UITP 2019: Elektryki VDL na ekspresowej linii
Podczas wystawy w Sztokholmie Holendrzy pokazali jeden z 13zamówionych przegubowych autobusów elektrycznych VDL Citea dla nowej trasyHelsingborgsExpressen w południowej Szwecji.
Pojazdy wejdą do obsługi za moment – a dokładniej 16 czerwca 2019 r. Odtego dnia 13 e-autobusów VDL Citea SLFA-181 Electric – w barwach Arriva Szwecja – wyruszą nakompletnie nową linię BRT, zarządzaną przez Skånetrafiken. Jako dostawca „podklucz”, VDL Bus & Coach jest również odpowiedzialny za dostawę i wdrożenieinfrastruktury ładowania.
Elektryczne BRT
Ta nowa, autobusowa linia ekspresowa zapewni pasażerom bardziejatrakcyjną opcję transportu publicznego, ponieważ będą mogli teraz podróżowaćszybciej i wygodniej. Autobusy o zerowej emisji przyczynią się do czystszegośrodowiska i generują mniej hałasu niż konwencjonalne autobusy z silnikiemdiesla.
Fredrik Dahlborg, dyrektor zarządzający VDL Bus & Coach Sweden,powiedział: – „VDL Bus & Coach jest bardzo dumny i wdzięczny, żezostał wybrany do współpracy z Arriva i Skånetrafiken do projektuHelsingborgsExpressen. Jesteśmy przekonani, że rozwiązania e-mobilności VDL dlaArriva Helsingborg zostaną docenione przez pasażerów i przyczynią się doprzyciągnięcia większej liczby pasażerów.”
Czwarty kontrakt
ProjektHelsingborgsExpressen to czwarty projekt VDL w Szwecji. Pierwszy szwedzkielektrobus VDL został dostarczony operatorowi Byberg & Nordin dla miastaHärnösand w lutym 2015 r. Od grudnia 2018 r. W Karlstad działają cztery przegubyelektryczne Citea. W tym miesiącu w Umeå rozpocznie się projekt e-mobilności z25 pojazdami Citeas SLFA-181 Electric. Aby w pełni skoncentrować się na tejekspansji, VDL Bus & Coach zainwestował w rozbudowę swojej szwedzkiejkrajowej organizacji sprzedaży i obsługi, która od 1 stycznia 2018 r. jest w100% zależna od VDL Bus & Coach bv.
Dodajmy na koniec, że VDL ma już na swoim koncie ponad 50projektów e-mobilności w Europie Zachodniej. Poza Szwecją, elektryczne autobusyVDL działają w Holandii, Niemczech, Luksemburgu, Szwajcarii, Francji iNorwegii. W wielu przypadkach VDL odpowiada również za wdrożenie infrastruktury,zarządzanie projektami oraz serwis całego systemu.
Szwedzka trzynastka
System w Helsingborgu obejmie 13 szt. autobusów VDL CiteasSLFA-181 Electric w wersji BRT , wyposażonych w akumulatory o dużej mocy 169kWh. Montowany na dachu pantograf umożliwia szybsze ładowanie pojazdów,zapewniając optymalną dostępność operacyjną. Pojazdy będą szybko ładowane wciągu dnia na końcowych odcinkach linii i w pełni ładowane w zajezdni każdejnocy.
E-autobusy dla Arriva Sweden są wyposażone w bardzo atrakcyjny,nowoczesny wystrój wnętrz, a także w … bar kawowy dla pasażerów stojących, co jestpomysłem Skånetrafiken. Zobaczcie to na filmie:
{https://vimeo.com/342238254}
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze