Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Siedmiu dostawców elektrobusów dla Węgier

infobus
05.10.2020 15:00
0 Komentarzy

W ciągu najbliższych 10 lat Węgry chcą zamówić ponad tysiąc autobusów eklektycznych. I już wiedzą od kogo!

Węgierskie Ministerstwo Innowacji i Technologii ogłosiło listę siedmiu podmiotów, które mogą liczyć na zakupy z rządowego programu Green Bus.

Przypomnijmy, że Węgrzy chcą w ciągu 10 lat przekształcić 50% autobusów w największych swoich miastach w pojazdy niskoemisyjne, co z kolei związane jest z realizacją nadrzędnego celu: do 2050 r. kraj ten ma osiągnąć neutralność klimatyczną.

Aby zrealizować to zadanie, rząd nakazał węgierskim miastom powyżej 25 000 mieszkańców zakup tylko bezemisyjnych autobusów, do których zakupów dołoży się państwo.

Generalnie program Green Bus ma również przyczynić się do rozwoju węgierskiego przemysłu oraz wesprzeć głównie krajowych producentów.

9 miast

Węgierski Green Bus wystartuje na początek w dziewięciu miastach. Pilotaż obejmie:

  • Debreczyn,

  • Kaposvár,

  • Kecskemét,

  • Békéscsaba,

  • Székesfehérvár,

  • Esztergom,

  • Zalaegerszeg,

  • Nyíregyháza

  • Mátra.

Jak informuje węgierski serwis Magyarbusz, do udziału w programie i prezentacji swoich autobusów wybrano sidem firm / konsorcjów, które uzyskały tytuł kwalifikowanego partnera do udziału w pilotażowym projekcie demonstracyjnym. To m.in. umożliwia testy.

Wybrani uczestnicy węgierskiego projektu Green Bus to:

  • BM Heros Raba – konsorcjum współpracuje z marką MAN i oferuje serię MAN Lion's City E;

  • BYD Europe – chiski producent, który posiada fabrykę swoich E-Busów w Komárom;

  • CS-Process Engineering – firma zagadka;

  • Electrobus Europe – węgiersko-chińskie joint venture utworzone przez Ikarusa w Székesfehérvár i chińskie CRRC, które oferuje model Ikarus-CRRC CityPioneer 12;

  • EvoBus & Inter Traction Electrics – konsorcjum, które już ma na swoim koncie test Mercedes-Benz eCitaro w Debreczynie;

  • Kravtex / SOR Libchavy – przedstawiciel czeskiego SOR-a z ofertą elektrobusów z serii NS, jak i EBN;

  • Prim-Vol Trade to z kolei przedstawiciel polskiego producenta Solaris Bus & Coach, który może pochwalić się testami Urbino 12 electric w Békéscsabán, a przede wszystkim kontraktem z Paks na 10 szt. elektrobusów marki Solaris, które trafią na Węgry pod koniec br i to niezależnie od rządowego projektu.

Komentarze