Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

TRANSEXPO 2016: Nowy Urbino 12 electric

infobus
24.10.2016 15:27
0 Komentarzy

Czas zatem na ostatni pojazd, który pokazał na TRANSEXPO producentz Bolechowa. Na wewnętrznej ekspozycji można było przyjrzeć się z bliska NowemuUrbino 12 electric. To dokładnie ten sam egzemplarz, który zdobył tytuł”Bus of the Year 2017″.

Pojazd miał swój unikalny pokaz na hanowerskich targach IAA.Pisaliśmy o tym tutaj. Konstrukcja jest sumą wszystkich dotychczasowych „elektrycznych”doświadczeń Solarisa. W konsekwencji spotkamy w niej dużo sprawdzonych podzespołóworaz rozwiązań.

Pokazany w Kielcach elektryczny Nowy Urbino 12 umożliwia podróżok. 85 pasażerom. 30 osób ma zagwarantowane miejsce siedzące. Producentzdecydował się na montaż foteli Ster 8MU Ultra Light. Więcej na ich tematpisaliśmy tutaj. 16 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. To wynik bardzoprzyzwoity w elektrobusie

Wejście na pokład pokazowego egzemplarza jest możliwe dzięki trzemparom drzwi w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe oraz ich sterowanie dostarczyłafirma Ventura. Drugie i trzecie drzwi są odskokowo-przesuwne Naturalnawentylacja przestrzeni pasażerskiej jest zapewniona dzięki siedmiu uchylnymoknom oraz wentylatorom nawiewowo-wyciągowym. Nie zabrakło oczywiścieklimatyzacji przestrzeni pasażerskiej.

Pewna nowość pojawiła się w przestrzeni pasażerskiej. Solaris zastosował kompletny, rekonfigurowany systemporęczy dedykowany do autobusów i tramwajów, który opracowała firma Ster zPoznania. Producent dzięki oparciu na konceptu na modułowej budowie jest wstanie sprostać nawet najbardziej wymagającym klientom. Dodatkową zaletąsystemu jest wykonanie poręczy i złączeń z materiałów kompozytowych. Dziękitemu osiągnięto redukcję masy o 36% w stosunku do analogicznego”orurowania” ze stali. Ponadto poręcze te są… antybakteryjne!Posiadają one powłokę z tzw. miedzi przeciwdrobnoustrojowej (Cu+). Dzięki temuo 80% zredukowano ilość zarazków innych mikroorganizamów na poręczach. Możnapowiedzieć, że w ten sposób zbudowano autobus, który… dba o zdrowiepasażerów.

Czas na napęd, w którym spotkamy wiele sprawdzonych podzespołów.Solaris zastosował w elektrobusie elektryczną oś napędową ZF AVE130. Posiadaona dwa silniki trakcyjne, każdy o mocy 125 kW. Pojazd wyposażono w baterielitowo-jonowe o pojemności 240 kWh. Osprzęt elektryczny dostarczył Medcom.

Elektrobus jest przystosowany do dwóch rodzajów ładowania. Z tyłupojazdu znajdziemy wtyczkę na złącze plug-in, dzięki czemu można przeprowadzićdługie ładowanie. Na dachu znajdziemy pantograf firmy Schunk, dzięki czemuelektrycznego Urbino 12 można ładować szybko z mocą nawet do 450 kW. Autobusjest kompatybilny z ładowarkami produkcji firm Medcom i Ekonergetyka.

Solaris kolejny raz pokazał, że wysoko stawia poprzeczkę. Zdobycietytułu „Bus of the Year 2017” potwierdza, że producent ma ogromnypotencjał w zakresie rozwiązań innowacyjnych. Cieszy to tym bardziej, że po razpierwszy w historii ten wyjątkowy tytuł oznacza wyróżnienie dla wielu polskichfirm.

Komentarze