TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Suchy Las i wzorcowy poznański autobus
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.02.2016 20:00:40 6 komentarzy
Suchy Las i wzorcowy poznański autobus

Na ulice Poznania i gminy Suchy Las wyjechał już Solaris Urbino 12, najnowszy autobus we flocie ZKP Suchy Las.

To pierwszy w aglomeracji poznańskiej autobus spełniający nowe standardy Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu w zakresie informacji pasażerskiej. Nowością są m.in. tablice z numerem linii montowane z boku pojazdu ? po stronie kabiny kierowcy oraz po stronie drzwi, na dole szyby. Oznakowanie uwzględnia m.in. potrzeby osób niedowidzących.

Tablice zewnętrzne są podstawową informacją dla pasażerów. Wskazują numer linii oraz kierunek jazdy. W trakcie podróży przydatne natomiast są tablice wewnętrzne, informujące m.in. o przebiegu linii, czy zbliżaniu się do kolejnego przystanku. ZTM Poznań czyni starania, aby informacje prezentowane w pojazdach przewoźników były jednolite oraz w jak najwyższym stopniu spełniały oczekiwania pasażerów.

Wszystkie tablice elektroniczne zewnętrze wykonane są w technologii LED z automatycznym dostosowywaniem się jasności świecenia do warunków atmosferycznych. Zastosowany został kolor pomarańczowy, który - dzięki odpowiedniemu kontrastowi - poprawia widoczność tablic. To istotne zwłaszcza dla osób słabowidzących.

Na zewnątrz pojazdu znajdują się następujące tablice:

  • z przodu pojazdu - tablica kierunkowa z numerem linii i kierunkiem (oraz tzw. brygadówka określająca zmianę, na której kursuje autobus);

  • z tyłu pojazdu - tablica z numerem linii;

  • z boku pojazdu, po stronie drzwi - tablica kierunkowa z numerem linii w pasie nadokiennym oraz - nowe rozwiązanie, do tej pory nie stosowane w pojazdach kursujących na liniach ZTM Poznań: tablica z numerem linii, montowana pomiędzy pierwszymi a drugimi drzwiami na dole szyby, która w głównej mierze ma służyć osobom niedowidzącym (zamontowana na wniosek tej grupy osób);

  • z boku pojazdu, po stronie stanowiska kierowcy - tablica z numerem linii, szczególnie przydatna podczas postoju autobusów na dworcach autobusowych

W środku pojazdu:

  • tablica montowana pod dachem przedniej części pojazdu w technologii LED w kolorze czerwonym (dwulinijkowa), informująca m. in. o zbliżających się przystankach;

  • tablica LCD (38 cali) z całym przebiegiem linii oraz mapą obrazującą bieżące położenie pojazdu - rozwiązanie do tej pory wykorzystywane tylko w tramwajach;

  • system zapowiedzi głosowych dla pasażerów.

Dodatkowo pojazd jest wyposażony m. in. w rampę dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, a także w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Jest też ekologiczny ? jeśli chodzi o poziom zanieczyszczeń emitowanych przez ciężkie pojazdy samochodowe spełnia wymogi normy Euro 6.

Powyższe standardy informacji pasażerskiej będą wprowadzane w kolejnych, fabrycznie nowych pojazdach wszystkich przewoźników wykonujących przewozy na rzecz ZTM. Proces będzie realizowany stopniowo, w miarę zakupu nowych pojazdów. Kolejne pojazdy spełniające powyższe normy pojawią się na ulicach aglomeracji poznańskiej w pierwszej połowie 2016 roku.

Przekazanie dla ZKP

Przekazanie wzorcowego Solarisa dla wielkopolskiego przewoźnika miało miejsce we wtorek 2 lutego w siedzibie Zakładu Komunikacji Publicznej Suchy Las Sp. z o.o. przy ul. Tysiąclecia w Chludowie.  W uroczystości przekazania uczestniczył dyrektor sprzedaży w firmy Solaris Bus & Coach S.A. - Andrzej Sienkiewicz, który wręczył symboliczny kluczyk do autobusu Wójtowi Gminy Suchy Las Grzegorzowi Wojterze. Włodarz gminy przekazał go z kolei prezesowi ZKP Edwardowi Miśko z życzeniami, aby pojazd służył jak najlepiej wszystkim mieszkańcom gminy.

Wyprodukowany na początku 2016 roku niskopodłogowy pojazd posiada 34 miejsca siedzące i 62 stojące.


Sprawdź też:
ZTM Poznań
ZKP Suchy Las
Solaris
Urbino
  • farafiu – 11.02.2016

    Wzorcowy pod względem wyposażenia ułatwiającego życie pasażerom, to jest na pewno(dodać tylko ledy w poręczach jeszcze), ale gdyby jakość wykonania III generacji na rynku polskim była na przyzwoitym poziomie, nie obraziłbym się ;)

  • Absurd – 12.02.2016

    Zenada. W Lodzi dalo sie umiescic wiecej miejsc z niskiej podlogi oraz wiecej w kierunku jazdy. Tam sie jakos dogadali. Tu widocznie nie maja pojecia. Widac z reszta w tyle pojazdu. trojka bokiem, ekstra.

  • MichalK – 12.02.2016

    Jaki tam wzorcowy? Dwoje drzwi na 12m to nieporozumienie. Wzorcowe to on ma jedynie klasyczne malowanie.

  • Piekny Autosan – 13.02.2016

    nie umywa się do SANCITY . To tylko najbrzydszy pies

  • Kermit – 13.02.2016

    w tej wesołej firmie Wartburg robi za nadzór ruchu

  • pyrlander – 13.02.2016

    @MichalK - bo też zakupił go nie przewoźnik miejski (gdzie 3 drzwi to standard dla 12 m, lecz gminny do połączeń podmiejskich.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.