TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

TRANSEXPO: Dwie drogi Irizara w Polsce: miejska i turystyczna [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.11.2018 10:00:22
TRANSEXPO: Dwie drogi Irizara w Polsce: miejska i turystyczna [FILM]

W Kielcach Firma Wanicki - diler Irizara w Polsce - pokazała dwa autokary: i6S i i8. Oficjalnie też spółka zainaugurowała swoją obecność w segmencie miejskim, o czym rozmawialiśmy z Bartłomiejem Wanickim.

W Kielcach Firma Wanicki - diler hiszpańskiej marki Irizar w Polsce - pokazała dwa autokary: i6S i i8. Oficjalnie też spółka zainaugurowała swoją obecność w segmencie miejskim, o czym rozmawialiśmy z Bartłomiejem Wanickim.

Wanicki rozpoczął swoja aktywność w segmencie autobusów elektrycznych i na TRANSEXPO zapraszał do pierwszych rozmów na temat elektromobilności. Dlatego jak na razie elektryczna aktywność Irizar w Polsce to działalność promocyjna, która w przyszłym roku ma zostać wzmocniona poprzez pokazy demonstracyjnego autobusu. O elektrycznych szczegółach , a także o sytuacji na turystycznym rynku, gdzie Wanicki w tym roku dostarczy aż 45 autokarów rozmawialiśmy na TRANSEXPO z Bartłomiejem Wanickim:

Aktywność Firmy Wanicki na miejskim rynku w Polsce rozpoczęła się od październikowej Komisji Autobusowej IGKM w Rzeszowie, podczas której Tomasz Giza z Firmy Wanicki przedstawił elektromobilną ofertę Irizara. Jego zdaniem największe atuty hiszpańskie marki to pełen pakiet rozwiązań pod klucz, doświadczenie w projektach dla transportu publicznego (e-BRT), system zarządzania e-flotą ,a przede wszystkim dostawa wszystkich komponentów od jednego dostawcy - spółki Irizar e-mobility.

Kroki milowe hiszpańskiego producenta w zakresie produkcji elektrycznych autobusów są w zasadzie podobne do aktywności Solarisa na tym polu. To

  • 2013 r. - wyprodukowanie pierwszego w 100% elektrycznego autobusu Irizar i2e

  • 2015 r. - dostawa pierwszych jednostek wyprodukowanych seryjnie

  • 2016 r. - powstanie nowej spółki Irizar e-mobility odpowiedzialnej za rozwiązania z zakresu elektromobilności dla miast

  • 2018 r. - otwarcie fabryki Irizar e-mobility, skupionej tylko na produkcji elektrobusów.

Według danych firmy Irizar, dzisiaj po europejskich drogach jeździ 150 zeroemisyjnych autobusów tej marki. Największe kontrakty to:

  • EMT Madryt - 15x Irizar i2e z systemem wolnego ładowania;

  • RTM Marsylia - 6 x Irizar i2e z systemem wolnego ładowania;

  • Voyages Ecker / Luksemburg - 6 x Irizar i2e + 4 x Irizar ie bus 18 m z systemem wolnego ładowania;

  • GoAhead Londyn - 2 x Irizar i2e z systemem wolnego ładowania;

  • Braganza (Portugalia) - x Irizar ie bus 10m z system wolnego ładowania;

  • Zaragoza - 1 x Irizar i2e z systemem wolnego ładowania;

  • Tusgsal Barcelona - 4 x Irizar i2e z systemem wolnego ładowania / grudzień 2018

  • Bilbobus Bilbo - 4 x Irizar i2e z systemem wolnego ładowania / grudzień 2018

  • DBUS San Sebastian - 3 x Irizar i2e z systemem wolnego ładowania / grudzień 2018

  • Amiens Metropole - 43 x Irizar ie tram 18m z systemem szybkiego i wolnego ładowania (6 szybkich ładowarek pantograf + 43 wolne ładowarki) w ramach 15-letniej umowy serwisowej. Realizacja - kwiecień 2019

  • TMB Barcelona - 4 x Irizar ie tram 18m z systemem szybkiego i wolnego ładowania

  • Aglomeracja Bayonne - 18 x Irizar ie tram 18m z systemem szybkiego i wolnego ładowania (5 szybkich ładowarek pantograf + 18 wolne ładowarki) w ramach 15-letniej umowy serwisowej. Realizacja - luty 2019

  • RDT Provence - 15 x Irizar ie bus 12m z systemem szybkiego ładowania. Realizacja - kwiecień 2019

Kolejnym argumentem na świadczącym na korzyść rzecz hiszpańskiej jest kompletnie nowa fabryka elektromobilnych pojazdów , która otwarta została w maju br. Nowy zakład produkuje autobusy miejskie o długości 10.8 m 12 m i 18 m.

Niedługo rozpocznie się też produkcja autobusów z podwójnymi przegubami i innych pojazdów elektrycznych. Docelowo produkcja obejmuje trzy modele: Irizar ie bus, Irizar ie tram (wersja BRT) i Irizar ie truck.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
TRANSEXPO
Irizar
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.