TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

TRANSKOM Koziegłowy już ma Nowego Urbino 18
INFOBUS.PL - Opublikowano: 11.02.2019 17:00:01
fot. Jakub Stefaniak, poznanskie-autobusy.pl

Już szósty autobus przegubowy jest we flocie spółki TRANSKOM z Koziegłów pod Poznaniem. Kilka dni temu Solaris przekazał przewoźnikowi zamówiony w ubiegłym roku jeden egzemplarz Nowego Urbino 18.

Już szósty autobus przegubowy jest we flocie spółki TRANSKOM z Koziegłów pod Poznaniem. Kilka dni temu Solaris przekazał przewoźnikowi zamówiony w ubiegłym roku jeden egzemplarz Nowego Urbino 18. Co ciekawe to jeden z pierwszych autobusów miejskich w Polsce, który ma "odchudzoną" wersję silnika DAF MX-11.

Przegubowy "jamnik" dołączył to drugi autobus z rodziny Nowego Urbino we flocie TRANSKOM-u. W maju 2018 r. przewoźnik wzbogacił się o jedną "dwunastkę" z fabryki w Bolechowie. Nowy przegubowiec jest więc bardzo zbliżony pod względem wyposażenia do niej. Mimo to pojawiło się w nim kilka nowości. A więc po kolei.

Autobus umożliwia podróż maksymalnie 140 pasażerom. 42 osoby mogą liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Skorzystać mogą w z dedykowanych dla Solarisa foteli Ster 8MU. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 16 siedzeń. Wejście na pokład jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy Ventura, a ich napęd to urządzenia od BODE. Pierwsze otwierają się do środka, natomiast pozostałe są odskokowo-przesuwne.

Kompletując powerpack Solaris miał na uwadze specyfikę linii, na których operuje TRANSKOM. Sercem układu napędowego jest nowy silnik DAF MX-11 H2. To jednostka o pojemności 10,8 l, mocy 251 kW i 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spełnia ona normę czystości spalin Euro 6c. Nowy silnik DAF-a jest o ok. 40 kg lżejszy w porównaniu z poprzednim. Dodatkowo dzięki obniżonej minimalnie mocy (z 271 do 251 kW) ma zapewniać mniejsze zużycie paliwa, dzięki zwiększeniu momentu obrotowego przy mniejszych obrotach i zapewnieniu maksymalnego momentu obrotowego w szerokim zakresie prędkości obrotowych. Jednostka jest zblokowana z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1700B Ecolife.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia osiem przesuwnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji, monitoringu i gniazd z portami USB.

System informacji pasażerskiej jest oparty na rozwiązaniach dwóch firm. Autobusy są wyposażone w zewnętrzne diodowe wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości produkcji bydgoskiego Pixela. W środku znajdujemy dwa typu tablic. Za kabiną kierowcy oraz tuż za przegubem zamontowana tablice Pixel XTL16x120. Z kolei po lewej stronie przy platformach dla wózków umieszczono monitory LCD mieleckiej R&G Plus. To urządzenia typu ETM38, czyli nic innego jak "e-koraliki". Nie zabrakło także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autokomputer SRG5000P.

Nowy Urbino 18 to szósty autobus przegubowy, który jest eksploatowany przez TRANSKOM. Od 2014 r. spółka użytkuje cztery Urbino 18, które przedtem służyły Mobilisowi w Krakowie. Z kolei trzy lata później przewoźnik sprowadził ze szwedzkiej Uppsali jednego MAN-a NG313 Lion's City G.

Duże autobusy to jednak nie jedyne zakupy TRANSKOM-u. Przewoźnik kupi jeszcze trzy minibusy, najprawdopodobniej Karsany Jest.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
TRANSKOM Koziegłowy
Solaris
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.