TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Szef autobusów Volvo w Polsce. Na Impact 2018
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.09.2018 15:00:57
Szef autobusów Volvo w Polsce. Na Impact 2018

Na odbywającej się w Katowicach konferencji Impact mobility rEVolution 2018 Volvo Polska zaprezentowało szereg innowacji. Głos ws. autobusów zabrała też Jadwiga Emilewicz.

Na odbywającej się w Katowicach konferencji Impact mobility rEVolution 2018 Volvo Polska zaprezentowało szereg innowacji. Głos ws. autobusów zabrała też Jadwiga Emilewicz, Minister Przedsiębiorczości i Technologi.

Podczas Impact mobility rEVolutioon Volvo pokazało m.in. interaktywny symulator miejskiej mobilności (City Mobility Simulator), który – wykorzystując technologię Google Earth – pozwala wybrać na dużym ekranie dotykowym jakiekolwiek miasto na świecie i utworzyć dowolną trasę autobusową – dotykając punktów na mapie. Po ustaleniu trasy, symulator pokazuje oszczędność paliwa, wpływ na środowisko i profile kosztów eksploatacji różnych typów autobusów - hybrydowych, elektryczno-hybrydowych czy w pełni elektrycznych.

Kolejne innowacje, którymi chwali się Volvo na Impact mobility rEVolution to rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję (AI) do wsparcia procesów biznesowych we wrocławskiej fabryce autobusów Volvo:

  • system identyfikacji komponentów, którego zadaniem jest rozpoznawanie komponentów na podstawie zdjęć - podczas montażu, kontroli jakości, rejestracji defektów czy w procesie automatycznej rejestracji reklamacji;

  • system przewidywania błędów w produkcji autobusów, którego zadaniem jest wsparcie kontroli jakości poprzez wskazanie pojazdów, w których istnieje podwyższone ryzyko pojawienia się usterki. Dodatkowo system wskazuje prawdopodobieństwo oraz obszar, w którym może wystąpić usterka;

  • system kontroli dostępu, którego zadaniem jest alarmowanie o nieuprawnionym wstępie w obszar strefy zamkniętej.

Elektromobilna konferencja

Przedstawiciele Volvo dzielą się ponadto z uczestnikami konferencji swoimi doświadczeniami w zakresie nowoczesnych rozwiązań w obszarze elektromobilności miejskiej, a także wizją środków transportu, którymi możemy jeździć za kilkanaście lat. W panelu "Wizja 2030 – jakiego rodzaju pojazdy zobaczymy na ulicach", z udziałem m.in. Jadwigi Emilewicz, Minister Przedsiębiorczości i Technologii wziął udział Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses.

-"Elektromobilność zmienia sposób w jaki funkcjonują miasta. Sprawia, że transport publiczny może docierać w miejsca dotąd niedostępne – np. do wnętrz budynków, umożliwia wspólne podróżowanie, co znacząco zmniejsza ruch na ulicach. Rola transportu publicznego będzie się zmieniać, a jedną z najważniejszych rzeczy jest systemowe podejście, w którym kluczową rolę mają do odegrania instytucje decydujące o kształcie rynku. Na świecie funkcjonują różne modele transportu publicznego i elektromobilności, ale łączy je jedna wspólna cecha – muszą działać tak, aby być wartościowe dla mieszkańców, mówił z kolei Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses.

Z kolei Jadwiga Emilewicz dodała:"Dziś jesteśmy na Śląsku, kolebce polskiego przemysłu motoryzacyjnego, to jesteśmy również w miejscu, które boryka się z poważnym problemem jakości powietrza. (…). Jednym z ważnych powodów, dla których to powietrze nie jest najwyższej jakości, jest transport. A zatem ta polityka wpisała się w rozwiązywanie dwóch ważnych problemów: w poszukiwanie nisz globalnych, gdzie Polska może coś ważnego powiedzieć i zaproponować, a po drugie rozwiązując nasz własny poważny lokalny problem społeczny" - podkreśliła.

Jej zdaniem rozwój elektromobilności jest obecnie w podobnym momencie, gdy 110 lat temu rozpoczynał się intensywny rozwój motoryzacji. Podobnie jak wówczas pokonywane są bariery technologiczne, związane m.in. z wymogami zasięgu czy ceny. Podkreśliła, że w tej dziedzinie w ostatnich latach dokonał się znaczący postęp – jeszcze niedawno baterie w samochodach elektrycznych gwarantowały jedynie 100 km zasięgu, dziś – 400 km, równocześnie spada cena pojazdów elektrycznych. Samorządy, które zakupiły autobusy elektryczne podają, że koszty ich eksploatacji bilansują się.

"Zatem być może podobnie jesteśmy już w nieodległym momencie, kiedy koszty eksploatacyjne samochodu elektrycznego plus jego cena - nieco wyższa w momencie zakupu – jednak będą się bilansować i opłacać" – wskazała.

Dodajmy, że przed Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach, gdzie odbywa się konferencja prezentowany jest hybrydowy, przegubowy autobus miejski Volvo.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
konferencja
elektromobilność
Volvo
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.