Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

TRANSEXPO 2016: Elektryczna premiera VDL. Już jutro!

infobus
10.10.2016 11:08
0 Komentarzy

Podczas tegorocznej edycji kieleckich targów TRANSEXPO, którepotrwają od 11 do 13 października VDL zaprezentuje elektrycznego midibusa. Jużjutro będzie miała miejsce polska premiera MidBasic electric!

Pojazd został zaprojektowany z myślą o eksploatacji na liniachcharakteryzujących się bardzo małą ilością pasażerów w słabo zaludnionychobszarach. Elektryczny MidBasic umożliwi podróż ośmiu osobom na miejscachsiedzących. Innowacyjny, w pełni elektryczny układ napędowy został opracowanywe współpracy z austriacką firmą Kreisel. W zależności od wybranego pakietutrakcyjnego MidBasic ma gwarantować zasięg na dystansie od 200 do 300 km.

Midibus zbudowany został na podwoziu Mercedes Sprinter. Pojazdjest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy znamionowej 120 lub 150 kW.Zasobniki energii to baterie produkcji firmy Kreisel. Jak podkreśla producentsą one niezwykle lekkie, co ma przełożyć się na mniejsze zużycie energiielektrycznej.

W elektrycznym MidBasic będą dostępne dwie opcje zabudowy baterii.W pierwszej VDL oferuje pojazd z zasobnikami o pojemności 72 kWh, co ma sięprzekuć na pokonanie na jednym ładowaniu dystansu do 200 km. W opcji drugiejmamy do dyspozycji baterie o pojemności 92 kWh. W ten sposób zasięg midibusaulega zwiększeniu do 300 km.

Dzięki temu, że baterie są chłodzone cieczą oraz umieszczono je wpodwoziu pojazdu uzyskujemy dwie korzyści. Po pierwsze nie ma strat w przestrzenipasażerskiej. Po drugie środek ciężkości pozostaje na niskim poziomie. Z koleiza sprawą systemu inteligentnej gospodarki cieplnej HVAC zasięg od 200 do 300km jest osiągalny również w bardzo niskich temperaturach. Ponadto inteligentnezarządzanie ciepłem oferuje możliwości wstępnego ogrzania lub schłodzeniawnętrza.

Szybkie ładowanie jest możliwe dzięki montowanemu standardowozłączu plug-in i ładowarce o mocy 22 kW. Wtyczka typu Combo 2 powoduje, żeMidBasic electric może korzystać z punktów doładowania, z których korzystająnp. samochody osobowe, a także gwarantuje możliwość elastycznego dopasowaniasię do dalszej rozbudowy infrastruktury towarzyszącej. W efekcie przewoźnikpraktycznie nie ma potrzeby inwestowania swoich środków w ładowarkę.

Pojazd jest przystosowany do hamowania odzyskowego. VDL postawiłna system KERS (Kinectic Energy System Recovery), który jest znany od wielu latz bolidów Formuły 1 oraz niektórych autobusów z silnikiem diesla. Dzięki jegozastosowaniu wyeliminowano konieczność stosowania retardera oraz zmniejszonoczęstotliwość przeglądów i serwisu układu hamulcowego.

Rozwój serii MidBasic electric jest kolejnym ważnym krokiem w ekspansjiVDL w segmencie elektrycznych autobusów. Nowa konstrukcja holenderskiegoproducenta ma wypełnić zapotrzebowanie na czyste, ciche, wydajne pojazdy, którespełnią oczekiwania użytkowników operujących na liniach stricte lokalnych.Obecność tego pojazdu w Kielcach świadczy także o tym, że holederski producentcały czas z nadzieją patrzy na naszy krajowy rynek autobusowy.

Komentarze