TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Solaris zamyka szczeciński kontrakt na Nowe Urbino
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.03.2017 12:21:07 6 komentarzy
Solaris zamyka szczeciński kontrakt na Nowe Urbino

W tym tygodniu trzy kolejne Solarisy zasiliły flotę szczecińskiego SPAD-u. Debiutujące w tym mieście Nowe Urbino zostały wyposażone w wiele ciekawych rozwiązań.

Najnowsza dostawa zamyka kontrakt Solarisa dla Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Dąbie", które pod koniec zeszłego roku zamówiło 7 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich, w tym:

  • dwa Nowe Urbino 18

  • pięć Nowych Urbino 12

Autobusy przegubowe i dwa standardowe przyjechały do zachodniopomorskiego miasta w luty 2017 r. Teraz do taboru SPAD dołączyły trzy pojazdy klasy MAXI - Nowe Urbino 12. To generalnie premiera autobusów IV generacji Solarisa w Szczecinie.

Łączna cena wariantu rozszerzonego - 7 szt. pojazdów z 7-letnią gwarancją to 9.274.000 zł netto (po 1,3 mln za autobusy klasy MAXI oraz po 1,6 mln za pojazdy klasy MEGA). Całość sfinansowana została ze środków własnych spółki. Warto podkreślić, że szczecińska firma skorzystała w tym zamówieniu z prawa opcji, czyli możliwości zakupu kolejnych autobusów w tej samej cenie. I to właśnie są marcowe Nowe Urbino.

Szczecińskie nowinki

Podobnie jak wcześniej zamawiane przez SPAD egzemplarze, najnowsze pojazdy posiadają blokady alkoholowe, czyli pojazdy nie mogą być uruchomione, dopóki kierowca nie dmuchnie w alkomat i nie wykaże swojej trzeźwości. Najnowszy system ma dodatkową opcję rozpoznawania twarzy, aby wykluczyć pomoc osób trzecich.

Do tego dochodzą systemy automatycznego wykrywania i gaszenia pożaru w komorze silnika, zewnętrzne oświetlenie drzwi oraz porty USB zamontowane na poręczy autobusu, umożliwiające podróżnym doładowanie baterii telefonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych w czasie podróży. Jest też wyodrębniona przestrzeń – obrysowana na podłodze dodatkowym kolorem - przystosowana do przewozu wózka inwalidzkiego i wózka dziecięcego. Dodatkowo poza standardowymi przyciskami "stop" i otwierania drzwi są również guziki alarmowe. Po ich naciśnięciu kierowca dostaje sygnał dźwiękowy, a w autobusie zapala się czerwone światło. Dzięki temu kierowca może zareagować, gdy coś się dzieje. Przyciski alarmowe są umieszczone wyżej od guzików "stop" i opisane jako "alarm".

Polska premiera Brigade

Natomiast kompletną nowością - i to w skali całej Polski - jest zainstalowanie w szczecińskich autobusach systemu monitoringu 360` 3D wokół pojazdu firmy Brigade, który w Polsce oferuje firma Globtrak. To  pierwsze duże miejskie zamówienie. Brigade to urządzenie działające na zasadzie obserwacji autobusu w zakresie 360`, co znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa – szczególnie w intensywnym ruchu miejskim. Kierowca widzi na monitorze obraz nie tylko z boku, czy z tyłu autobusu, ale również od góry, z lotu ptaka, dzięki czemu wie, czy w obrębie pojazdu nie ma osób wysiadających lub wsiadających.

Kolejną nowością jest także brak możliwości ruszenia autobusu z przystanku bez włączenia przez kierowcę lewego kierunkowskazu. Dodając do tego wspomnienie alkolocki dla kierowców, można powiedzieć, że Szczecin otrzymał naprawdę świetnie wyposażone pojazdy.

- "Chodzi nam o to, żeby poprawiać komfort podróżujących, ale także kierowców. Pojazdy wyposażone są najnowocześniejsze systemy zapewniające bezpieczną i wygodną jazdę. Jesteśmy przekonani, że z nowości zadowoleni będą wszyscy korzystający z naszych usług" - tłumaczy prezes SPAD Włodzimierz Sołtysiak.

Dodajmy na koniec, że przed dostawami Solaris przeszkolił 10 szczecińskich kierowców na specjalnym torze w Bednarach.


Sprawdź też:
SPAD Szczecin
Solaris
alkolock
  • Jacek74 – 16.03.2017

    Autobusy- zabawki i tyle.

  • farafiu – 16.03.2017

    W Policach też Solarki będą.

  • Maciek76 – 16.03.2017

    Jacku a dlaczego zabawki?

  • jacek74 – 17.03.2017

    @Maciek76: No bo czy kierowca w czasie prowadzenia pojazdu ma czas żeby bawić się monitoringiem? Osobiście to prawie nie korzystam z tego dobrodziejstwa, a wieczorem to monitor wyłączam żeby mi w gały nie świecił. I te alkoloki które pokazują jakim "zaufaniem" szefostwo obdarza swoich pracowników.

  • Wielki Brat – 17.03.2017

    @jacek74 nie narzekaj na monitoring - nie raz pokazał, że pasażer oskarżał kierowcę niesłusznie.... To dla Twojego dobra. I nie baw się w czasie jazdy :). Szerokości Kolego

  • sz – 17.03.2017

    Po teście na alkomacie kierowca może pracować ,i wyciągnąć sobie flaszeczkę pociągając co przystanek ,morze założyć maskę i monitorować stężenie w wydychanym w czasie jego całej służby .Co do kierunkowskazu to według przepisów niema obowiązku sygnalizować ruszania dotyczy to przystanku w pasie jezdni tak zwanych przystanków bez zatoki .

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.