Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Skoda i Solaris z kolejnymi zamówieniami

infobus
28.07.2016 14:23
0 Komentarzy

Dwójka producentów,którzy od kilku lat sukcesywnie współpracują pozyskała niedawno kontrakty na 47 trolejbusów i elektrobusów. Ich odbiorcami będąmiejscy przewoźnicy ze słowackiej Żyliny, czeskiego Pilzna oraz Arriva Morava.W jednym z zamówień przewidziano opcje.

Żylina: 15 + 12

24 marca zakłady komunikacyjne DPMŽ ze słowackiej Żyliny ogłosiły przetarg nadostawę 12 trolejbusów klasy mega oraz trzech standardowych. Przewoźnikzastrzegł jednak sobie opcję rozszerzenia zamówienia o sześć sztuk dłuższychpojazdów i tyle samo krótkich. Wszystkie mają być klimatyzowane, monitorowaneoraz wyposażone w system informacji pasażerskiej. Na oferty DPMŽ czekało do 17maja. Wpłynęły dwie.

Pierwsząprzedstawiła Skoda Electric oferują trolejbusy 26Tr i 27Tr, które bazują nanadwoziach Solarisów Urbino 12 i 18. Konkurentem była litewska spółka LBUS,która najprawdopodobniej proponowała trolejbusy bazujące na nadwoziach UrsusCitySmile.

13 czerwca jakokorzystniejszą wskazało ofertę Skody. Umowę podpisano na początku lipca. Odtego momentu czeski producent oraz będący jego podwykonawcą Solaris będą mieli17 miesięcy na zrealizowanie dostawy z zamówienia podstawowego.

Tym samym nastąpiłapewna zmiana. Cztery lata temu DPMŽ kupiło także trolejbusy od Skody. Było to15 egzemplarzy opartych na nadwoziach SOR NB12 i NB18. Tym razem wymaganiaposzły w zupełnie innym kierunku. Przypomnijmy, że w 2014 roku słowackimprzewoźnik kupił pięć sztuk Urbino 12.

Zakup nowychpojazdów będzie współfinansowany z Funduszu Spójności Unii Europejskiej zapośrednictwem Zintegrowanego Programu Operacyjnego Infrastruktura 2014-2020,który na Słowacji jest odpowiednikiem naszego POIŚ.

Pilzneńska „ramówka”

30 czerwca komunalny przewoźnik PMPD z Pilzna podpisał umowę ramową ze Skodą nadostawę do 26 sztuk trolejbusów typu 26Tr. Kontrakt będzie wiązał obie strony wlatach 2017 – 2023. W stosunku do już obecnych w Pilznie 28 egzemplarzy „Skodo-Solarisów”zajdzie jedna ważna zmiana.

„Nowe pojazdy będąpierwszy trolejbusami w Pilznie, które będą wyposażone w system autonomicznej jazdybateryjnej WOM „-powiedział kierownik sprzedaży Skoda ElectricRadek Karp.

Nowe nabytki PMPDbędą zawierać szereg zaawansowanych funkcji używanych w nowoczesnym miejskimtransporcie publicznym. To oczywiście 100% niskiej podłogi oraz zaawansowanysystem informacji pasażerskiej, klimatyzacja i baterie, które umożliwiąprzejazd na odcinkach bez sieci trakcyjnej. Dzięki temu nowe trolejbusy PMPDmają mieć jeszcze bardziej uniwersalne zastosowanie.

Jeżeli pełen pakiet zamówień przewidzianych w umowie ramowejzostanie wykorzystany to Skoda zainkasuje od przewoźnika z Pilzna nieco ponad376 mln koron netto.

Arriva Morava stawia na Peruna

O przetargu, w którym prywatny przewoźnik chciał kupić 10 elektrobusów klasymaxi pisaliśmy już tutaj. Na zakupy Arriva chciała przeznaczyć do 135 mlnkoron.

Przewoźnik wymagał wpełni niskopodłogowych pojazdów. Miały być one wyposażone w silnik trakcyjny omocy minimum 160 kW. Wymagano także, aby elektrobusy potrafiły przejechaćdystans minimum 110 km w warunkach testu SORT1 bez konieczności doładowywaniabaterii. Zaznaczono dodatkowo, że pełne ładowanie baterii ma trwać nie więcejniż pięć godzin.

Na oferty Arrivaczekała do 25 maja. Przedstawiła ją Skoda, która dziesięć egzemplarzy pojazdówz serii Perun wyceniła nieco poniżej szacunków prywatnego operatora. Arrivazaakceptowała tą propozycję i 16 czerwca podpisano stosowną umowę.

Pojazdy trafią do przewoźnika w przyszłym roku izostaną skierowane do obsługi komunikacji w Trzyńcu.

Komentarze