Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

UDT sprawdził poznańskie ładowarki pantografowe

infobus
15.11.2019 12:00
0 Komentarzy

Wczoraj, 14 listopad przeprowadzono pierwsze w Polsce badanie pantografowych punktów ładowania infrastruktury drogowego transportu publicznego. Urząd Dozoru Technicznego sprawdzał pozńakie ładowarki od Ekonergetyki.

Pierwszy taki test
Badanie wstępne, przed oddaniem urządzeń do eksploatacji zostało wykonane przez Inspektorów Oddziału UDT w Poznaniu, przy wsparciu pracowników Centrali UDT. Warto zaznaczyć, że badane urządzenia są w stanie pracować z mocą 540 kW, co zdecydowanie wyróżnia je na rynku nie tylko europejskim, ale i światowym.
Przypomnijmy, że Ekoenergetyka-Polska podpisała umowę na unikatowe urządzenia do ładowania z poznańskim MPK w zeszłym roku. Kontrakt zakłada, że w stolicy Wielkopolski elektryczne autobusy będzie zasilać 16 stacji ładowania, na łączną moc ponad 2,2 MW.

Infrastruktura pojawia się w trzech lokalizacjach. Na dworcu autobusowym Jana III Sobieskiego i będą to dwie dwustanowiskowe stacje ładowania pantografowego o mocy 540 kW każda. Kolejne miejsce to dworzec autobusowy Garbary – jednostanowiskowa stacja ładowania pantografowego 270 kW. Trzecią lokalizacją jest zajezdnia na ul. Warszawskiej i tam pojawią się dwustanowiskowe stacjonarne, zajezdniowe stacje ładowania o mocy 80 kW oraz trzy mobilne o mocy 40 kW każda.

Znaczną część prac, wraz z partnerem projektu ZU Instaltech już wykonano. Ekoenergetyka zawsze zwraca uwagę przy swoich realizacjach na bezpieczeństwo oraz funkcjonalność, dlatego też zrobiono także pierwsze testy ładowania. Okazało się, że oprócz prawidłowej pracy stacji ładowania, zasila ona autobusy w zawrotnym tempie. 

Testy odbyły się przy dworcu autobusowym Sobieskiego. Zainstalowano tam ładowarki o mocy 540 kW, ze stacjami dokującymi EC Engineering. 

W trosce o środowisko
Poznań to kolejny punkt na mapie Polski oraz Europy, który będzie zasilał transport publiczny za pomocą infrastruktury przygotowanej przez Ekoenergetykę-Polska, ograniczając emisję spalin. Z pewnością przyczyni się to do poprawy komfortu zarówno mieszkańców miasta, jak i odwiedzających Poznań turystów.

Komentarze