostów Królestwa Polskiego.

Pod koniec wakacji planowane jest oddanie do użytku kolejnych 15 km S17 do węzła Skrudki. Od tego momentu kierowcy będą mieli do dyspozycji 140 km drogi ekspresowej od Garwolina do Piask koło Lublina.

Informacje o inwestycji

Oddany dziś do użytku odcinek trasy ekspresowej S17 w całości jest drogą dwujezdniową o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Nawierzchnia drogi została wykonana z betonu cementowego, w takiej samej technologii powstaną też pozostałe fragmenty tego szlaku pomiędzy Warszawą a Kurowem. W ramach inwestycji powstały m.in. węzły Górzno, Gończyce i Trojanów, 23 obiekty inżynierskie oraz 2 Miejsca Obsługi Podróżnych.

Wykonawcą oddanego dziś do użytku fragmentu drogi S17, którego budowę podzielono na dwa mniejsze odcinki, była firma Budimex. Łączny koszt jego realizacji, uwzględniający odszkodowania za przejęte nieruchomości, prace archeologiczne i wynagrodzenie nadzoru, to ok. 840 mln zł. Inwestycja powstała przy dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
droga
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.