TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Solaris rozpoczął dostawy Trollino 18 do Mediolanu
INFOBUS.PL - Opublikowano: 11.07.2019 14:00:09
fot. ATM

Solaris rozpoczął dostawy do Mediolanu w ramach kontraktu na 80 przegubowych trolejbusów. Pierwszy Trollino 18 dotarł do włoskie stolicy mody w połowie czerwca.

Solaris rozpoczął dostawy do Mediolanu w ramach kontraktu na 80 przegubowych trolejbusów. Pierwszy Trollino 18 dotarł do włoskie stolicy mody w połowie czerwca.

O mediolańskim zwycięstwie Solarisa pisaliśmy tutaj. Producent z Bolechowa pokonał Iveco i Skodę, którzy wspólnie chcieli zaoferować włoskiemu miastu przegubowe trolejbusy. Dostawa tego typu pojazdów to element strategii, która zakłada odmłodzenie floty obsługującego miasto operatora ATM. Przewoźnik chce zainwestować konkretne pieniądze w nowe pojazdy elektryczne w nadchodzących latach. Plan przewiduje, że w 2020 r. tylko 60% pojazdów będzie napędzanych silnikiem wysokoprężnym, 25% hybrydowych i 15% czysto elektrycznych.

Wczoraj po południu do Mediolanu przybył pierwszy trolejbus nowej generacji we flocie ATM , bezpośrednio z Polski. Nowy przegubowy Trollino, wyprodukowany przez Solaris Bus & Coach, z wyposażeniem elektrycznym firmy Kiepe Electric, jest pierwszym z 80 pojazdów (z możliwością dalszej dostawy), który pozwoli na radykalną odnowę floty trolejbusów w Mediolanie. Dostarczone zostaną trzy pojazdy miesięcznie, zgodnie z harmonogramem.

Mediolański kontrakt to włoski debiut Nowego Trollino 18. Pojazdy są wyposażone w sterowanie impulsowe firmy Kiepe Electric. Jest rzadko spotykane np. w Polsce, Czechach czy na Słowacji, ale dosyć popularne na sieciach trolejbusowych "starej Unii", że pojazdy przegubowe posiadają dwa silniki trakcyjne. Tak też jest w przypadku trolejbusów z Bolechowa dla Mediolanu. Posiadają one dwa asynchroniczne silniki, każdy o mocy 120 kW.

Trollino 18 w wersji dla ATM może poruszać się na pewnych odcinkach bez konieczności poboru prądu z sieci trakcyjnej. Jest on wyposażony w baterie ładowane podczas jazdy w tzw. trybie in-motion-charging. W tym przypadku prąd gromadzony w bateriach pobierany jest poprzez odbieraki prądu z sieci trakcyjnej. Same baterie mają pojemność 45 kWh, co powinno pozwolić na pokonywanie dystansu rzędu ok. 14 km bez sieci trakcyjnej.

Każdy z nT18 dla Mediolanu zabiera na pokład 136 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład jest zapewniony przez cztery wejścia w układzie 2-2-2-2. Solaris zastosował płaty firmy Ventura. Wszystkie oprócz pierwszych drzwi są odskokowo-przesuwne. W stosunku do standardowej wersji Nowego Trollino 18 przeprowadzono pewną modyfikację. Drugie drzwi przesunięto bliżej przedniej osi.

W porównaniu z dostarczonymi w ubiegłym roku 25 egzemplarzami Nowego Urbino 12 electric Trollino 18 ma nowy i bardziej wydajny systemy klimatyzacji, gniazda USB, a także niskopoziomowy monitoring wideo.

Solaris realizując kolejną dostawę dla ATM umacnia swoją obecność we Włoszech, również w segmencie trolejbusów. Kolejne dostawy Trollino 18 są planowane w Parmie i Modenie (odpowiednio 15 i 8), ale oprócz nich pojawią się także pojazdy w wersji 12-metrowej. Nie bez znaczenia jest także największe dotychczas miejskie zamówienie z Włoch. ATM Mediolan podpisze z Solarisem umowę ramową na dostawę maksymalnie 250 elektrycznych Nowych Urbino 12. Pisaliśmy o tym tutaj.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Solaris
Włochy
Mediolan
ATM
trolejbus
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.