Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Scania testuje elektryczną hybrydę [FILM]

infobus
08.12.2016 11:20
0 Komentarzy

Scania goni elektryczną czołówkę autobusowych producentów i napoczątku zimy rusza z testami swojej miejskiej hybrydy z możliwością szybkiego doładowaniaw Södertälje. Na początek Szwedzi wybrali ładowanie indukcyjne.

Pomysł stopniowego przechodzenia z diesla na elektryczność -ze stopniem pośrednim w postaci elektrycznej hybrydy – przerobiłojuż wcześniej Volvo. I to z dobrym skutkiem. Aktualnie firma z fabryką weWrocławiu ma w swojej ofercie trzy miejskie e-pojazdy ? równoległa hybrydę,elektryczną hybrydę i autobus w 100% elektryczny. Ten ewolucyjny kierunekobrała również kolejna szwedzka firma, czyli Scania. Jak widać Skandynawowie chcąstopniowo i bez pośpiechu dochodzić do pełnej elektromobilności. Z drugiej stronyoba te koncerny opierają swój transportowy biznes o pojazdy ciężarowe, a tutajliczy się efekt skali.

Szwedzki projekt badawczy

Jak informuje producent, Citywide elelctric hybrid to jednocześniepierwszy autobus Skandynawii ładowany bezprzewodowo podczas postoju naprzystanku. I głównie ten etap eksploatacji mają sprawdzić testy przeprowadzanew regularnym ruchu miejskim w Södertälje, w Szwecji.

W tym projekcie weźmie udział oczywiście Scania oraz SL (operatortransportu publicznego w Sztokholmie), Vattenfall (dostawca energii) oraz gminaSödertälje Gmina i Royal Institute of Technologia(KTH). Kosztprzedsięwzięcia pod tytułem „bezprzewodowe ładowanie podczas postoju naprzystanku autobusowym” wynosi nieco ponad 38 mln SEK, z których Scania pokrywa22 mln SEK. Zkolei szwedzka Agencja Energii przyznała na badania prawie 10 mln SEK.

Producent i współorganizatorzy chcę przetestowaćpojazd i infrastrukturę w północnym, mroźnym klimacie. Przypomnijmy,że bezprzewodowe ładowanie przystanek oznacza, że ??element ładujący znajdujesię pod powierzchnią drogi i podczas postoju automatycznie ? poprzez indukcję ?zasila odbiornik znajdujący się z kolei pod podłogą autobusu. Cała operacjazajmuje ok. 7 minut ładowania, co wystarczy na przejechania całej 10 km trasy wSödertälje.

-„Elektryczny autobus hybrydowy pokazuje technologicznąścieżkę działań na rzecz bardziej zrównoważonego transportu. Indukcyjnytechnologia ładowania jest jednocześnie cicha i niewidzialna. Polowebadania w Södertälje są ważne przed ważnymi wyborami w zakresie eliminowaniaemisji i redukcji hałasu, które stoją zarówno przed społeczeństwem, jak i przedprzemysłem motoryzacyjnym” – powiedziała Hedvig Paradis, menedżerem projektu w Scania.

I na koniec kilka danych technicznych:

  • Model: Scania Citywide LE 4×2

  • Napędelektryczny: równoległa hybryda zintegrowana ze skrzynią biegów (GRS895) + silnikelektryczny o mocy 130 kW

  • Akumulatory: Li-Ion opojemności 56 kWh

  • Silnikspalinowy: 9-litrowy silnik wysokoprężny (na biodiesel) o mocy 320 KM

Komentarze