TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Solaris z umową na 10 elektrobusów dla Warszawy
SOLARIS InfoBus.pl - Opublikowano: 17.12.2014 18:19:00 3 komentarze
Solaris z umową na 10 elektrobusów dla Warszawy

Po licznych odwołaniach i nieoczekiwanych zwrotach akacji to właśnie polski producent dostarczy pierwsze fabrycznie nowe autobusy elektryczne dla Warszawy. To pierwszy w naszym kraju tak duży kontrakt obejmujący zakup elektrobusów.


Pasażerowie elektrycznych Solarisów będą mogli korzystać z wszystkich udogodnień, jakie znają z obecnie używanych przez MZA autobusów, a należą do nich między innymi klimatyzacja, monitoring, rozbudowany system informacji pasażerskiej a dodatkowo także internet. –„Autobusy elektryczne nie emitują spalin i są bardzo ciche. Chcemy, aby stanowiły o nowoczesnym obliczu Miejskich Zakładów Autobusowych –powiedział Jan Kuźmiński, Prezes Zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych. –W pierwszej kolejności skierujemy je do obsługi reprezentacyjnego Traktu Królewskiego.”Dodajmy, że do roku 2016 w taborze Miejskich Zakładów Autobusowych będzie co najmniej 30 autobusów elektrycznych, a ich bazą docelową stanie się przebudowana zajezdnia Redutowa. - „Gratulujemy władzom stołecznego przewoźnika tak odważnej inwestycji w technologię przyszłości, a warszawiaków pragniemy zapewnić iż otrzymają produkt najwyższej europejskiej klasy. Jesteśmy niezwykle dumni z faktu, iż to właśnie firma Solaris będzie miała zaszczyt dostarczyć do MZA autobusy elektryczne. Ich zakup stawia Warszawę w gronie najbardziej innowacyjnych aglomeracji europejskich w obszarze komunikacji publicznej”- stwierdziła Solange Olszewska, Prezes firmy Solaris.

\"5_100\"

Na zakończenie warto wspomnieć, że główny konkurent Solarisa w walce o kontrakt na dostawę 10 elektrobusów –chińska firma BYD, cały czas jest blisko warszawskiego przewoźnika. W listopadzie br. Miejskie Zakłady Autobusowe wypożyczyły od niej cztery autobusy EBUS-12 i rozpoczęły półroczne testy na linii 222. Zgodnie z planem ta dzierżawa wygaśnie wraz z pojawieniem się w stolicy pierwszych Solarisów. Praktycznie bezgłośne i nie emitujące żadnych spalin autobusy elektryczne zostały przeznaczone do obsługi pełnego spacerowiczów Traktu Królewskiego. Stąd też wybór linii 222, której trasa przebiega przez najpiękniejsze miejsca stolicy. Próbna eksploatacja tych pojazdów ma posłużyć pracownikom MZA –kierowcom i mechanikom w szkoleniu w obsłudze zupełnie nowego taboru, który niebawem ma stać się ważnym elementem floty Miejskich Zakładów Autobusowych. Czy w przyszłości warszawskie elektrobusy będą dostarczane przez jednego producenta, czy będzie tutaj kilku dostawców –o tym przekonamy się zapewne już w przyszłym roku. Na razie fundament elektrycznej floty w stolicy stworzą autobusy z Bolechowa.

Sprawdź też:
Warszawa
Solaris
BYD
MZA
  • www – 17.12.2014

    Znowu będzie bieda wersja dla Warszawy, czy w końcu potraktują nas poważnie? Cena bardzo wysoka to może i lepsze wyposażenie się znajdzie. Pewnie będzie jednak tak biednie jak dotychczas. Czas pokaże. Poza tym po co nam 10 autobusów elektrycznych i to za ponad 20 mln? Jaki jest tego sens? Kupili parę hybryd i widocznie dalszy zakup nie ma sensu, bo teraz takich nie kupują. Kupili elektryki i autobusy na LPG - gdzie takie na LNG teraz jeżdżą? Czemu nie kupili sprawdzonej technologii CNG. Może by się w końcu opamiętali i zdecydowali na jedną technologię, ale na poważnie jeżeli dałoby to niższe koszty eksploatacji. Zabawy za nasze pieniądze są niepoważne. Są jakieś oszczędności? Wygląda, że nie i nie będzie bo i owszem prąd jest dosyć tani, ale autobus dwa razy droższy. Cały dzień pewnie nie pojeździ na trasie, dlatego zamiast jednego na dzień będą pewnie wykorzystywane ze dwa na jednej całodniowej brygadzie.

  • ascf – 18.12.2014

    Pewnie na autobusy CNG nie dostali by dofinansowania.

  • ciek kawy – 19.12.2014

    do @www - nie marudź. Jeśli ta decyzja Ci się nie podoba, masz swój głos w wyborach samorządowych i zagłosuj na kogoś innego. Tylko, czy TO coś zmieni ?

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.