TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

UITP 2019: MAN ogranicza autobusową ofertę [FILM]
- Opublikowano: 10.06.2019 17:00:04 3 komentarze
UITP 2019: MAN ogranicza autobusową ofertę [FILM]

Podczas tegorocznego szczytu UITP, MAN Truck & Bus poinformował, jak w przyszłości będzie wyglądała jego autobusowa oferta. Jest kilka niespodzianek.

Podczas tegorocznego szczytu UITP Global Public Transport w Sztokholmie, MAN Truck & Bus poinformował, jak w przyszłości będzie wyglądała jego autobusowa oferta. Jest kilka niespodzianek.

-"Nasza nowa generacja autobusów miejskich oznacza, że ​​MAN jest gotowy na przyszłość. Nowy MAN Lion's City jest kompleksową koncepcją pojazdu dla różnych typów napędów, wyposażoną w nowe silniki wysokoprężne i gazowe, które w połączeniu z modułem MAN EfficientHybrid mogą stać się jeszcze bardziej wydajne i przyjazne dla środowiska. Te nowe autobusy miejskie, od początku maja z sukcesem wdrożyliśmy do produkcji seryjnej w naszym zakładzie MAN Bus Starachowice"- powiedział Rudi Kuchta, szef sprzedaży autobusów w MAN Truck & Bus. -"Nasz nowy autobus miejski od początku zaprojektowaliśmy w oparciu o wymagania przyszłych technologii. Został on również oparty na całkowicie elektrycznym napędzie, który wprowadziliśmy wraz z MAN Lion's City E podczas IAA 2018, a który prezentujemy teraz na szczycie UITP w Sztokholmie. Pierwszy nasze e-busy dostarczymy klientom w 2019 r. "

Seryjny timing

Podczas spotkanie prasowego w Sztockholmie, dowiedzieliśmy się jak MAN zaplanował przyszłość swojej nowej rodziny autobusów miejskich – Lion`s City. Otóż ma się ona składać się tylko z trzech podstawowych serii:

  • Lion's City

  • Lion's City G

  • Lion's City E

I teraz tak - rodzina miejska z silnikami diesla - Lion's City – jest już produkowana seryjnie - w zakładzie MAN Bus Starachowice , ale tylko w wersji 12 m i 18 m. W III kw. 2020 r. ma dołączyć do nich najdłuższy Lion's City 19. I to wszystko! Jak na razie MAN nie przewiduje produkcji w ramach nowej rodziny trzyosiowego modelu A26, ani midibusa (A47). Ten najkrótszy model będzie musiał poczekać na nową generację dosyć długo i najprawdopodobniej wejdzie na rynek już od razu w wersji elektrycznej.

Gazowa gałąź rodziny MAN-a - Lion's City G – będzie oferowana początkowo także tylko w ramach dwóch modeli: 12 m i 18 m, które już są w produkcji seryjnej. W II kw. 2020 r. dołączy do nich wydłużony przegub Lion's City 19 G.

Z kolei plan na elektryczną serię E jest następujący:

  • standardowy Lion's City 12 E ma wejść do produkcji seryjnej od IV kw. 2020 r.

  • a przegubowy Lion's City 18 E - od II kw. 2021 r.

MAN Lion's City E

MAN Lion's City E uzupełnia nową generację autobusów miejskich MAN o wersję bezemisyjną. Wyjątkowość elektrycznego napędu podkreślono nieznacznie zmienioną konstrukcją. E-bus jest wyraźnie rozpoznawalny, zwłaszcza ze względu na dodatkowe miejsca do siedzenia w miejsce wieży silnika. W pełni elektryczny układ napędowy wytwarza moc 160 kW do maksymalnie 270 kW, dzięki czemu Lion's City E zapewnia zasięg 200 km. Trzy elektrycznie napędzane drzwi umożliwiają dostęp do wnętrza autobusy, który w wersji 12-mtrowej oferuje 29 miejsc.

W ramach planu , w 2020 r. zostanie uruchomiona elektryczna flota demonstracyjna MAN w pięciu krajach europejskich i zostanie ona poddana wielu próbom. W tym celu producent nawiązał partnerstwo innowacyjne z różnymi operatorami europejskimi. Należą do nich tacy przewoźnicy, jak: Hamburger Hochbahn i Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein (VHH), a także luksemburska firma Voyages Emile Weber.

Euro 6d

Zanim MAN przejdzie zupełnie na stronę elektromobilności, zamierza jeszcze przez długie lata produkować pojazdy z silnikami diesla. Sercem nowej generacji autobusów miejskich w wersji z silnikiem jest jednostka LOH D1556, która już spełnia normę emisji spalin Euro 6d, która ma wejść w życie od 1 września 2019 r. Wysokowydajny 9-litrowy silnik jest dostępny w zakresie mocy 280 , 330 i 360 KM, pokrywające typowe obszary zastosowań autobusów miejskich. Silnik spalinowy można opcjonalnie uzupełnić o system MAN EfficientHybrid, który znacznie zmniejsza zużycie paliwa i emisję spalin. Dzięki temu seryjna funkcja stop-start MAN EfficientHybrid zapewnia wyjątkowo ciche fazy zatrzymania na przystankach i światłach. W ogólnej koncepcji nowego MAN Lion's City zużycie paliwa jest obniżone nawet o 16 procent dzięki połączeniu silnika D15, modułu MAN EfficientHybrid i redukcji masy autobusu miejskiego.

Czas na gaz

MAN od razu dodał do swojej nowej generacji wariant gazowy. W MAN Lion's City G zastosowano całkowicie przebudowaną serię silników E18. W porównaniu z poprzednim modelem, nowa jednostka oferuje wyższy poziom momentu obrotowego przy niższej pojemności skokowej, a tym samym jest mocniejszy i jednocześnie kompaktowy. Jak informuje MAN, silnik gazowy oferuje wyższy poziom momentu obrotowego przy niższej pojemności skokowej, a tym samym jest mocniejszy i bardziej kompaktowy. Podobnie jak wersja z silnikiem wysokoprężnym, MAN Lion's City G jest również dostępny z MAN EfficientHybrid.

MAN Transport Solution

Oprócz nowej generacji autobusów miejskich, MAN wprowadza na rynek także kompleksowe usługi konsultacyjne w zakresie przejścia na napędy alternatywne. Elektryfikacja flot autobusowych to wiele pytań dotyczących infrastruktury i wymagań energetycznych, a także koncepcji serwisu i samego projektowania floty. Do tego dochodzi sposób wykorzystania elektrobusów na konkretnych liniach i sposób ich ładowania w ciągu całego dnia. Na te wszystkie wątpliwości MAN odpowiada teraz poprzez specjalistów z MAN Transport Solution.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
fabryka
MAN
elektrobus
targi
UITP
  • Michał Paweł Łukasz – 10.06.2019

    Czyli będą 10metrowe i 15metrowe ale w starej budzie?

  • Zdzich – 11.06.2019

    Ktoś jeszcze kupuje 15metrowe autobusy w Polsce? Chyba tylko Opole jak dobrze pamiętam.

  • Kaktus – 11.06.2019

    Jeszcze Gorzów Wielkopolski ;) W 2017 dostali 4 nowe NL 313-15, ale jeszcze mają coś koło 8 używek z Wiednia, które, tak jak nowsi bracia, też są MAN-ami.

  • Zdzich – 11.06.2019

    No tak Gorzów rzeczywiście.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.