TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

SPPK Police klasycznie. Co jeszcze w SIWZ?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 08.08.2018 12:00:47
SPPK Police klasycznie. Co jeszcze w SIWZ?

Polickie SPPK to kolejny przewoźnik, który ma swój wypracowany zakupowy wzorzec. Dokumentacja tegorocznego przetargu na dostawę 2 nowych przegubowców i 3 solówek autobusów z silnikami diesla Euro 6 niewiele się różni od tych z poprzednich lat.

Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne to kolejny przewoźnik, który ma swój wypracowany zakupowy wzorzec. Dokumentacja tegorocznego przetargu na dostawę 2 nowych przegubowców i 3 solówek autobusów z silnikami diesla Euro 6 niewiele się różni od tych z poprzednich lat. Sprawdzamy szczegóły.

Warunki formalne ogłoszonego w ubiegłym tygodniu postępowania opisaliśmy tutaj. Wybrany przez SPPK producent dostarczy nowe autobusy do polickiej bazy przewoźnika w naprawdę dosyć rozsądnym terminie. Początkowo miał wywiązać się z tego zadania w ciągu 232 dni od podpisania umowy. Jednak zaszła już pierwsza zmiana SIWZ. Przewoźnik z Polic wydłużył termin do 307 dni. Nie ulega wątpliwości, że to może być to strzałem w dziesiątkę.

Wybór najlepszej oferty

Policki przewoźnik zwycięzcę wybierze na podstawie trzech kryteriów. Cena ma 80% wagi. Ocena techniczna to maksymalnie 15%. Nie jest ona zbytnio skomplikowana. Przewoźnik premiuje w niej:

  • Autobusy z silnikami o pojemności 9 – 11 l – 3 pkt (MAN, Mercedes, Solaris, Scania)
  • Producenta autobusu będącego jednoczesnie producentem silnika – 4,5 pkt (MAN, Mercedes, Scania)
  • Autobusy z osią przednią zależną ze stabilizatorem – 3 pkt (MAN, Solaris, Scania, “stare" Conecto)
  • Zastosowanie modułu rekuperacyjnego – 1,5 pkt (Solaris, Mercedes)
  • Trzyczęściową szybę czołową – 2,25 pkt (MAN, Solaris)
  • Okna boczne uchylne – 0,75 pkt

Pozostałe 5% punktów można wywalczyć za objęcie autobusów czteroletnią gwaranacją całopojazdową.

Jakie solówki?

SPPK celuje w autobusy klasy MAXI z nadwoziami o długości 11,5 - 12 m, szerokości min. 2,5 m oraz wysokości do 3,25 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 80 pasażerom, w tym nie mniej niż 29 osobom na miejscach siedzących. SPPK preferuje fotele firmy Kiel. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2.

Autobusy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka ma mieć przynajmniej 205 kW mocy oraz pojemność skokową do 11 l. Będzie zblokowana z automatyczną skrzynią biegów. Ma to być czterobiego przekładnia z programem posiadającym funkcję redukcji spalania paliwa w trakcie postoju. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Pora na przegubowce

SPPK celuje w przegubowce z nadwoziami o długości 17,5 – 18,1 m, szerokości min. 2,5 m oraz wysokości do 3,25 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 130 pasażerom, w tym nie mniej niż 35 osobom na miejscach siedzących. Także tutaj SPPK preferuje fotele firmy Kiel. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.

Autobusy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka ma mieć przynajmniej 235 kW mocy oraz pojemność skokową do 11 l. Będzie zblokowana z automatyczną skrzynią biegów. Ma to być czterobiego przekładnia z programem posiadającym funkcję redukcji spalania paliwa w trakcie postoju. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Wspólne wyposażenie

Autobusy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz okna boczne.. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu. MZK kolejny raz zadbało o komfortowe warunki pracy dla kierowców.

Czas na SIP. Przewoźnik wymaga zamontowania zewnętrznych wyświetlaczy diodowych. W środku znajdą się dwa rodzaje tablic tablice- LED o rozdzielczości 120 x 16 pkt oraz LCD 38", czyli tzw. “e-korale". Do tego oczywiście autobusy muszą posiadać GPS oraz głosowe zapowiedzi przystanków.

Typujemy...

Faworytów wydaje się być dwóch. W najlepszej sytuacji jest MAN. W ocenie technicznej zdobyłby najwięcej punktów- 13,5 pkt. Drugi w tym kryterium wypada Solaris mogąć liczyć na 10,5 pkt. Pozostaje jeszcze Mercedes, który może liczyć na 9,75, ale tylko w przypadku jeśli wystartowałby ze “starym" Conecto. Zakładamy więc, że jeśli będzie więc więcej niż jedna oferta to walka rozegra się między fabrykami w Bolechowie i Starachowicach.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
SPPK Police
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.