Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris weźmie udział w przetargu NCBR [FILM]

infobus
08.02.2018 10:45
0 Komentarzy

Podczas wtorkowej konferencji prasowej Solaris zapowiedziałudział w gigantycznym przetargu NCBR na opracowanie, dostawę oraz wsparciemasowego wdrożenia elektrobusów w Polsce.

3 stycznia 2018 r. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiłodzisiaj zapowiadany od dawna gigantyczny przetarg na opracowanie, dostawę orazwsparcie na etapie wdrożenia elektrobusów. Pojazdy trafią do 26 polskich miast,co tym samym będzie stanowiło główne koło zamachowe dla rozwoju polskiegosektora elektromobilności. Składani ofert w tym postępowaniu wyznaczono na 28lutego. O tym zamówieniu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Sprzedaż w połowie elektryczna?

Podczas wtorkowej konferencji prasowej Solaris pokazał teżnajnowsze prognozy UITP, która to instytucjaprzewiduje, że do 2030 r. elektrobusy zdobędą połowę europejskiego rynkuautobusów.

Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Publicznego UITPprzewiduje, że do 2030 r. autobusy bateryjne zdobędą połowę europejskiegorynku. Pojazdy z silnikami diesla spadną na dalszą pozycję z 9 proc. udziałem wrynku.

Ten trend już widać i to zarówno w Polsce, jak i nazagranicznych rynkach. E-mobilność, to już nie moda, ale wymóg rynku. Solaris,który był jednym z pierwszych w Europie producentów autobusów elektrycznychdzisiaj dyskontuje odważne decyzje właścicieli sprzed wielu lat.

Spośród 442 miejskich autobusów sprzedanych przez Solarisa wPolsce aż 48 było całkowicie elektrycznych. Z tego 22 zamówiło PKM w Jaworzniea 20 MPK w Krakowie. Oprócz tego autobusy elektryczne marki Solaris w Polscekupiły takie miasta, jak: Ostrów Wlkp., Warszawa i Września. Na przestrzeni 21lat działalności firma dostarczyła swoje pojazdy do ponad 120 polskich miejscowości.

W minionym roku Solaris sprzedał innowacyjne pojazdy znapędem elektrycznym, także na rynkach zagranicznych. Solaris Urbino electriczostały dostarczone do klientów z Francji, Niemiec, Norwegii, Włoch i Słowacji.Łącznie polski producent może poszczycić się blisko 2500 wyprodukowanymi isprzedanymi pojazdami z napędami elektrycznymi (autobusy bateryjne, hybrydowe,trolejbusy).

Podczas konferencji w Warszawie zarząd Solarisa podkreślał,że liczba bateryjnych autobusów zamówionych w Europie w 2017 r. wzrosładwuipółkrotnie w stosunku do wcześniejszego do 1051 sztuk. Czy w taki razieprognoza UITP jest realna? Oto co nam odpowiedział Dariusz Michalak:

{https://www.youtube.com/watch?v=2FJGuT_hy-8}

E-naprzód!

Dlatego też Solaris nie spoczywa na laurach i nieustannierozwija swoją paletę produktów. Firma właśnie buduje 24-metrowy trolejbus zdwoma osiami napędzanymi, a w niedalekiej przyszłości przygotuje bateryjnąwersję tego pojazdu. W tym roku gotowy będzie prototyp 12-metrowego autobusu zogniwem wodorowym, dającym zasięg ponad 350 km, ponad dwukrotnie większy odakumulatorowego autobusu.

Komentarze