TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Solaris wygrywa z Autosanem na punkty w Siedlcach
INFOBUS.PL - Opublikowano: 12.06.2019 14:00:42
Solaris wygrywa z Autosanem na punkty w Siedlcach

Nowa marka wjeżdża do Siedlec. To efekt dzisiejszego rozstrzygnięcia przetargu MPK na dostawę pięciu nowych autobusów klasy MIDI. Dostarczy je Solaris, który wygrał z Autosanem w ocenie technicznej.

Nowa marka wjeżdża do Siedlec. To efekt dzisiejszego rozstrzygnięcia przetargu Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego na dostawę pięciu nowych autobusów klasy MIDI. Dostarczy je Solaris, który wygrał z Autosanem w ocenie technicznej.

Przypomnijmy, że siedleckie MPK poszukiwania dostawcy pięciu nowych "dziesiątek" rozpoczęło przed Wielkanocą. Mają to być w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 10 - 10,6 m, szerokości 2,5 - 2,55 m i nie wyższe niż 3,1 m. Każdy umożliwi podróż przynajmniej 80 pasażerom, w tym nie mniej niż 18 na miejscach siedzących. Przynajmniej cztery fotele muszą być dostępne z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Autobusy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka o pojemności 6,6 - 8 l ma być mieć 180 - 220 kW mocy i osiągać min. 1070 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik ma być przystosowany do tankowania oleju napędowego z biododatkami. Będzie on zblokowany z automatyczną skrzynią biegów.

Pojazdy mają zostać dostarczone do Siedlec w ciągu 180 dni od podpisania umowy, jednak nie później niż do końca roku. Autobusy będą objęte gwarancją całopojazdową przez dwa i pół roku. Szczegółowo wymagania MPK wobec nich opisaliśmy tutaj.

Dobre oferty
27 maja minął termin składania ofert. Siedleckie MPK na zakupy przygotowało 5 719 500 PLN brutto. A to oznacza wycenę jednostkową w wysokości 930 000 PLN netto. Trzeba przyznać, że to bardzo wysoko jak na "dziesiątkę" z dosyć podstawowym wyposażeniem i gwarancją. Nic więc dziwnego, że obie otwarte dwa tygodnie temu zmieściły się w tych szacunkach i to ze sporą nawiązką. Jedna pochodziła od marki, która ostatnio w Siedlcach zagościła, a drugą od takiej, z którą MPK jeszcze nie miało styczności.

Tańszy był Autosan. Jego propozycja opiewała na 4 981 500 PLN brutto. A to dawało cenę za jednego SanCity 10LF na poziomie 810 000 PLN netto. Nieznacznie droższą ofertę przedstawił Solaris. Ta opiewała na 5 221 350 PLN netto. To z kolei dawało cenę jednostkową Nowego Urbino 10,5 w wysokości 849 000 PLN netto.

Technika ma znaczenie
Dziś, 12 czerwca przetarg został rozstrzygnięty. MPK jako lepszą wskazało ofertę Solarisa. Jej atutem był komplet punktów w ocenie technicznej, czyli 35 pkt. Autosan stracił w niej do producenta z Bolechowa 3,5 pkt. Ostatecznie Solaris zdobył łącznie niecałe 97,24 pkt, a jego konkurent 96,5 pkt.

W tej sytuacji debiut nowej marki w Siedlcach staje się faktem. Czekamy już tylko na podpisanie umowy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Siedlce
Autosan
Solaris
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.