Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

UITP 2019: Elektryki VDL na ekspresowej linii

infobus
14.06.2019 10:00
0 Komentarzy

Podczas wystawy w Sztokholmie Holendrzy pokazali jeden z 13zamówionych przegubowych autobusów elektrycznych VDL Citea dla nowej trasyHelsingborgsExpressen w południowej Szwecji.

Pojazdy wejdą do obsługi za moment – a dokładniej 16 czerwca 2019 r. Odtego dnia 13 e-autobusów VDL Citea SLFA-181 Electric – w barwach Arriva Szwecja – wyruszą nakompletnie nową linię BRT, zarządzaną przez Skånetrafiken. Jako dostawca „podklucz”, VDL Bus & Coach jest również odpowiedzialny za dostawę i wdrożenieinfrastruktury ładowania.

Elektryczne BRT

Ta nowa, autobusowa linia ekspresowa zapewni pasażerom bardziejatrakcyjną opcję transportu publicznego, ponieważ będą mogli teraz podróżowaćszybciej i wygodniej. Autobusy o zerowej emisji przyczynią się do czystszegośrodowiska i generują mniej hałasu niż konwencjonalne autobusy z silnikiemdiesla.

Fredrik Dahlborg, dyrektor zarządzający VDL Bus & Coach Sweden,powiedział: – „VDL Bus & Coach jest bardzo dumny i wdzięczny, żezostał wybrany do współpracy z Arriva i Skånetrafiken do projektuHelsingborgsExpressen. Jesteśmy przekonani, że rozwiązania e-mobilności VDL dlaArriva Helsingborg zostaną docenione przez pasażerów i przyczynią się doprzyciągnięcia większej liczby pasażerów.”

Czwarty kontrakt

ProjektHelsingborgsExpressen to czwarty projekt VDL w Szwecji. Pierwszy szwedzkielektrobus VDL został dostarczony operatorowi Byberg & Nordin dla miastaHärnösand w lutym 2015 r. Od grudnia 2018 r. W Karlstad działają cztery przegubyelektryczne Citea. W tym miesiącu w Umeå rozpocznie się projekt e-mobilności z25 pojazdami Citeas SLFA-181 Electric. Aby w pełni skoncentrować się na tejekspansji, VDL Bus & Coach zainwestował w rozbudowę swojej szwedzkiejkrajowej organizacji sprzedaży i obsługi, która od 1 stycznia 2018 r. jest w100% zależna od VDL Bus & Coach bv.

Dodajmy na koniec, że VDL ma już na swoim koncie ponad 50projektów e-mobilności w Europie Zachodniej. Poza Szwecją, elektryczne autobusyVDL działają w Holandii, Niemczech, Luksemburgu, Szwajcarii, Francji iNorwegii. W wielu przypadkach VDL odpowiada również za wdrożenie infrastruktury,zarządzanie projektami oraz serwis całego systemu.

Szwedzka trzynastka

System w Helsingborgu obejmie 13 szt. autobusów VDL CiteasSLFA-181 Electric w wersji BRT , wyposażonych w akumulatory o dużej mocy 169kWh. Montowany na dachu pantograf umożliwia szybsze ładowanie pojazdów,zapewniając optymalną dostępność operacyjną. Pojazdy będą szybko ładowane wciągu dnia na końcowych odcinkach linii i w pełni ładowane w zajezdni każdejnocy.

E-autobusy dla Arriva Sweden są wyposażone w bardzo atrakcyjny,nowoczesny wystrój wnętrz, a także w … bar kawowy dla pasażerów stojących, co jestpomysłem Skånetrafiken. Zobaczcie to na filmie:

{https://vimeo.com/342238254}

Komentarze