TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

UDT sprawdził poznańskie ładowarki pantografowe
INFOBUS.PL - Opublikowano: 15.11.2019 14:00:30
fot. UDT

Wczoraj, 14 listopad przeprowadzono pierwsze w Polsce badanie pantografowych punktów ładowania infrastruktury drogowego transportu publicznego. Urząd Dozoru Technicznego sprawdzał pozńakie ładowarki od Ekonergetyki.

Wczoraj, 14 listopad przeprowadzono pierwsze w Polsce badanie pantografowych punktów ładowania infrastruktury drogowego transportu publicznego. Urząd Dozoru Technicznego sprawdzał pozńakie ładowarki od Ekonergetyki.

Pierwszy taki test
Badanie wstępne, przed oddaniem urządzeń do eksploatacji zostało wykonane przez Inspektorów Oddziału UDT w Poznaniu, przy wsparciu pracowników Centrali UDT. Warto zaznaczyć, że badane urządzenia są w stanie pracować z mocą 540 kW, co zdecydowanie wyróżnia je na rynku nie tylko europejskim, ale i światowym.
Przypomnijmy, że Ekoenergetyka-Polska podpisała umowę na unikatowe urządzenia do ładowania z poznańskim MPK w zeszłym roku. Kontrakt zakłada, że w stolicy Wielkopolski elektryczne autobusy będzie zasilać 16 stacji ładowania, na łączną moc ponad 2,2 MW.

Infrastruktura pojawia się w trzech lokalizacjach. Na dworcu autobusowym Jana III Sobieskiego i będą to dwie dwustanowiskowe stacje ładowania pantografowego o mocy 540 kW każda. Kolejne miejsce to dworzec autobusowy Garbary – jednostanowiskowa stacja ładowania pantografowego 270 kW. Trzecią lokalizacją jest zajezdnia na ul. Warszawskiej i tam pojawią się dwustanowiskowe stacjonarne, zajezdniowe stacje ładowania o mocy 80 kW oraz trzy mobilne o mocy 40 kW każda.

Znaczną część prac, wraz z partnerem projektu ZU Instaltech już wykonano. Ekoenergetyka zawsze zwraca uwagę przy swoich realizacjach na bezpieczeństwo oraz funkcjonalność, dlatego też zrobiono także pierwsze testy ładowania. Okazało się, że oprócz prawidłowej pracy stacji ładowania, zasila ona autobusy w zawrotnym tempie. 

Testy odbyły się przy dworcu autobusowym Sobieskiego. Zainstalowano tam ładowarki o mocy 540 kW, ze stacjami dokującymi EC Engineering. 

W trosce o środowisko
Poznań to kolejny punkt na mapie Polski oraz Europy, który będzie zasilał transport publiczny za pomocą infrastruktury przygotowanej przez Ekoenergetykę-Polska, ograniczając emisję spalin. Z pewnością przyczyni się to do poprawy komfortu zarówno mieszkańców miasta, jak i odwiedzających Poznań turystów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Poznań
Ekoenergetyka
elektrobus
ładowarka
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.