TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Sprint i TK Telekom chcą wybudować fotowoltaiczne wiaty. W Limanowej
TransInfo.pl - Opublikowano: 07.12.2018 10:00:46
Sprint i TK Telekom chcą wybudować fotowoltaiczne wiaty. W Limanowej

Droga fotowoltaika i dwie oferty, w tym jedna od od ciekawego konsorcjum - TK Telekom z mpTechnology. To wszystko w Limanowej.

Gmina Limanowa otworzyła oferty w dwuczęściowym przetargu, który dotyczył budowy dworca przesiadkowego (część 1) i budowy 29 fotowoltaicznych wiat przystankowych wraz z systemami informatycznymi (część 2).

Jedno jest pewne – dworzec przesiadkowy szybko nie powstanie, bo gmina nie otrzymała żadnych ofert. Konsekwencją będzie unieważnienie tej części zamówienia. Z kolei w części dotyczącej wiat fotowoltaicznych pojawiły się dwie oferty złożone przez:

  • Sprint S.A – który zaproponował postawienie wiat za cenę 12 953 823,30 PLN brutto,

  • konsorcjum: TK Telekom Sp. z o.o. i mpTechnology Sp. z o.o., które chcą zrealizować zamówienie za kwotę 8 487 000,00 PLN brutto.

Problem w tym, że obie propozycje znacząco przewyższają budżet zamawiającego, który na część 2 przetargu wyniósł równe 5 000 000 PLN brutto.

Jak widać innowacyjne rozwiązania kosztują i wobec tak drogich ofert przed gminą trudna decyzja, która doprowadzi do wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnienia przetargu. Przypomnijmy, że przedmiotowe zamówienie realizowane ma być w formule zaprojektuj i wybuduj w ramach większego projektu pod nazwą: "Niskoemisyjny Transport Miejski w Limanowej" dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

Wiaty z tablicacmi

Jeśli gmina dołoży brakujące środki, to wykonawca dostarczy wiaty o długości 6 m i wysokości 2,45 m, które mają być wyposażone w:

- minimum osiem miejsc siedzących,

- podświetloną odporną przed dewastacją i wpływem warunków atmosferycznych gablotę na reklamę,

- odporną przed dewastacją i wpływem warunków atmosferycznych gablotę z mapą linii autobusowych i planowanym rozkładem jazdy,

- adaptacyjny system oświetlenia nocnego LED - sprzężony z czujnikiem ruchu i obecności,

- obrotową kamerę monitoringu typu mini-ptz przestrzeni w okolicy przystanku,

- autonomiczny system fotowoltaiczny z odśnieżaniem połaci dachowej lub pochylony zabudowany na stelażu ponad połacią dachową,

- system Wi-Fi (Hot-Spot),

- zintegrowana z przystankiem dwustronna dwuwierszowa lub jednowierszowa tablica systemu SIP (zależne od lokalizacji),

- kosz na śmieci.

Wszystkie elementy elektroniczne i elektryczne przystanku powinny być zasilane przez odnawialne źródła energii (system złożony z paneli fotowoltaicznych, akumulatorów, odpowiedniej klasy inwertera z systemem zarządzającym). Rezerwowo w okresie zimowym, aby uniknąć głębokiego rozładowania baterii system zasilania powinien być tak zaprojektowany i dostarczony, aby miał możliwość przepięcia się na zasilanie z instalacji oświetlenia ulicznego lub innego źródła zasilania.

Tablice, które pojawią się na przystankach muszą być dwuwierszowe oraz dwustronne (po dwa wiersze na każdą stronę), a w dziewięciu lokalizacjach zamawiający wymaga dostawy tablicy jednowierszowej. Treść wyświetlana na tablicach musi pozwalać na logiczny podział wyświetlanej informacji pomiędzy różne środki transportu: komunikacja miejska, komunikacja międzygminna.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
przystanek
Limanowa
Sprint
mpTechnology
TK Telekom