TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Spalinowa powtórka w Luboniu. Czas na SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 14.02.2018 14:00:57
Spalinowa powtórka w Luboniu. Czas na SIWZ

27 stycznia Przedsiębiorstwo Transportowe Translub ogłosiło ponowny przetarg na dostawę nowych autobusów. Sprawdzamy SIWZ.

27 stycznia Przedsiębiorstwo Transportowe Translub ogłosiło ponowny przetarg na dostawę nowych autobusów. Poprzednio przewoźnik chciał pozyskać 2 autobusy klasy MAXI z silnikiem diesla, oraz 3 autobusy z napędem hybrydowym. Tym razem dostawa dotyczy jednak wyłącznie 2 autobusów klasy MAXI z napędem spalinowym, ponieważ w tej części przewoźnik nie otrzymał ofert.

O warunkach formalnych aktualnego zamówienia pisaliśmy tutaj. Przypomnijmy, że w poprzednim rozdaniu zamawiający wymagał dostawy autobusów w ciągu 240 dni od podpisania umowy. Teraz termin ten został wydłużony do 380 dni. Taki czas nie powinien stanowić przeszkody w otrzymaniu co najmniej 1 oferty.Czy ponadto, nastąpiły jakieś zmiany w kryteriach oceny ofert i opisie przedmiotu zamówienia? Sprawdzamy szczegóły aktualnego SIWZ.

Wybór najkorzystniejszej oferty

Podobnie jak w poprzednim podejściu, również obecnie zamawiający oceni oferty w oparciu o następujące kryteria: cenę (60%), warunki techniczno-eksploatacyjne (30%), gwarancję (5%), termin dostaw (5%).

Preferencje przewoźnika pod względem kryteriów techniczno-eksploatacyjnych nieco się zmieniły i wyglądają następująco:

  • szkielet nadwozia i podwozia wykonany ze stali odpornej na korozję – nierdzewnej wg PN-EN 10.088 – 4 pkt (Solaris);

  • zbiornik paliwa wykonany z tworzywa sztucznego – 5 pkt;

  • trzy częściowa szyba czołowa składająca się z części górnej, części dolnej lewej i prawej podzielonych w osi pojazdu – 5 pkt (MAN/Solaris/Ursus/Autosan);

  • wyprowadzenie rury wydechowej na dach – 5 pkt (Solaris/Ursus/Autosan);

  • zawieszenie osi przedniej zależne – 4 pkt (Solaris/MAN/Autosan/Ursus?);

  • silnik diesla pionowy w zabudowie wieżowej – 5 pkt, poprzednio 2 pkt (Solaris/MAN/Autosan/Ursus/Mercedes);

  • możliwość jednoczesnej regulacji wysokości i nachylenia kolumny kierowniczej wraz z kokpitem – 2 pkt.

Z oceny technicznej całkowicie usuniętego zapis o co najmniej 30 miejscach siedzących. Punkty z tego kryterium dodano do zapisów dotyczących zabudowy wieżowej silnika. Zmiany są zatem kosmetyczne i nie wnoszą nic do układu sił w tym zamówieniu.

Specyfikacja techniczna

Wszystkie autobusy mają mieć długość od 11,8 do 12,2 m, szerokość minimum 2,55 m, wysokość max. 3,4 m oraz niską podłogę na całej długości bez stopni poprzecznych. Wysokość podłogi ma mieścić się w przedziale od 320 do 460 mm. Będzie możliwe jej obniżenie za pomocą funkcji przyklęku. Jednostką napędową będzie silnik o pojemności skokowej co najmniej 6,7 dm3 (poprzednio od 9 do 11 dm3) oraz mocy minimum 180 kW z momentem obrotowym co najmniej 1000 Nm, spełniający normę spalania Euro 6. Komora silnika powinna być wyposażona w system automatycznego wykrywania i gaszenia pożaru. Zbiornik paliwa winien mieć pojemność minimum 240 litrów. Wymiana pasażerów będzie odbywała się poprzez 3 pary drzwi otwierane do wewnątrz, w układzie 2-2-2 o szerokości minimalnej 1200 mm.

Dla kierowcy przewiedziano kabinę w typu zamkniętego, wyposażoną w: fotel z zawieszeniem pneumatycznym, amortyzowany, z zagłówkiem i lewym podłokietnikiem, a ponadto w: schowek na klucz, miotłę, haczyk na ubranie, podstawkę pod rozkład jazdy z lampką – format A5 lub klips oraz zamykaną kasetkę na bilety i pieniądze.

Pasażerowie będą mieli do dyspozycji co najmniej 28 siedzeń, z czego minimum 4 muszą być dostępne z poziomu niskiej podłogi. Fotele mają być o budowie modułowej wykonane z tworzywa sztucznego na szkielecie stalowym lub z tworzywa sztucznego z możliwością łatwego montażu i demontażu. Wentylacja przestrzeni pasażerskiej będzie zapewniona przez 7 okien przesuwnych, a także dwie klapy sterowane przez kierowcę oraz klimatyzację całego pojazdu. Przewoźnik chce, aby 6 tablic zewnętrznych (przednia z numerem linii i kierunkiem jazdy, przednia z numerem brygady, boczna z numerem linii i kierunkiem jazdy, boczna z numerem linii, boczna po stronie kierowcy z numerem linii, tylna z numerem linii) było diodowych w kolorze bursztynowym. Z kolei tablicę wewnętrzną stanowić będzie panel LCD o przekątnej 38 cali, zamontowany na boku pojazdu oraz tablica typu LED w kolorze czerwonym, przymocowana do sufitu. Wspomnieć należy, iż autobusy będą wyposażone w system zliczania pasażerów.

Kto potencjalnym zwycięzcą?

Nieobecność Solarisa w poprzednim przetargu może zostać wykorzystana przez innych producentów. To duża szansa na zaistnienie na nowym rynku. Obecnie największe szanse na zwycięstwo mają polscy producenci, na czele z Solarisem. Nie można jednak pominąć dość istotnej zmiany opisu przedmiotu zamówienia polegającej na dopuszczeniu mniejszych silników. Swoich sił bez wątpienia będą mogli spróbować Autosan czy Ursus. Do tego dodajmy dłuższy termin na wykonanie zamówienia i mamy niemal gwarancję, że przewoźnik znajdzie chętnych na dostawę autobusów. Widać, że PT Translub odrobiło lekcję z ostatniego zamówienia i wyszło naprzeciw producentom. Wspomnieć musimy, że otwarcie ofert zaplanowano na 7 marca.


Sprawdź też:
przetarg
tabor
TRANSLUB Luboń

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.