Od wczoraj, 5 grudnia Siechnice szukają operatora na 4 lata. Do zdobycia jest kontrakt netto w wymiarze niespełna 3,4 mln wzkm. Czy ktoś zastąpi na tym zleceniu obecnych operatorów, czyli konsorcjum DLA i Sevibusa?
Od wczoraj, 5 grudnia Siechnice szukają operatora na 4 lata. Do zdobycia jest kontrakt netto w wymiarze niespełna 3,4 mln wzkm. Czy ktoś zastąpi na tym zleceniu obecnych operatorów, czyli konsorcjum Dolnośląski Linii Autobusowych i Sevibusa?
Wspomnianym spółkom kończy się umowa na obsługę komunikacji gminnej w Siechnicach pod Wrocławiem. Stąd ogłoszony wczoraj przetarg. Jego zwycięzca podpisze z gminą umowę, która będzie obowiązywała przez 4 lata. Realizacja przewozów rozpocznie się od 1 marca 2019 r. Przez ten czas operator wykonana pracę eksploatacyjną w wymiarze ok. 3,37 mln wzkm. W skali roku realizacja będzie wyglądała następująco:
- autobusy typu A - 487 088,5 wzkm
- autobusy typu B - 110 552,85 wzkm
- autobusy typu C - 244 912,4 wzkm
Co rzadko spotykane Siechnice już teraz zdradziły ile chcą przeznaczyć na dopłacanie do komunikacji w ramach nowego kontraktu. To 12,2 mln zł brutto. A to oznacza, że gmina jest gotowa dopłacać do każdego wzkm nie więcej niż 3,44 zł netto.
Do obsługi pakiety należy podstawić 12 autobusów liniowych. Sześć typu A musi umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym 25 na miejscach siedzących. Niska podłoga ma się znajdować przynajmniej w pierwszym oraz drugim wejściu. Ponadto urzędnicy wymagają dwóch autobusów typu B. W stosunku to opisanych wcześniej różnią się pojemnością (minimum 56 pasażerów, miejsce siedzące dla nie mniej niż 23).Pozostałe, a więc typ C mają umożliwiać podróż przynajmniej 34 pasażerom, w tym minimum 17 na miejscach siedzących. Również i w tym wypadku niska podłoga ma się znajdować chociaż w pierwszym i drugim wejściu.
Do tego konieczne będzie posiadanie trzech pojazdów rezerwowych- po jednym typu A i C. Wszystkie autobusy muszą mieć nie więcej niż 10 lat oraz posiadać napęd spełniający min. normę Euro 5 (autobusy liniowe) i Euro 4 (autobusy rezerwowe). Wszystkie typu A i C muszą być wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej.
Pora na warunki formalne postępowania. Minimum w zakresie zdolności finansowej to 1 mln PLN. Warunek doświadczenia urzędnicy z Siechnic uznają za spełniony jeśli oferent udowodni, że w ciągu ostatnich 3 lat wykonał usługi przewozowe autobusami w wymiarze min. 2 mln wzkm. Do tego należy udowodnić posiadanie autobusów wymaganych przez gminę. Do kompletu jeszcze wadium- oferta musi być zabezpieczona na sumę 300 000 PLN.
Termin składania ofert mija 16 stycznia. Ich ocenie posłużą dwa kryteria. Cena to maksymalnie 80% punktów. Pozostałe 20% można zdobyć za zaoferowanie przewozów autobusami, który średnia wieku wynosi 8 lat lub mniej.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Ustawiony przetarg pod SORy z tą niską podłogą :/
Raczej próba dopięcia budżetu...
Kłosokowy syf.
Przekombinowany i niedoprecyzowany...
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.