Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solbus powraca, ale gdzie fabryka? Sprawdzamy

infobus
15.03.2018 13:00
0 Komentarzy
>Wygląda na to, że Solbus może się kolejny raz odrodzić niczym feniks z popiołów. A powrót może być tym bardziej interesujący, że w roli głównej wystąpiłby flagowy miejski produkt tej marki. Mowa oczywiście o autobusach na LNG. Cała historia zaczyna się na… Słowacji.>
>Słowacki comeback>Pod koniec ubiegłego roku w słowackim Zwoleniu rozstrzygnięto przetarg na dostawę 15 autobusów klasy MAXI zasilanych skroplonym gazem ziemnym. Zlecenie trafiło do słowackiej firmy Corex. To lokalny dealer autobusów Iveco. W informacji o rozstrzygnięciu podano informację, że 64% zamówienia spółka powierzy podwykonawcy. I tutaj pojawia się największa niespodzianka.>Jako podwykonawca nie zostało wskazane Iveco, ale… bydgoska firma 2G Bus&Coach z Bydgoszczy. To spółka, która próbuje być sukcesorem marki autobusów Solbus, której historii nikomu nie trzeba przedstawiać. Na polskim rynku próbowała już kilkukrotnie próby ich sprzedaży m.in. spalinowych Sm12 do Częstochowy czy elektrobusów dla warszawskiego MZA. Jednak jak na razie nie przyniosło to rezultatów.>Zlecenie ze Słowacji byłoby więc mocnym odbiciem i dawałoby Solbusowi teoretyczną szansę na powrót do autobusowej gry. Każdy medal ma dwie strony. Tą ciemniejsza jest kwestia produkcji.>Produkować, ale gdzie?>Nie wiadomo gdzie miałyby powstać Sm12 LNG dla słowackiego klienta. Fabryka Solbusa w Solcu Kujawskim jest już przeszłością. Została ona zabezpieczona przez komornika sądowego, który z jej sprzedaży chce zaspokoić wierzycieli Fabryki Autobusów Solbus.>Na 29 marca wyznaczono bowiem jej pierwsza licytację. Jej wartość oszacowano na nieco ponad 13,6 mln PLN. Jednak cena wywoławcza to ¾ wartości sumy oszacowania, a więc mowa o kwocie ok. 10,2 mln PLN. Czy z zakładu wyjadą jeszcze autobusy? To się jeszcze okaże. „

Komentarze