TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

TRANSEXPO: Thermo King z klimą do autobusów elektrycznych
INFOBUS.PL - Opublikowano: 07.11.2018 13:00:33
TRANSEXPO: Thermo King z klimą do autobusów elektrycznych

Firma umacnia swą obecność na polskim rynku, rozszerzając paletę oferowanych produktów o klimatyzatory dla elektrobusów i trolejbusów.

Autobusowe klimatyzatory z logo Thermo King obecne są na polskim rynku od wielu lat. Firma umacnia swą obecność, rozszerzając paletę oferowanych produktów o klimatyzatory dla elektrobusów i trolejbusów. A może być jeszcze lepiej, bo Thermo King wprowadza właśnie na rynek kolejny produkt.

Najważniejszym eksponatem stoiska Thermo King na wystawie TRANSEXPO był klimatyzator Athenia E-700 HPz pompą ciepła, który oferuje wydajny sposób na zapewnienie chłodzenia lub ogrzewania dostępnego w przypadku trolejbusów oraz autobusów elektrycznych i hybrydowych. Wszystko dzięki zastosowanemu w nich odwracalnemu układowi chłodzenia.

Elektryczne doświadczenie, dostępność 24/7

Elektryczne pompy ciepła Athenia zapewniają komfortowe ogrzewanie i chłodzenie już w ponad 700autobusach elektrycznych na terenie całej Europy. Liczba ta obejmuje największą flotę pojazdów elektrycznych w Europie, czyli setkę autobusów VDL firmy Connexxion, obsługujących linie autobusowe zapewniające komunikację na lotnisku Schiphol Airport w Amsterdamie wraz z jego otoczeniem, a także linie autobusowe na szybkich liniach tranzytowych w obrębie terenu objętego koncesją.

Tym samym Thermo King jest wiodącym dostawcą w segmencie autobusowych pomp ciepła w Europie. Oprócz Holandii urządzenia te możemy spotkać też w Belgii, Niemczech, Szwecji, i na Litwie. W Polsce Thermo King jest dostawcą klimatyzatorów do trolejbusów i elektrobusów produkowanych przez lubelski Ursus Bus i spotkać je możemy m.in. w Lublinie czy Środzie Śląskiej (pionierski projekt budowy systemu komunikacji miejskiej w oparciu wyłącznie o pojazdy elektryczne).

-"Na bazie indywidualnych potrzeb klientów zapewniamy dopasowane rozwiązania i innowacyjne technologie, skrojone na miarę ich wymagań i konkretnych typów autobusów" – mówi Petr Ducháček, manager ds. sprzedaży Thermo King na Europę Środkowowschodnią.

-"Niewątpliwą korzyścią dla klienta jest też obecność autoryzowanych stacji serwisowych Thermo King na terenie całego kraju" – uzupełnia Tomasz Szmajter, manager ds. sprzedaży HVAC największego polskiego dealera, firmy TT-Thermo King, posiadającego łącznie aż 9 stacji serwisowych (na 14, działających łącznie na terenie Polski). "Jest to nasz niewątpliwy atut – bycie blisko klienta. A dzięki wciąż rozbudowującej się flocie samochodów serwisowych jesteśmy też dostępni praktycznie przez 24 godziny na dobę. Jest to niezwykle ważne zwłaszcza w kontekście klimatyzacji instalowanej na pojazdach szynowych czy autobusach elektrycznych, gdy konieczny jest szybki dojazd nie tyle pojazdu do serwisu, ile serwisu do pojazdu".

Po co ta pompa?

Pompy ciepła w klimatyzatorach Athenia E-HP (ang. "heat pump") zapewniają pasażerom maksymalny poziom komfortu cieplnego nie tylko w miesiącach letnich, kiedy wymagane jest chłodzenie, lecz także zimą, ogrzewając wnętrze pojazdu. Dodatkowo, system jest w stanie samodzielnie funkcjonować w trybie pompy cieplnej (bez dodatkowych grzejników) nawet przy temperaturze otoczenia wynoszącej -7°C.

W trybie ogrzewania elektryczna pompa ciepła może przekazywać ciepło z powietrza zewnętrznego do przedziału pasażerskiego ze skutecznością odpowiadającą współczynnikowi poziomu wydajności (COP) do 4. Oznacza to, że z każdego 1 kW energii elektrycznej pobranej z akumulatorów pompa ciepła wytwarza do 4 kW energii cieplnej. System może być także wyposażony w układ chłodzenia akumulatorów, który może odzyskiwać energię emitowaną przez akumulatory i wykorzystywać ją do ogrzewania przedziału pasażerskiego.

Sześć powodów

Poniżej zabraliśmy kilka argumentów za zastosowaniem klimatyzatora Thermo King wyposażonego w pompę ciepła:

1. W testach pompy ciepła w trybie grzania klimatyzator Athenia E-700 HP osiągałwspółczynniki wydajności (COP) na poziomie 5,4 (z pompą ciepła wykorzystującą odzysk ciepła) natomiast przy klasycznej pompie ciepła– tylko 2,8;

2. Mniejsze zużycie energii z baterii do napędu, co pozwala zwiększyć zasięg działania autobusu elektrycznego, a jednocześnie zaoszczędzić nawet do 50% energii w porównaniu z "tradycyjnym" klimatyzatorem

3. Sprawdzona niezawodność zainstalowanych pomp ciepła w ponad 700 autobusach funkcjonujących w całej Europie

4. Możliwość wykorzystania czujnika dwutlenku węgla (CO2) dla lepszego i efektywniejszego gospodarowania świeżym powietrzem wewnątrz autobusu

5. Zastosowany sterownik CANAIRE jest najbardziej zaawansowanym technicznie urządzeniem tego typu w branżyHVAC. To jeden zintegrowany panel dla kierowcy do zarządzania strefami;

6. Dostęp od największej w Polsce sieci dealersko-serwisowej w zakresie klimatyzatorów i agregatów chłodniczych (więcej szczegółów: www.thermoking.com.pl)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
TRANSEXPO
komponenty
Thermo King
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.