Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris w Barcelonie: elektrycznie i hybrydowo

infobus
17.09.2015 18:01
0 Komentarzy

Solaris coraz mocniejszy na hiszpańskim rynku. Polska firma właśniewygrała prestiżowe zamówienie na dostawę 15 szt. hybrydowych autobusów przegubowychSolaris Urbino 18 z system Allison. Pojazdy zakupione zostały z własnychśrodków przez lokalną firmę Transports de Barcelona, S.A. (TMB). Łączna wartośćhybrydowego kontraktu to 6 845 250 EUR netto.

Dodajmy, że pod koniec br. wramach unijnego projektu ZeEUS (Zero Emission Urban Bus System) polski producentprzekaże do Barcelony także dwa przegubowe elektrobusy ? Solaris Urbino 18 electric(zasilane pantografem z bateriami o pojemności 125 kWh). Dodajmy, że w ramachtego programu po Barcelonie jeżdżą jeszcze dwa elektrobusy ? standardowe Irizaryi2e . W barceloński projekt w ramach ZeEUS zaangażowany jest nie tylko miejskiprzewoźnik ? Transport de Barcelona (TMB), ale także szeroka grupa innych firmi instytucji, jak: ENDESA, ENIDE, UPC, IDIADA, GMV and IRIZAR. Jak poruszająsię po barceloński ulicach można zobaczyć na filmie:

{https://www.youtube.com/watch?v=aemdTrVQWRk}

ZeEUS swoim zasięgiem obejmuje cały nasz kontynent. W sumiew tym paneuropejskim teście weźmie udział aż 35 autobusów (elektrobusów, hybrydi trolejbusów), wyprodukowanych przez sześciu europejskich producentów. Wśródnich jest oczywiście Solaris, który będzie nie tylko obecny w Barcelonie, aletakże w Bonn i Pilźnie (razem ze Skodą). Jak powiedział Dariusz Michalak,wiceprezes Solaris Bus & Coach: -?W ramach 4-letniego unijnego programubadawczego ZeEUS planujemy dostarczyć 4 autobusy Solaris z automatycznymsystemem ładowania dachowego do Bonn, gdzie naszym partnerem w zakresiesystemów napędowych i ładowania będzie firma Vossloh Kiepe. Równolegle ? razemze Skodą ? weźmiemy udział także w projekcie realizowanym w Pilźnie, gdzietestowane będą dwa autobusy. Mam nadzieję, że dzięki temu przedsięwzięciu udasię zarówno odpowiedzieć na pytanie, jaki system ładowania jest najbardziejefektywny, jak i opracować jeden europejski standard w zakresie ładowania, coumożliwiłoby rynkowi autobusów elektrycznych na bardziej dynamiczny rozwój. Topierwszy tego typu projekt realizowany w Europie i jesteśmy dumni, że bierzemyw nim udział i to w tak szerokim zakresie.?

Komentarze