TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Solaris zaczyna dostawy Nowych Urbino 10,5 dla MPK Gniezno [FILM]
INFOBUS.PL - Opublikowano: 14.05.2018 17:30:12
fot. gniezno.eu

Rozpoczęły się dostawy Nowych Urbino 10,5 do Gniezna. Solaris przekazał tamtejszemu Miejskiemu Przedsiębiorstwo Komunikacyjnemu cztery autobusy. Zakończenie dostaw planowane jest na przełomie sierpnia i września.

Rozpoczęły się dostawy Nowych Urbino 10,5 do Gniezna. Solaris przekazał tamtejszemu Miejskiemu Przedsiębiorstwo Komunikacyjnemu cztery autobusy. Zakończenie dostaw planowane jest na przełomie sierpnia i września.

Przypomnijmy, że pod koniec października ubiegłego roku gnieźnieńskie MPK zamówiło u Solarisa łącznie dwanaście egzemplarzy Nowego Urbino 10,5. Pisaliśmy o tym tutaj. Kontrakt opiewa na 11 808 000 PLN brutto. Jeden dziesięciometrowy “jamnik" w konfiguracji dla przewoźnika z Gniezna kosztuje 800 000 PLN netto.

Każdy z autobusów umożliwia podróż maksymalnie 74 pasażerom. 24 osoby mogą skorzystać z foteli Ster z serii Ultra Light. Sześć siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe oraz ich napęd dostarczyły firma BODE. Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia pięć uchylnych okien.

Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji. Jednak zastosowano tutaj niestanrdowe rozwiązanie. Zamiast jednego dużego umieszczonego na dachu agregatu zastosowano dwa małe, które zabudowano w miejscu szyberdachów. To urządzenia firmy Spheros.

Pasażerowie mają do dyspozycji gniazdka z portami USB. System informacji pasażerskiej składa się z trzech zewnętrznych tablic diodowych, jednej wewnętrznej. Cały pojazd jest monitorowany.

Czas na napęd. Autobusy są napędzane silnikami wysokoprężnymi Cummins ISB6.7E6250B. To jednostki o pojemności niespełna 6,7 l i mocy 206 kW, które osiągają 1020 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spełniają one oczywiście normę Euro 6. Silniki są zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów ZF 6AP1200B Ecolife. W komorze silnika zainstalowano system detekcji i gaszenia pożaru.

Cztery “jamniki" są już w Gnieźnie. Dostawa kolejnej czwórki planowana jest jeszcze w tym miesiącu. Z kolei ostatnie pojazdy z tego zamówienia mają zostać przekazane MPK na przełomie sierpnia i września. Wprowadzenie do ruchu Nowych Urbino 10,5 pozwoli przewoźnikowi na wycofanie z eksploatacji Mercedesów O405NK2, które w większości mają już ponad 20 lat.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Gniezno
Solaris
  • Czajek Czajowski – 14.05.2018

    Macie błąd. Z niskiej podlogi jest az 10 foteli bodajże Ej edit. Jednak jest 6 z niskiej ;)

  • Czajek Czajowski – 14.05.2018

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.