TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Siedlce unieważniają i ogłaszają na nowo
InfoBus.pl - Opublikowano: 05.06.2017 17:10:18 3 komentarze
Siedlce unieważniają i ogłaszają na nowo

31 maja MPK w Siedlcach unieważniło zamówienie na zakup 2 szt. autobusów miejskich klasy MAXI, gdzie jedyną ofertę złożyła firma EvoBus Polska. 5 czerwca ogłoszono nowy przetarg

31 maja 2017 r. MPK w Siedlcach unieważniło zamówienie na zakup 2 szt. autobusów miejskich klasy MAXI, gdzie jedyną ofertę złożyła firma EvoBus Polska. 5 czerwca ogłoszono nowy przetarg - także na dwa 12-metrowe pojazdy.

Przypomnijmy, że w I podejściu budżet Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Siedlcach wynosił 1 943 400 PLN brutto / 1 580 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 790 000 PLN netto. Natomiast jedyna oferta, złożono przez EvoBus Polska (obejmująca najprawdopodobniej autobusy Mercedes-Benz Nowe Conecto LF), oscylowała na poziomie 2 334 786 PLN brutto / 1 898 200 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 949 100 PLN netto.

Zdaniem MPK było to stanowczo za dużo i spółka unieważniła przetarg z powodu znaczącego przekroczenia budżetu. Od razu rozpisano też nowe postępowanie, nie zmieniając podstawowych zasad oraz kryteriów wyboru najkorzystniejszej oferty. Są one następujące: 

  • Cena oferty (C) 60

  • Parametry techniczno-eksploatacyjne (P) 35

  • Zużycie energii (E) 4

  • Emisja CO2 (D) 1

Natomiast kompletnie zmieniono zasady oceny technicznej. W I przetargu MPK przyznawało dodatkowe punkty za:

  • Zabezpieczone antykorozyjnie metodą pełnej, całopojazdowej kataforezy (25)

  • Producent silnika tej samej marki co cały pojazd (25)

  • Silnik o pojemności w przedziale 7 000 / 8 500 cm3 (25)

  • Odległość dostępnego autoryzowanego punktu serwisu producenta pojazdu i silnika od siedziby zamawiającego do 30 km (25).

Natomiast w II przetargu premiuje:

  • Pojemność systemu oszczędzania energii w kWh (25)

  • Ilość miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi - powyżej ośmiu (25)

  • Umiejscowienie zaworów pneumatycznych i złączy kontrolnych w jednym miejscu (25)

  • Odległość dostępnego autoryzowanego serwisu producenta pojazdu i silnika od siedziby zamawiającego (25)

To się nazywa obrót o 180 stopni. Jak widać za pierwszym razem MPK czekało na ofertę swojego ulubionego dostawcy, nie doczekało się i teraz sprawa wygranej w ramach drugiego podejścia wydaje się być otwarta. Spodziewamy się tutaj kilku ofert i ostrej walki, tym bardziej, że wymóg doświadczenia (2 pojazdy) jest na niskim poziomie.

Zgodnie ze swoim zwyczajem, MPK uzasadniło takie a nie inne kryteria techniczne:

  • Pojemność systemu oszczędzania: premiowane są rozwiązania w maksymalnym stopniu zmniejszające straty energii w postaci ciepła z procesu hamowania oraz poprawiające bilans energetyczny pojazdu, a tym samym odciążające pracę alternatorów.

  • Ilość miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi: premiowany jest układ wnętrza pojazdu zapewniający jak największą ilość siedzeń dla osób z ograniczeniami ruchowymi, dostępnych bez konieczności pokonywania schodków lub podestów oraz poprawiający bezpieczeństwo i komfort podróżowania.

  • Podatność obsługowa : premiowany jest taki sposób zabudowy, który zdaniem Zamawiającego zwiększy żywotność elementów układu pneumatycznego, ułatwi i przyspieszy procesy diagnostyczno-naprawcze.

  • Odległość dostępnego autoryzowanego serwisu producenta pojazdu i silnika od siedziby Zamawiającego: premiowane są rozwiązania mające na celu jak najefektywniejsze wykorzystanie pojazdu, a przy tym zminimalizowanie czasookresów przeznaczonych na ewentualne naprawy, akcje serwisowe i inne aspekty techniczne wynikające z potrzeby odstawienia pojazdu do autoryzowanego serwisu; ze względu na olbrzymią złożoność technologiczną autobusów premiowane są marki, co do których czas dostępności do pomocy fachowej w zakresie wiedzy i dostępności do zaplecza technicznego jest najkrótszy.

Co ważne, podobnie jak w I przetargu, producent silnika będzie musiał zaoferować możliwość zasilania silnika olejem napędowym o zawartości estrów metylowych w przedziale 5-8% oraz długość przebiegów międzyobsługowych nie mniejszych jak 45 000 km.

Zakupowa historia

-"W ciągu ostatnich 2 lat wymieniliśmy 15 spośród posiadanych 45 autobusów" - powiedział w 2014 r. Krzysztof Dębiński, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Siedlcach podczas oficjalnego przekazania mieszkańcom miasta 4 nowych autobusów typu MAN Lion's City M. Był to jak do tej pory ostatni zakup przez przewoźnika fabrycznie nowych pojazdów.

Przekazywane wówczas lwy klasy MIDI były pierwszymi w Polsce fabrycznie nowymi pojazdami producenta klasy MIDI, które posiadały normę emisji spalin Euro 6.

-"Cieszę się, iż tego typu autobusy trafiły jako pierwsze w Polsce właśnie do Siedlec, z którymi MAN współpracuje już od 1999 roku i sprzedaliśmy tutaj dotychczas 27 autobusów ? podkreślił Krzysztof Gawroński, dyrektor ds. sprzedaży autobusów MAN Truck&Bus Polska Sp. z o.o.

W ramach poprzednich zakupów, w 2007 r., przewoźnik zakupił 4 fabrycznie nowe autobusy 12-metrowe typu MAN Lion's City. W roku 2011 został kupiony podobny autobus, tylko z mocniejszym 280 konnym silnikiem. Z kolei największym, jak dotąd, przedsięwzięciem był zakup w 2012 roku 11 sztuk autobusów typu Mercedes-Benz Conecto LF - w ramach RPO WM.


Sprawdź też:
MPK Siedlce
przetarg
tabor
  • farafiu – 05.06.2017

    Cena bez zmian? Witamy w walce Ursusa, Autosana i Solarisa.

  • TomTom – 06.06.2017

    Rekuperacja to ewidentny ukłon w stronę Solarisa. Zobaczymy kto wygra (wyglada jakby jednak chcieli MANy).

  • farafiu – 06.06.2017

    Ale czy dostaną? MAN chyba nie posiada jeszcze w dieslach i hybrydach rekuperacji, a tym traci kilka punktów.

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.