TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Sofia ponawia przetarg na 52 małe elektrobusy
INFOBUS.PL - Opublikowano: 24.03.2020 15:00:08
Sofia ponawia przetarg na 52 małe elektrobusy

Sofia ponawia przetarg na dostawę małych elektrobusów. Ubiegłoroczny został dość niespodziewanie przerwany. Wszystko ze względów proceduralnych.

Sofia ponawia przetarg na dostawę małych elektrobusów. Ubiegłoroczny został dość niespodziewanie przerwany. Wszystko ze względów proceduralnych.

Należące do miasta zakłady komunikacyjne Stolichen avtotransport do tej pory zastąpiła ponad 60% swojej floty nowymi autobusami, a w tym roku ten odsetek na trasach miejskich ma wynieść 90%. I kolejny krok już w tym kierunku uczyniono. Bułgarska stolica jest w trakcie odbiorów 15 krótkich elektrobusów od chińskiego Higera.

Ciężko w to uwierzyć - bardziej już w to, że po tych wszystkich dotychczasowych dostawach średni wiek autobusów w stolicy Bułgarii będzie wynosił jedynie sześć lat. Teraz Stolichen avtotransport znów postanowił pójść za trendami i postawić na autobusy elektryczne. I to dosyć wyjątkowe.

Na jego celowniku jest bowiem 52 e-busy, w MINI i MIDI-metrażu. W toku jest dwuczęściowy przetarg na ich dostawę. W pierwszym zadaniu przewoźnik szuka firmy, która mu sprzeda 30 elektrobusów klasy MINI z nadwoziami o długości 5,5 - 7,5 m. Ponadto ich dostawca będzie musiał przekazać system ładowarek do nich. A może to zrobić na dwa sposoby.

MIDI-elektro-bis
Pierwszym jest budowa i uruchomienie 30 pojedynczych ładowarek plug-in mocy 15-20 kW. Druga opcja to ładowarki dwustanowiskowe, ale siłą rzeczy mocniejsze. Czyli nie słabsze niż 40 kW.

Szacunkowa wartość tego zadania to 12,5 mln BGN, czyli ok. 27,72 mln PLN. To by oznaczało wycenę jednostkową na poziomie ok. 924 000 PLN. Termin realizacji tego zlecenia to maksymalnie siedem miesięcy od podpisania umowy.

W części drugiej metraż idzie nieznacznie do góry. W niej bowiem Stolichen avtotransport szuka 22 elektrobusów klasy MIDI z nadwoziami o długości 7,6 - 9,6 m. Jeżeli chodzi ładowarki to sprawa wygląda podobnie jak w pierwszym zadaniu, ale z tą różnicą, że muszą to być mocniejsze urządzenia. Pierwszym jest budowa i uruchomienie 22 pojedynczych ładowarek plug-in mocy min. 40 kW. Druga opcja to ładowarki dwustanowiskowe, ale siłą rzeczy mocniejsze. Czyli nie słabsze niż 80 kW i w sile 11 urządzeń.

Szacunkowa wartość tej części to 15,1 mln BGN, czyli ok. 33,48 mln PLN. To daje wycenę za elektrobus z ładowarką w wysokości ok. 1 521 800 PLN. Termin dostawy bez zmian- to również maksymalnie siedem miesięcy od podpisania umowy.

Ocena
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem oferentów poznamy w połowie kwietnia. W Sofii ocenią ich przy pomocy czterech kryteriów. Cena ma 55% wagi. Do 25% można wywalczyć w ocenie technicznej. 5% to z kolei warunki gwarancji. Pozostałe 15% to koszty zużycia energii elektrycznej. Czyli prawie jak w domu.

Zlecenia dosyć ciekawe i z pewnością możemy się spodziewać równie ciekawego starcia producentów. Choć przyznać trzeba, że pieniądze, którymi dysponuje Sofia do cen europejskich nie należą. Ale to wcale nie znaczy, że nie uda się kogoś znaleźć.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
elektrobus
ładowarka
Bułgaria
Sofia
Stolichen Avtotransport
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.