TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Skromny powrót PKM Gdynia do CNG. 1 x MAXI z drugiej ręki
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.02.2020 14:00:09
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

Po kilkuletniej przerwie CNG powraca do floty PKM w Gdyni. Co prawda będzie to skromny powrót. Spółka szuka dostawcy jednego, maksymalnie czteroletniego autobusu klasy MAXI na sprężony gaz ziemny.

Po kilkuletniej przerwie CNG powraca do floty Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Co prawda będzie to skromny powrót. Spółka szuka dostawcy jednego, maksymalnie czteroletniego autobusu klasy MAXI na sprężony gaz ziemny.

Tym razem gdyńskiego przewoźnika interesuje pojazd wyprodukowany nie wcześniej niż w 2016 roku. Ma umożliwiać podróż przynajmniej 85 pasażerom. Minimum 27 osób ma mieć zapewniony dostęp do miejsca siedzącego. Przynajmniej sześć foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. PKM dopuścił maksymalnie dwa straponteny. Wejście na pokład ma być możliwe przez trzy wejścia w układzie 2-2-2, każde o prześwicie co najmniej 1100 mm.

Autobus ma być napędzany silnikiem na CNG, które spełniają przynajmniej normę Euro 6. Jednostka ma mieć minimum 200 kW mocy oraz pojemność skokową nie mniejszą niż 11 l. Silnik zostanie zblokowany z automatyczną, przynajmniej czterobiegową skrzynią biegów ze zwalniaczem hydraulicznym. Most napędowy ma mieć przełożenie dobrane pod kątem redukcji spalania paliwa.

Wentylacja przestrzeni pasażerskiej ma być zapewniona przez minimum cztery uchylne okna boczne oraz dwa luki dachowe. Przestrzeń pasażerska będzie klimatyzowana. SIP zostanie zamontowany przez PKM we własnym zakresie.

Taki autobus ma trafić do Gdyni w ciągu 14 dni od podpisania umowy. Termin składania ofert mija 6 marca. Jedyny kryterium oceny jest cena.

To skromny powrót PKM do autobusów na gaz. Obecnie przewoźnik eksploatuje 31 autobusów na CNG, które pozyskał w latach 2007 - 2014. Wszystkie dostarczył MAN. Najwięcej jest przegubowych A23. Tych PKM kupił 16 sztuk na przestrzeni lat. O jednego mniej, bo 15 jest z kolei standardowych A21, które trafiły do Gdyni w 2014 r.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
używane
CNG
PKM Gdynia
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.