Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris z umową w Nowym Targu. Pierwszy Nowy Urbino 12LE w Polsce!

infobus
03.02.2020 14:00
0 Komentarzy

29 stycznia Nowy Targ podpisał z Solarisem umowę na dostawę czterech autobusów klasy MAXI. Miasto kupi dla MZK jako pierwsze w Polsce nową odsłonę Urbino 12LE. Ale to nie koniec dobrych wieści. To tego dojdą jeszcze trzy w pełni niskopodłogowe Urbino 12.

Czego chcą dla MZK Nowy Targ?
Wymagania Nowego Targu Każda z trzech w pełni niskopodłogowych „dwunastek” ma zabierać na pokład min. 85 pasażerów, w tym co najmniej 25 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Z kolei ten niskowejściowy ma zabierać na pokład min. 70 pasażerów, w tym co najmniej 41 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0. W obu przypadkach mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższe niż 3,25 m.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności 6,5 – 8 l. Nie mogą być one słabsze niż 200 kW, ale nie mocniejsze niż 240 kW. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Pojazdy będą monitorowane. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez okna przesuwne, wentylatory dachowe oraz szyberdachy. Przestrzeń pasażerska oraz kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Minimalna moc chłodnicza agregatu to 24 kW. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów.

Na zewnątrz zamontowane będą trzy tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdą się tablice LCD 23″. Na nich będzie prezentowana informacja liniowa. Nie zabraknie oczywiście głosowych zapowiedzi przystanków i GPS. Całością będzie sterował wielofunkcyjny autokomputer z dotykowym interfejsem. Wszystko ma być kompatybilne z już użytkowanym przez MZK Nowy Targ systemem bydgoskiego Pixela.

Termin dostawy to maksymalnie 26 tygodni od podpisania umowy. Autobusy będą objęte min. trzyletnią gwarancją całopojazdową, a ich dostawca będzie musiał w tym okresie na swój koszt dokonać wszystkich przeglądów.

Nowy Urbino 12LE. Pierwszy w Polsce
18 grudnia 2019 r. minął termin składania ofert. W Nowym Targu na zakup „dwunastek” w dwóch wersjach układu podłogi przygotowali 3 917 000 PLN brutto. Średnio wychodziła więc wycena za autobus w wysokości nieco ponad 796 140 PLN netto. Czyli mówiąc delikatnie nie najlepiej.

Nic więc dziwnego, że oferta Solarisa przewyższała te szacunki. Opiewała ona na 4 723 000 PLN brutto. A to dało średnią cenę za autobus w wysokości 960 000 PLN netto. Warty jest tutaj podkreślenia fakt, że to już druga próba sprzedaży w Polsce Nowego Urbino 12LE. On jak i jego w pełni niskopodłogowi bracia byliby objęci gwarancją całopojazdową na trzy lata.

Co więc zrobili w Nowym Targu? Opcje były dwie- rewizja wymagań albo zwiększenie budżetu. Miasto jednak postanowiło nie ogłaszać nowego przetargu, lecz zwiększyć budżet. Dzięki temu 17 stycznia urzędnicy zaakceptowali ofertę Solarisa.

Pozostało więc już tylko dopięcie wszystkich formalności, które były niezbędne do podpisania umowy. 29 stycznia ostatecznie miasto podpisało umowę z producentem z Bolechowa. To oznacza, że pierwszego w Polsce Nowego Urbino 12LE i jego trzech w pełni niskopodłogowych braci możemy się spodziewać w Nowym Targu w lipcu.

Komentarze