TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

SOR dostarczy elektrobusy do Polkowic
INFOBUS.PL - Opublikowano: 10.08.2017 09:41:12 2 komentarze
SOR dostarczy elektrobusy do Polkowic

4 sierpnia polkowickie PGMiKM zaakceptowało jedyną ofertę, która wpłynęła w przetargu na dzierżawę z opcją wykupu dwóch elektrobusów klasy MAXI. Do Polkowic przyjadą e-busy SOR EBN11.

4 sierpnia polkowickie Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej i Komunikacji Miejskiej zaakceptowało jedyną ofertę, która wpłynęła w przetargu na dzierżawę z opcją wykupu dwóch elektrobusów klasy MAXI. Do Polkowic przyjadą e-busy SOR EBN11.

Przypomnijmy, że PGMiKM interesowały (ze względu na istniejącą infrastrukturę drogową) wyłącznie elektryczne pojazdy klasy MAXi. Oczekiwano konstrukcji z nadwoziami o długości od 11 do 12,5 m, szerokości od 2,5 m do 2,55 m i wysokości do 3,4 m. Spółka zakłada, że elektrobusy umożliwią podróż przynajmniej 70 pasażerom, w tym minimum 20 na miejscach siedzących. Pojazd ma także mieć wyznaczone miejsce do przewozu wózka inwalidzkiego lub dziecięcego. Wymagany układ drzwi to 0-2-2, 2-2-0, 2-0-2, 1-2-2, 2-2-1, 2-1-2 lub 2-2-2. Warto przy tym podkreślić, że pierwsze wejście ma mieć prześwit nie mniejszy niż 650 mm, natomiast drugie minimum 1200 mm.

W zakresie układu napędowego polkowicka spółka wymagała:

  • silnika trakcyjnego o mocy minimum 120 kW, minimalny moment obrotowy 550 Nm 
  • zużycie energii elektrycznej maksymalnie 1,2 kWh/km 
  • baterie o minimalnej pojemność 170 kWh

Tak wyposażony autobus ma rozwijać prędkość maksymalną do 80 km/h, a jego zasięg na jednym naładowaniu to przynajmniej 160 km (przy zachowaniu jeszcze 15% w zasobniku energii) w warunkach testu SORT2. W zakresie ładowania pojazdów, przedsiębiorstwo chce klasycznego systemu plug-in ze standardowej sieci o natężeniu maksymalnie 63 A, gdzie czas pełnego ładowania to 6,5 godziny. Ładowarka ma być zabudowana na autobusie.

Do 27 lipca przewoźnik czekał na oferty. Na sfinansowanie rocznej dzierżawy i ewentualnego wykupu miał zarezerwowane 4,1 mln PLN brutto (nieco ponad 3,33 mln PLN netto). W postępowaniu wpłynęła jedna oferta. Przedstawił ją SOR. PGMiKM potrzebowało kilka dni na przeanalizowanie oferty. 4 sierpnia podjęto decyzję o jej zaakceptowaniu.

Propozycja czeskiego producenta opiewa na 3,399 mln PLN netto. PGMiKM zaoferowano elektrobusy typu EBN11. W świetle cenowej kalkulacji dla Polkowic cena jednostkowa za dzierżawę z wykupem wynosi 1699 500 PLN netto. SOR zaoferował ponadto przyspieszenie dostawy do 20 tygodni od podpisania umowy. A więc niewykluczone, że pierwsze elektrobusy w Polkowicach pojawią się jeszcze w tym roku.

Obecnie flota PGMiKM to 10 autobusów. Najliczniej reprezentowaną marką w taborze przewoźnika jest SOR. Po Polkowicach jeżdżą obecnie cztery autobusy tego producenta. Po sfinalizowaniu dostawy elektrobusów EBN11 co drugi autobus na polkowickich ulicach będzie pochodził z fabryki w Libchavy.

Nie sposób nie wspomnieć o dobrej passie firmy SOR na polskim rynku. Pod koniec roku producent przekaże konsorcjum firm PPUH Kłosok i A21 nowe autobusy typu NB12. Zostaną one skierowane do obsługi komunikacji w Bielawie i okolicznych gminach.SOR jest także blisko zwycięstwa w dwóch przetargach prowadzonych aktualnie przez KM Głogów. W ramach pierwszego czeski producent może zdobyć zamówienie na dwa NB12, a w drugim w grę wchodzi sześć sztuk. Nie można także zapomnieć o niedawnej dostawie dla wrocławskiego Sevibusa, który pozyskał trzy pojazdy typu BN12 i dwa BN9,5. Jest także wielce prawdopodobne, że SOR dostarczy także autobusy dla operatora, który zostanie zwycięzcą przetargu na obsługę linii łączących Wrocław z gminą Długołęka. A to daje potencjalne zlecenia na dostawy nawet 60 autobusów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PGMiKM Polkowice
SOR
przetarg
tabor
elektrobusy
dzierżawa
  • DonLuk – 09.08.2017

    Piękne...

  • sorrry – 10.08.2017

    Dawno są już wyprodukowane w fabryce czeskiej, także.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.