TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Subbus Nowa Sól z umową na zajezdnię
InfoBus.pl - Opublikowano: 18.05.2017 11:32:03
Wizualizacja zajezdni w Nowej Soli

Dwa lubuskie miasta w podobnym czasie ogłosiły przetargi na budowę nowej zajezdni (Nowa Sól) lub modernizację dotychczasowego obiektu (Zielona Góra). Pierwsze z nich ma już umowę i wykonawcę, drugie za moment rozstrzygnie przetarg.

4 maja 2017 r. prezydent Nowej Soli Wadim Tyszkiewicz podpisał umowę z firmą Exalo Driling Spółka Akcyjna z siedzibą w Pile na budowę zajezdni autobusowej, która będzie wybudowana niedaleko południowej obwodnicy Miasta (tuż za rondem Województwa Lubuskiego). Bryła budynku oraz kolory nawiązują do przemysłowego charakteru zabudowy sąsiedniej strefy przemysłowej.

Termin wykonania to 30 kwietnia 2018 roku, a koszt wynosi 10.994.987,53 zł brutto

Zajezdnia będzie składała się z budynku administracyjno-biurowego, budynku stacji obsługi autobusów, budynku stacji paliw, wiaty stacji paliw, wiaty parkingowej, budynku obsługi, hali warsztatowej.

Komunikacyjne serce

Równolegle prezydent Nowej Soli podpisał drugą umowę - z Przedsiębiorstwem Robót Inżynieryjno-Budowlanych "EXPORT-PRIBEX" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością na przebudowę ulicy Towarowej oraz w części ulicę Zjednoczenia. Jest to część większego zadania pn. Przyjazna Komunikacja Publiczna - Centra Obsługi Pasażerów Nowosolskiego subObszaru Funkcjonalnego. W ramach tej inwestycji zostaną wykonane rozbiórki elementów dróg przebudowane zostaną sieci istniejącej infrastruktury technicznej kolidującej z planowanym przedsięwzięciem (linia telekomunikacyjna, energetyczna, kanalizacja ogólnospławna, wodociągowa, gazowa), budowa przyłączy wodociągowych. Ulica Towarowa i Zjednoczenia oraz skrzyżowania tych ulic zostaną przebudowane, a na skrzyżowaniu Towarowej i Zjednoczenia zostanie wybudowane rondo.

Dla taksówek oraz samochodów osobowych przewidziano budowę zatok postojowych. Dla autobusów zostanie wybudowanych pięć zadaszonych peronów do obsługi pasażerów komunikacji autobusowej. Przebudowane zostaną także chodniki w tym rejonie- zostaną wyznaczone na nich także ścieżki rowerowe. Inwestycja zakłada także przebudowę i rozbudowę odwodnienia ulic9 Wpustów ulicznych), kanalizacji deszczowej przyłączy nowoprojektowanych i przebudowywanych wpustów ulicznych.

Obie ulice zostaną bardzo dobrze doświetlone – wzdłuż nich stanie 29 lamp. Na koniec prac zostaną ustawione urządzenia małej architektury, jak ławki, kosze na odpady, stojaki na rowery, a na rogu ulicy Zjednoczenia i Towarowej w miejscu gdzie dziś znajduje się budynki do rozbiórki (dawny zakład fryzjerski oraz naprawa AGD)powstanie mała fontanna. Nie zapomniano również o przestrzeni zielonej: Miasto zaplanowało posadzenie drzew, krzewów, bylin itp. Koszt inwestycji to 4 987 tysięcy złotych. Prace powinny rozpocząć się w ciągu najbliższych tygodni.

Przyjazna Komunikacja Publiczna

Wnioskodawcą unijnego projektu Przyjazna Komunikacja Publiczna jest Gmina Nowa Sól – Miasto, a partnerami są Gmina Kożuchów, Gmina Nowa Sól, Gmina Otyń, Gmina Siedlisko i Gmina Kolsko. Natomiast partnerem wspierającym jest Powiat Nowosolski.

Głównym celem projektu jest ograniczenie niskiej emisji zanieczyszczeń z sektora transportu oraz ograniczenie odpływu pasażerów komunikacji publicznej w Nowosolski SubObszarze Funkcjonalnym. Konieczność realizacji projektu wynika z potrzeby poprawy jakości i wydajności przyjaznego dla środowiska transportu miejskiego, konkurencyjnego względem transportu indywidualnego, oraz integracji różnych form transportu na terenie gmin Nowosolskiego SubObszaru Funkcjonalnego. Zakres projektu obejmie:

1. Zakup taboru autobusowego (27 autobusów).

2. Budowa zajezdni autobusowej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w Nowej Soli.

3. Budowa lokalnych Centrów Obsługi Pasażerów wraz z zagospodarowaniem terenu i towarzyszącymi sieciami infrastruktury technicznej.

4. Budowa Centrum Obsługi Pasażerów Nowosolskiego subObszaru Funkcjonalnego w Nowej Soli - rozbudowa ul. Towarowej i ul. Zjednoczenia w Nowej Soli.

5. Przebudowa budynku dworca PKP w Nowej Soli z dostosowaniem pomieszczeń dla potrzeb Centrum Obsługi Pasażerów Nowosolskiego subObszaru Funkcjonalnego.

6. Zaprojektowanie i stworzenie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej.

7. Zaprojektowanie i stworzenie systemu elektronicznego biletu.

Wybudowane oraz zakupione elementy projektu będą użytkowane przez wszystkich mieszkańców miasta Nowa Sól oraz sąsiednich gmin, do których kursować będą linie autobusowe obsługiwane przez Międzygminne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne "SUBBUS" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jak również wszystkie osoby przyjezdne korzystające z komunikacji zbiorowej Nowosolskiego SubObszaru Funkcjonalnego.

Zielona Góra wybiera

Z kolei w MK Zielona Góra trwa jeszcze procedura przetargowa w zakresie modernizacji zajezdni autobusowej przy ul. Chemicznej. Swoje oferty w przetargu złożyły cztery firmy: Budimex, Eurobud Grzegorz Fornalczyk, Excalo Drilling i Skanska. Najkorzystniejszą ofertę, pod kątem cenowym, złożyła firma Budimex, która prace oszacowała na nieco ponad 27 mln zł. W galerii przedstawiamy listę złożonych ofert. Trwa ich analiza. Najkorzystniejszą ofertę poznamy pewnie pod koniec maja, a cały przetarg ma zostać rozstrzygnięty najprawdopodobniej do połowy czerwca.

Tym samym przy ul. Chemicznej w Zielonej Górze powstanie nowa, dwukondygnacyjna hala obsługi pojazdów z zadaszonym placem postojowym. Na dachu będą znajdować się częściowo panele fotowoltaiczne. Znajdzie się tu miejsce do sprzątania i mycia taboru, a w przyziemiu warsztat z dwiema halami do napraw i ogumienia. Będzie także przebudowana stacja paliw. Na placu postojowym, częściowo zadaszonym, będzie 61 stanowisk dla autobusów elektrycznych jednoczłonowych i 24 stanowisk dla autobusów spalinowych, przegubowych. Będzie dyspozytornia i monitoring. MZK przewiduje, że w hali obsługi pracować będzie maksymalnie 41 osób na jednej zmianie, przy czym w części technicznej przebywać będzie nie więcej niż 10 osób.

Koniec prac przewidziano do końca lipca 2018 roku.


Sprawdź też:
zajezdnia
Subbus Nowa Sól
MZK Zielona Góra

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.