TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Transdev odpuszcza: Eurolines i Isilines w sieci Flixbusa
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.05.2019 10:00:13
Transdev odpuszcza: Eurolines i Isilines w sieci Flixbusa

Grupa Transdev wycofuje się z autokarowego rynku i sprzedaje "zielonym" sieci Eurolines i Isilines. Z kolei latem Ouibus ma zostać przejęty przez Blablacar.

Grupa Transdev wycofuje się z autokarowego rynku i sprzedaje "zielonym" sieci Eurolines i Isilines. Z kolei latem Ouibus ma zostać przejęty przez Blablacar. To wszystko przybliża nas do autobusowej konfrontacji na szczycie: FlixBus vs. Blablabus.

2 maja zakończyły się negocjacje FlixBusa z grupą Transdev, właścicielem dwóch autobusowych platform przewozowych - Eurolines i Isilines . Jak na frazie dane finansowe są poufne, ale to ważny krok w dalszej ekspansji pomarańczowo-zielonego giganta.

Dwie sieci - jedna umowa

Według obu firm umowa sprzedaży obejmuje:

  • autokarowe linie pod marką Isilines, we Francji

  • autobusową działalność Eurolines we Francji, Holandii, Belgii, Czechach i Hiszpanii - z siecią obejmującą 25 krajów.

Umowa nie obejmuje działalności B2B we Francji pod marką Isilines (leasing autokarów we Francji), która zostanie zachowana przez Grupę Transdev i będzie prowadzona pod marką Transdev.

Od teraz rynki objęte działalnością Eurolines będą teraz nadzorowane przez kierowników odpowiednich podmiotów FlixBus. Obie firmy ogłosiły w komunikacie prasowym, że ich pracownicy zaczną współpracować w celu integracji sieci i usług.

Przypomnijmy, że włoskie linie Eurolines obsługiwane przez Baltour zostały już wcześniej przejęte przez Flixbus w świetle umowy z Baltour podpisanej w październiku 2018 roku.

Mówią obie strony

Założyciel i dyrektor generalny Flixbus Jochen Engert powiedział:

-"Chcemy zaoferować podróżnym na całym świecie ekologiczną i niedrogą mobilność. Długodystansowe sieci autobusowe Eurolines i Isilines pozwalają nam na dalszy rozwój naszego europejskiego zasięgu."

Z kolei prezes Transdev Thierry Mallet stwierdził, że przeniesienie tych działań do Flixbus jest konsekwencją nowego planu strategicznego, którego celem jest skupienie się na miejskim transporcie publicznym i usługach biznesowych.

Warto zauważyć, że po tych zmianach Flixbus będzie konkurować na rynku francuskim tylko z Ouibus (obecnie kontrolowanym przez francuskie koleje SNCF). Ouibus z kolei ma być przejęty przez Blablacara (transakcja powinna zostać zakończona na początku lata) , którego pierwszy celem są Niemcy i Benelux. Zapowiada się ciekawy rok.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
autokar
FlixBus
Blablabus
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.