Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

UITP 2019: Premiera elektrycznego Kenta [FILM]

infobus
12.06.2019 10:00
0 Komentarzy

W Sztokholmie Otokar zaprezentowałswój nowy, 100% elektryczny autobus e-Kent C o długości 12 metrów i zerowejemisji spalin.

Otokar od dawna pracował nad pojazdami napędzanymipaliwami alternatywnymi. Pierwszy autobus hybrydowy pokazał już w 2007 r., a premierowy autobus elektryczny klasy MIDI (Vectio C) w 2012 r. Równolegle Otokar pracował również nad autobusamiCNG, które w ostatnim czasie spotkały się z rosnącym zainteresowaniem na rynkach europejskich (m.in. wHiszpanii).

-„Dziś jesteśmy szczęśliwi idumni z wprowadzenia e-Kent C, nowego 12-metrowego autobusu miejskiego Otokar,tutaj na Kongresie UITP. Otokar koncentruje się teraz na przyszłości, oferującrozwiązanie transportowe, które przyczynią się do zrównoważonego rozwoju miasti pomogą poprawić jakość życia ich mieszkańców” – powiedział Ali Murat Atlas,dyrektor generalny Otokar Europe.

Autobusy e-Kent C będą dostępnena runku od 2020 r., natomiast turecka firma już uczestniczy w postępowaniach przetargowych w Europie.

{https://vimeo.com/341769422}

E-Kent w szczegółach

W układzie napędowym elektrycznegoOtokara mamy oś z silnikami elektrycznymi w piastach produkcji ZF, co pozwalauzyskać maksymalną moc 250 kW i maksymalny moment obrotowy 22 000 Nm.

Baterie umieszczono na dachu pojazdu, a standardowawersja e-KENT C jest wyposażona w 4 bateryjne moduły – każdy z 7wysokowydajnymi akumulatorami litowo-jonowymi, zapewniający całkowitą pojemnośćdo 300 kWh.
Otokar wybrał ładowanie w zajezdni. Zdaniem producentapełne naładowanie pojazdu zajmuje 4 godziny, co przekłada się na zasięg do 300km.

Warto zauważyć, że e-Kent manową deskę rozdzielczą z cyfrowym ekranem centralnym. Pojazd jest też wyposażonyw lusterka boczne wideo, które zapewniają lepszą widoczność kierowcy. W porównaiu z wersją z silnikiem  diesla zmieniła się też kompletnie aranżacja przestrzeni pasażerskiej, co z kolei było możliwie dzięki likwidacji komory silnika.

Na koniec dodajmy, że jużniebawem Otokar wypuści na rynek II generację autobusów Kent z silnikami dieslai z napędem CNG, zbliżoną stylistycznie do Ulyso. Być może zobaczymy ją w na Busworld 2019.

Komentarze