Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Transdev odpuszcza: Eurolines i Isilines w sieci Flixbusa

infobus
04.05.2019 08:00
0 Komentarzy

Grupa Transdev wycofuje się z autokarowego rynku i sprzedaje „zielonym” sieci Eurolinesi Isilines. Z kolei latem Ouibus ma zostać przejęty przez Blablacar. To wszystkoprzybliża nas do autobusowej konfrontacji na szczycie: FlixBus vs. Blablabus.

2 maja zakończyły się negocjacje FlixBusa z grupą Transdev,właścicielem dwóch autobusowych platform przewozowych – Eurolines i Isilines .Jak na frazie dane finansowe są poufne, ale to ważny krok w dalszej ekspansjipomarańczowo-zielonego giganta.

Dwie sieci – jedna umowa

Według obu firm umowa sprzedaży obejmuje:

  • autokarowe linie pod marką Isilines, we Francji

  • autobusową działalnośćEurolines we Francji, Holandii, Belgii, Czechach i Hiszpanii – z siecią obejmującą 25 krajów.

Umowa nie obejmuje działalnościB2B we Francji pod marką Isilines (leasing autokarów we Francji), którazostanie zachowana przez Grupę Transdev i będzie prowadzona pod marką Transdev.

Od teraz rynki objęte działalnościąEurolines będą teraz nadzorowane przez kierowników odpowiednich podmiotówFlixBus. Obie firmy ogłosiły w komunikacie prasowym, że ich pracownicyzaczną współpracować w celu integracji sieci i usług.

Przypomnijmy, że włoskie linie Eurolines obsługiwane przezBaltour zostały już wcześniej przejęte przez Flixbus w świetle umowy z Baltour podpisanejw październiku 2018 roku.

Mówią obie strony

Założyciel i dyrektor generalny Flixbus Jochen Engertpowiedział:

-„Chcemy zaoferować podróżnym na całym świecie ekologiczną iniedrogą mobilność. Długodystansowe sieci autobusowe Eurolines i Isilinespozwalają nam na dalszy rozwój naszego europejskiego zasięgu.”

Z kolei prezes Transdev Thierry Mallet stwierdził, żeprzeniesienie tych działań do Flixbus jest konsekwencją nowego planustrategicznego, którego celem jest skupienie się na miejskim transporciepublicznym i usługach biznesowych.

Warto zauważyć, że po tych zmianach Flixbus będziekonkurować na rynku francuskim tylko z Ouibus (obecnie kontrolowanym przezfrancuskie koleje SNCF). Ouibus z kolei ma być przejęty przez Blablacara (transakcjapowinna zostać zakończona na początku lata) , którego pierwszy celem są Niemcyi Benelux. Zapowiada się ciekawy rok.

Komentarze