TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Tarnowo Podgórne oficjalnie z nowymi MAN-ami
PAP / INFOBUS.PL - Opublikowano: 09.01.2019 17:00:59 2 komentarze
fot. Marcin Nader, poznanskie-autobusy.pl

W poniedziałek, 7 stycznia odbyło się w Tarnowie Podgórnym przekazanie nowych autobusów MAN zakupionych w ramach realizacji projektu unijnego.

W poniedziałek, 7 stycznia odbyło się w Tarnowie Podgórnym przekazanie nowych autobusów MAN zakupionych w ramach realizacji projektu unijnego.

W ramach projektu "Zwiększenie integracji różnych form transportu oraz poprawa dostępu do transportu publicznego na terenie gminy Tarnowo Podgórne poprzez inwestycje w infrastrukturę transportową i zakup taboru autobusowego" zakupiono 4 autobusy marki MAN. To efekt podpisanej 9 lutego 2018 r. umowy między gminą a producentem "lwów". Kontrakt opiewał na 4 270 560 PLN brutto. Cena jednostkowa autobusu typu Lion's City A37 wyniosła 868 000 PLN netto. Pojazdy trafiły już do floty gminnego przewoźnika, czyli spółki TPBUS.

Każdym z "lwów" może podróżować ok. 92 pasażerów, w tym 32 osobom na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 12 foteli. Dostęp na pokład tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwy dzięki dwóm wejściom w układzie 2-2-0. MAN zastosował drzwi firmy BODE w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji. Krótko mówiąc standard dla autobusu dedykowanego do pracy na linii podmiejskiej.

Skoro rozprawiamy o autobusie A37, to siłą rzeczy producent zastosował ekonomiczny komplet. Jego sercem jest stojący silnik MAN D0836LOH66. Jednostka o pojemności 6,9 l ma 213 kW mocy oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 1100 Nm. Na tą chwilę nie wiemy jakie skrzynie biegów zostaną zamontowane w MAN-ach, ale wydaje nam się, że zastosowano automaty firmy Voith.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo. Naturalną wentylację zapewniają okna uchylne oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring, bramki liczące pasażerów oraz porty z gniazdkami USB.

Autobusy są wyposażone w bardzo bogaty system informacji pasażerskiej. Będzie on oparty na rozwiązaniach mieleckiego R&G Plus. Każdy z “lwów" A37 jest wyposażony w cztery wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości, w tym jeden dla osób niedowidzących. Świecą one na pomarańczowo. A co wewnątrz? Tutaj znajdujemy dwie tablice. Za kabiną kierowcy mamy LED typu ETL416120. Z kolei przed drugimi drzwiami znajdziemy monitor LCD ETM38, czyli nic innego jak "e-korale". Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz system GPS. Całością steruje autokomputer typu SRG5000P.

Nowe MAN-y będą kursować po nowo utworzonych trasach. Dzięki połączeniu pomiędzy termami w Tarnowie Podgórnym a dworcem PKP w Rokietnicy mieszkańcy gminy uzyskają dostęp do transportu kolejowego. Gmina zyska także bezpośrednie połączenie do tramwajowych węzłów przesiadkowych w Poznaniu na Ogrodach i Junikowie. Takie rozwiązanie przyczyni się do integracji różnych ekologicznych form transportu publicznego i wzmocni rozwój ekomobilności na terenie gminy oraz w ramach aglomeracji poznańskiej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Tarnowo Podgórne
UG
TPBUS
MAN
  • Robert Ulbrych – 09.01.2019

    Przody nadal takie same... Żenada... a w Niemczech kursują nowsze MANy z innymi przodami. Polska taka zacofana...

  • Krystian Leśniewicz – 09.01.2019

    Chyba jedyne gminne przedsiębiorstwo komunikacyjne będące w ZTM które ma tabor naprawdę na poziomie.Oby tak dalej!

  • Patryk Lis – 09.01.2019

    Patrz jak im ładnie Krzysiek Bobek

  • Sławomir Gugała – 09.01.2019

    Barwy podobne do Warszawskich z R 4 Stalowa i Grodzisk Maz i Mobilis.

  • czeslaw2 – 09.01.2019

    Tragedia.

  • Janusz Jachnik – 09.01.2019

    Piękne mordki 😊😊

  • Diszyłbus – 09.01.2019

    "....Przody nadal takie same... Żenada..." Powiedz dla Ferrari, że kolor ciągle czerwony....

  • Mariusz Walter – 10.01.2019

    Przynajmniej kontynuują markę. Jedyny plus.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.