TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Systemy Autobusowe zadbają o trzeźwość kierowców MZA Warszawa
INFOBUS.PL - Opublikowano: 22.05.2019 14:00:19
Systemy Autobusowe zadbają o trzeźwość kierowców MZA Warszawa

Warszawskie MZA wybrały dostawcę blokad alkoholowych do przynajmniej 555 autobusów. 17 maja wybór przewoźnika padł firmę Systemy Autobusowe. Tańsza oferta Drager Safety Polska została odrzucona.

Warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe wybrały dostawcę blokad alkoholowych do przynajmniej 555 autobusów. 17 maja wybór przewoźnika padł firmę Systemy Autobusowe. Tańsza oferta Drager Safety Polska została odrzucona.

Na wstępie należy wskazać, że w tej chwili ok. 600 pojazdów MZA posiada już alcolocki. Z kolei od połowy marca największy miejski przewoźnik w Polsce szukał firmy, która dostarczy i zamontuje blokady alkoholowe na pewno w kolejnych 555 autobusach. Urządzenia trafią do pojazdów, które garażują na wszystkich zajezdniach MZA. Najwięcej blokad zostanie zamontowanych w autobusach z zajezdni na Woronicza. Mają one zostać zamontowane w 310 pojazdach z R-1.

Założono, że zwycięzca przetargu będzie miał 24 tygodnie od podpisania umowy na wykonanie wszystkich prac. Stołeczny przewoźnik zastrzegł sobie możliwość rozszerzenia zamówienia. Prawo opcji zakłada możliwość dokupienia jeszcze 50 alcolocków. Jeśli MZA skorzysta z tego to wykonawca będzie miał trzy tygodnie od momentu uruchomienia opcji na wykonanie prac. Wszystkie urządzenia będą objęte dwuletnią gwarancją.

Jeśli chodzi o samo działanie blokad to kontrola trzeźwości kierującego będzie wymuszana po każdorazowym wyłączeniu i załączeniu stacyjki autobusu. Dzięki rejestracji każdego "dmuchania", przewoźnik ma dokładną, rzetelną i codzienną kontrolę stanu trzeźwości kierowców, a sami kierowcy ważny i obiektywny argument w konfliktach z roszczeniowymi pasażerami, którzy mogliby im niesłusznie zarzucać, że prowadzą w stanie po spożyciu alkoholu.

17 kwietnia minął termin składania ofert. Na "alko-zakupy" największy miejski przewoźnik przygotował 3 000 000 PLN brutto. A to oznacza, że koszt pozyskania kompletu do jednego autobusy spółka przyjęła na poziomie nie większym niż 4 394,64 PLN netto. Dwie propozycje, które miesiąc temu otwarto zmieściły się w tych szacunkach.

Pierwszą i jednocześnie najtańszą przedstawiła firma Drager Safety Polska z Katowic. Jej propozycja opiewała na 2 314 183,50 PLN brutto. A to dało cenę 3 390 za blokadę do jednego autobusu. Droższą ofertę przedstawiły warszawskie Systemy Autobusowe. Ta propozycja opiewała na kwotę 2 655 508,50 PLN brutto. W tym przypadku koszt jednostkowy alcolocka wyniósł 3 890 PLN netto.

Wygrywają Systemy Autobusowe
Jedynym kryterium wyboru w przetargu była cena. W tej sytuacji wydawało się, że zwycięzcą będzie katowicka firma. Tak się jednak nie stało. Kilka dni temu MZA zdecydowało o wyborze oferty Systemów Autobusowych. Propozycja Drager Safety została odrzucona. Jako podstawę takiej decyzji stołeczny przewoźnik wskazał niespełnienie przez katowicką spółkę warunków udziału w postępowaniu.

Pozostaje w takim razie odczekać jeszcze kilka dni. Wtedy dowiemy się czy wybór MZA się uprawomocni i Systemy Autobusowe zabezpieczą kolejne autobusy swoimi blokadami. Jeśli tak się stanie będzie to kolejna ważna realizacja w historii warszawskiej firmy, która ma w swojej ofercie jeszcze m.in. systemy detekcji i gaszenia pożaru w autobusach.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
kierowca
MZA Warszawa
Systemy Autobusowe
Drager Safety Polska
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.