TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Tczew chce elektrobusów. Partnerstwo z Energą
INFOBUS.PL - Opublikowano: 10.08.2017 13:57:28 19 komentarzy
Tczew chce elektrobusów

Prezydent Tczewa Mirosław Pobłocki oraz prezes zarządu Energa S.A. Daniel Obajtek podpisali list intencyjny dotyczący partnerstwa na rzecz elektromobilności.

Tczew, czwarte co do wielkości miasto na Pomorzu, dołączył dziś do budowanego przez Energę samorządowego partnerstwa na rzecz elektromobilności. Współpracę firmy z tczewskim magistratem zainicjowało podpisanie listu intencyjnego. Parafowali go Daniel Obajtek, prezes zarządu Energa SA, oraz Mirosław Pobłocki, prezydent Tczewa.

- "Elektromobilność to rynek nowych możliwości zarówno dla samorządów, jak i firm energetycznych. Dlatego nasza grupa angażuje się obecnie w budowę jak najszerszego partnerstwa z władzami polskich gmin na rzecz rozwoju tej przyszłościowej branży. Chcemy osiągnąć to przez kompleksowe wsparcie przy pracach nad programami wdrażania bezemisyjnego transportu publicznego, które wprowadzą elektryczne autobusy na ulice naszych miast. Bardzo cieszy nas, że do grona partnerów Energi dołączyło kolejne, drugie już miasto spoza terenu Trójmiasta, czyli Tczew. Nie mam wątpliwości, że tutejszych mieszkańców nie trzeba będzie długo przekonywać do idei elektromobilności oraz jej licznych zalet, przede wszystkim korzyści dla ochrony środowiska, jak również dla zdrowia i komfortu tczewian. Musimy bowiem pamiętać, że e-autobusy nie tylko nie emitują spalin, ale też ich praca jest znacznie cichsza, niż pojazdów z silnikami spalinowymi. Ponadto, pojazdy te są znacznie tańsze w bieżącej eksploatacji" – podkreślał prezes Daniel Obajtek.

Tczew to drugie po Toruniu miasto poza Trójmiastem, z którym Energa podpisała list intencyjny na rzecz rozwoju gminnej elektromobilności. Tak, jak w tamtym przypadku, współpraca z tczewskim samorządem będzie ukierunkowana na stworzenie optymalnej koncepcji elektrycznego transportu publicznego oraz na wsparcie miasta w opracowaniu programu jego rozwoju. Eksperci Energi dokonają analizy aktualnych tras i rozkładów jazdy autobusów. Będą przy tym współpracować z miejskim przewoźnikiem i odpowiednimi jednostkami gminnymi odpowiedzialnymi za nadzór nad transportem publicznym. Pozwoli to opracować plan najbardziej optymalnego rozmieszczenia infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych.

Jak uznał prezydent Tczewa Mirosław Pobłocki, to jest rewolucja. – "Dobrze być liderem, dobrze być miastem uznanym za innowacyjne i mieć partnera z takim doswiadczeniem jak Energa" - podkreślił prezydent.

W lutym Tczew jako jedyne miasto na Pomorzu podpisał list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie rozwoju elektromobilności. Sygnatariuszami było łącznie 41 samorządów, a także resorty rozwoju i finansów oraz energii, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Polski Fundusz Rozwoju i Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Z kolei 30 czerwca w zakresie rozwoju niskoemisyjnego transportu publicznego władze miasta podpisały z NCBR indywidualne porozumienie. Współpraca z Energą jest więc dla miasta kolejnym krokiem w kierunku elektryfikacji miejskiego taboru.

- "W nowym przetargu na komunikację miejską, który ogłosimy w przyszłym roku, będziemy wymagać, aby przewoźnik dysponował autobusami elektrycznymi. Oczywiście nie chodzi o wymianę całego taboru, ale sukcesywne wprowadzanie autobusów z napędem elektrycznym. Tczewianie mieli niedawno okazję przetestować pierwszy autobus elektryczny, który nasz przewoźnik na próbę wprowadził do miejskiej komunikacji. Testy wypadły pomyślnie. Autobusy elektryczne są bardziej ekologiczne, tańsze w utrzymaniu i ciche, co szczególnie podkreślali pasażerowie. Wprowadzenie autobusów z napędem elektrycznym do komunikacji miejskiej jest kolejnym przedsięwzięciem samorządu miasta Tczewa zmierzającym do poprawy jakości powietrza w mieście" – zaznaczył Mirosław Pobłocki, prezydent miasta Tczewa.

Energa, poprzez zależną spółkę Enspirion, sukcesywnie gromadzi doświadczenie oraz wiedzę z zakresu elektromobilności. Oferta doradztwa dla samorządów w planowaniu infrastruktury pod elektryczny transport publiczny to kolejny krok gdańskiej grupy energetycznej na drodze do pozycji lidera na polskim rynku e-mobility. Wcześniej w ramach samodzielnie prowadzonego programu badawczo-rozwojowego zbadała zachowania użytkowników samochodów elektrycznych wśród mieszkańców Gdańska, Gdyni i Sopotu. Było to możliwe dzięki udostępnieniu pilotażowej sieci ładowania pojazdów napędzanych elektrycznie. Aktualnie Grupa Energa obsługuje siedem ogólnodostępnych, czasowo bezpłatnych punktów ładowania samochodów elektrycznych.


Sprawdź też:
Tczew
Energa
elektrobus
  • Darek – 10.08.2017

    Ogromna zmiana taboru!! Co raz więcej miast wybiera elektryczne autobusy.

  • Karol – 10.08.2017

    W dodatku widać też rozwój produkcji e-busów w Poslce. Ursus Bus wraz z 11 firmami pracują nad projektem innowacyjnego e-autobusu.

  • Ksawery – 10.08.2017

    Autobusy elektryczne są ekologiczne i w dodatku tańsze w eksploatacji lecz jeszcze drogie, ale myślę, że to się zmeini dzięki rozwojowi konkurencji na Polskim rynku.

  • kuba – 10.08.2017

    Kwestia czasu bo przecież rynek elektromobilności dopiero się rozwija...

  • Marek – 10.08.2017

    Ursusbus już sprzedaje swoje autobusy elektryczne w Polsce, a dopiero od niedawna je produkuje poprawiając wciąż jakość i technologię.

  • pasito – 10.08.2017

    Bardzo dobrze, że to Polskiej produkcji autobusy będą jeździć po drogach, a nie będziemy musieli kupować od zagranicznych producentów.

  • legion – 10.08.2017

    Co za baran zaśmieca posty pisząc i sobie odpowidajac o tym jaki to Ursus jest świetny i ciągle się rozwija. Zachęcam wszystkich potencjalnych klientów Ursusa do odwiedzenia fabryki i zobaczenia procesu produkcji. Jeżeli nadal będziecie chcieli to kupić to już na własne ryzyko, ale przynajmniej świadome.

  • . – 10.08.2017

    @legion: przecież to bot. W dodatku strasznie ułomny.

  • adam – 14.08.2017

    Super że kolejne miasto chce inwestować e-busy. Tylko oby nie wybrali Solarisow bo znów wtopią kase a podatek poleci na Cypr

  • Zygmunt – 14.08.2017

    Tczew zyskał dobrego partnera , tylko żeby władze miasta podęły dobry wybór wybierając producenta autobusów.

  • TJ – 14.08.2017

    @Zygmunt dobrym wyborem byłby Ursusbus. Bo zanim je zamówią to w Ursussach poprawią już niedociagnięcia. i będą śmigać elegancko

  • :) – 14.08.2017

    Oby tylko nie wybrali przereklamowanego Solarisa. To istne badziewie i w dodatku bardzo drogie

  • Marcin – 16.08.2017

    Patrząc na obecną sytuacją w kraju , myślę że postawią na Polską firme Ursusbus bo przecież dobre co polskie !

  • MAniek – 16.08.2017

    @:)- Już coraz więcej miast decyduję się na zmianę z Solarisa bo problem który z nim występuje od dłuższego czasu uprzykrza pracę KM...

  • Tomek – 16.08.2017

    @Marcin: co raz więcej miast wybiera naszą polską markę Ursus i brawo za reaktywację!!

  • farafik – 17.08.2017

    Świetnie! Elektryczne autobusy to świetna alternatywa ekologiczna, póki UrsusBus nie będzie mógł wprowadzać na ulice miejskie swojego autobusu napędzanego wodorem.

  • monsun – 17.08.2017

    Zobaczymy gdzie nas to zaprowadzi. Oby w stronę propagowania polskich marek i wspierania polskiej gospodarki. UrsusBus ze swoimi elektrycznymi autobusami na pewno chętnie pojawi się na ulicach Tczewa!

  • motonoto – 17.08.2017

    Czy Tczew wybierze UrsusBus? Zobaczymy. Być może. ;) Trzeba rozpisać przetarg i poczekać na chętnych

  • jaca – 18.08.2017

    @motomoto oczywiście że tak. to porozumienie to jeden z etapów aby podąć współpracę z polskim producentem w ramach elektromobilności w komunikacii miejskiej

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.