TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Strażacy ponawiają przetarg na 10 autokarów
InfoBus.pl - Opublikowano: 18.05.2017 12:00:04 3 komentarze
Strażacy ponawiają przetarg na 10 autokarów

18 maja 2017 r. Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie powtórzyła unijny przetarg na zakup 10 szt. czerwonych autokarów do przewozu ratowników.

Budżet na zakup dziesięciu pojazdów klasy MAXI jest ten sam i wynosi 11 000 000 PLN brutto / 8 943 089.43 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 894 308,94 PLN netto.

Podobnie jest z kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty. KWPSP przygotowała trzy kryteria i są one takie same jak w pierwszym postępowaniu. To:

  • Parametry techniczne / Waga: 20, gdzie dodatkowe punkty można zdobyć za większą moc silnika, niższą wysokość pojazdu, większa pojemność bagażników i wyższą wysokość przejścia wewnątrz autokaru;

  • Kryterium jakości - Okres gwarancji / Waga: 20 - wiadomo im dłuższa tym więcej punktów;

  • Cena - Waga: 60

Strażackie wymagania

Kolorystyka pojazdu ma być oczywiście czerwona, ale nie całej konstrukcji:

- elementy podwozia mają być czarne,

- błotniki i zderzaki mają być białe,

- kabina i zabudowa czerwona.

Jako pojazdy uprzywilejowane autokary muszą posiadać m.in. na przedniej części dachu pojazdu dwa sygnały świetlne niebieskie montowane na magnes lub wpinane w gniazdo gwarantujące szybki i łatwy montaż/demontaż w technologii LED plus urządzenie dźwiękowe (min. 3 modulowane tony zmieniane przyciskiem sygnału przy kierownicy) wyposażone w funkcję megafonu. Do tego dochodzą dwie niebieskie lampy sygnalizacyjne kierunkowe?szerokokątne (minimum 120°) zamontowane z przodu pojazdu plus dwie niebieskie lampy sygnalizacyjne LED po bokach pojazdu oraz z tyłu. W zakresie oświetlania zmawiających wymaga także reflektorów z lampami ksenonowymi lub bi-ksenonowymi; lamp doświetlające pobocza przy skręcie pojazdu; świateł przeciwmgielnych; świateł do jazdy dziennej typu LED.

Strażacy chcą silnik z normą Euro 6 o mocy nie mniejszej niż 280 kW. Za każde dodatkowe 1kW mocy silnika ponad 280 kW zamawiający przyzna ofercie 1 pkt w zakresie oceny technicznej. Maksymalnie można uzyskać 30 pkt. (do 310 kW). Uzyskanie 0 pkt. w przedmiotowym kryterium nie eliminuje oferty z dalszej oceny.

I gabaryty - zakładana liczba miejsc to 50 + 2 (pilot i kierowca) przy długości max. 12500 mm i wysokości max. 3700 mm (bez sygnalizacji świetlnej dodatkowej). Zamawiający dodatkowo punktuje wysokość pojazdu: za każde pełne 50 mm poniżej wskazane go maksimum przyznaje 5 pkt. Maksymalnie można uzyskać 20 pkt .

Wysokość wnętrza w przejściu min. 1900 mm. I teraz za każde pełne 50 mm powyżej wskazanego minimum zamawiający przyznaje 5 pkt. Maksymalnie można uzyskać 20 pkt.

W zakresie bezpieczeństwa strażacy chcą m.in. tempomat (aktywny) ze sterowaniem w kierownicy lub kolumnie kierownicy, asystent pasa ruchu oraz system hamowania awaryjnego. Systemy bezpieczeństwa jakie winny być zamontowane w pojeździe to konstrukcja ściany przedniej, absorbująca energię uderzenia w przypadku zderzenia czołowego oraz system zapobiegający wjechaniu samochodu pod autobus w przypadku zderzenia czołowego.

Wnętrze pojazdu ma być klimatyzowane, a siedzenia typu turystycznego ? wysokie, z odchylanym oparciem, rozsuwane na boki, wyposażone w podłokietniki od strony przejścia, podnóżki, stoliki i siatki przy wszystkich siedzeniach. Kolorystyka wnętrza zostanie uzgodniona z zamawiającym, ale już wiadomo że mają dominować kolory czerwone i szare.

Przestrzeń bagażowa pod pokładem o całkowitej pojemności nie mniejszej niż 5 m3. I teraz strażacy za każde pełne 0,5 m3 powyżej w skazanego minimum przyznają 10 pkt. Maksymalnie można uzyskać tutaj 30 pkt. W przestrzeniach bagażowych należy też zamontować agregat prądotwórczy o mocy 2 KM i wadze max. 15 kg.

Pojazd powinien być też objęty min. 24 miesięczną gwarancją bez limitu kilometrów. Producent pojazdu musi posiadać sieć serwisową "SERWIS 24H" na terenie UE.

Historia I przetargu

O tym, kto podejdzie do drugiego strażackiego zamówienia dowiemy się 27 czerwca, kiedy zaplanowano otwarcie ofert. Przypomnijmy, że 4 maja strażacy unieważnili swój pierwszy przetarg, w którym swoje oferty złożyły dwie firmy:

• Zeszuta Sp. z o.o. z Warszawy, diler Mercedes-Benz, najprawdopodobniej zaproponowała Straży Pożarnej autokary typu Tourismo RH w cenie 12 539 999 PLN brutto / 10 195 121 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 018 512 PLN netto. Oferta obejmuje też m.in. 48 miesięczną gwarancję, oraz następujące parametry techniczne pojazdów: moc silnika 290 kW, wysokość pojazdu 3355 mm, wysokość wnętrza 2010 mm, pojemność luku bagażowego 6,7 m2 oraz termin wykonania dostawy do 31.01.2018.

• Volvo Polska najprawdopodobniej zaproponowała autobusy 9500 za sumę 12 275 400 PLN brutto / 9 980 000 PLN netto; co daje jednostkową cenę netto na poziomie 998 000 PLN netto. Pojazdy z silnikami o mocy 323 kW, o wysokości konstrukcji 3600 mm przy wysokości wnętrza 1900 mm. Do tego dochodzi 9,46 m3 pojemność luku bagażowego. Podobnie jak konkurent, Volvo zapewnia 48-gwarancję oraz termin wykonania zamówienia do 31.01.2018.

Obie oferty nie zmieściły się w kwocie przeznaczonej przez KW PSP na sfinansowanie zamówienia. Tańsza oferta Volvo była aż o 1 275 000 PLN brutto droższa niż wynosił budżet, co w przeliczeniu na jeden autobus daję kwotę 103 691,06 PLN netto. Sporo. Dlatego decyzja strażaków wcale nie dziwi. Czy teraz dostaną tańszą ofertę? Zobaczymy.

Zakupowa historia

Przypomnijmy, że rok 2015 przeszedł do historii, jako jeden z najlepszych pod względem liczby zamówionych autobusów przez Straż Pożarną. Kontrakt na 10 szt. pojazdów wygrała spółka Volvo Bus Corporation, która jako jedyna złożyła ofertę w postępowaniu. Do końca listopada 2015 r. wszystkie zamówione pojazdy trafiły do swoich baz, rozlokowanych na terenie całego kraju. Dołączyły one do czterech już wcześniej eksploatowanych przez straż autokarów typu Volvo 9700. Takie pojazdy w swoim taborze posiadała Centralna Szkoła PSP w Częstochowie, Komenda Wojewódzka PSP we Wrocławiu, Komenda Wojewódzka PSP w Gorzowie Wielkopolskim i Komenda Wojewódzka PSP w Toruniu.

Podkreślmy, że kontrakt z 2015 r. był do tej pory największym jednorazowym zamówieniem na czerwone autobusy w naszym kraju. Teraz mamy powtórkę. Najnowsze czerwone autobusy trafią do następujących jednostek Straży Pożarnej w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Częstochowie, Bydgoszczy, Jastrzębiu Zdrój i Szczecinie.


Sprawdź też:
straż
przetarg
unia
  • JUK24 – 18.05.2017

    Dlaczego straż chce wydać tyle kasy na luksusowej turystyczne autokary? Przecież to marnotrawnego publicznych środków. Niech NIK wzajemnie się tym. Poza tym jest to głupia ustawka pod Volvo. Do PR
    CBA z tym przetargiem.

  • wojt – 19.05.2017

    Po huk w warunkach siec serwisowa 24h czy warto przepłacac minimum 200.000 za siec serwisowa w europie. Jak sie zepsuje to wynajem drugiego i tyle. Nie lepiej cos polskiego kupic. strazaki chyba na jakies wycieczki sobie jeżdza

  • sieradzanin – 21.05.2017

    Otóż to, po co straży pożarnej luksusowe pojazdy? Do codziennej sóużby raczej konieczne nie są. Podobnie MON, co rusz to jakieś pojazdy turystyczne kupuje. Zarówno w przypadku straży policji czy wojska potrzebne są normalne autobusy, bez wodotrysków, po to aby w razie konieczności przemieścić większe siły i tyle. Jak straż chce sobie jeździć na wycieczki to może tak niech z własnej kieszeni płacą za wynajem pojazdów w takich przypadkach.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.