TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

UITP 2019: Scania i uniwersalny NXT [FILM]
INFOBUS.PL - Opublikowano: 10.06.2019 18:00:03
Scania

W Sztokholmie Scania pokazała nowy elektryczny pojazd koncepcyjny Scania z napędem elektrycznym, który może być autobusem, pojazdem dostawczym i … śmieciarką.

W Sztokholmie Scania pokazała nowy elektryczny pojazd koncepcyjny Scania z napędem elektrycznym, który może być autobusem, pojazdem dostawczym i … śmieciarką.

Nowy bateryjny pojazd został zaprojektowany z myślą o elastyczności w transporcie. Zdaniem Scanii pojazd rano i popołudniu może zajmować się przewozem osób do pracy, w ciągu dnia dostarczać towary, a w nocy zająć się zbieraniem śmieci. Tym samym inżynierowie Scania wymyśli system modułowy, dzięki któremu pojazdu koncepcyjny może zmieniać kształt w różnych warunkach miejskich.

-"NXT to wizja przyszłości transportu w miastach. Kilka z tych technologii nie zostało jeszcze w pełni rozwiniętych, ale dla nas ważne było zbudowanie pojazdu koncepcyjnego, aby w widoczny i techniczny sposób pokazać pomysły, co jest w zasięgu ręki "- mówi Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scania. -"NXT został zaprojektowany z myślą o roku 2030 i później, jednocześnie wykorzystując kilka nowatorskich funkcji, które są już dostępne".

Opcja pasażerska

W NXT przednie i tylne moduły napędowe mogą być montowane w nadwoziu autobusu, pojazdu dystrybucyjnego lub w śmieciarce. Moduł autobusowy tego innowacyjnego pojazdu koncepcyjnego został prezentowany na szczycie UITP Global Public Transport Summit w Sztokholmie, 10–12 czerwca.

Ośmiometrowy moduł magistrali jest zaprojektowany, jako jeden zespół kompozytowy, co znacznie zmniejsza jego wagę. Akumulatory cylindryczne są umieszczane pod podłogą, dzięki czemu wykorzystują niewykorzystaną przestrzeń, a także przyczyniają się do lepszego rozkładu masy. Przy niskiej masie pojazdu mniejszej niż osiem ton zasięg z obecnymi bateriami szacuje się na 245 kilometrów.

Zdaniem Scanii, ten pojazd dostarczy namacalnych i strategicznych danych w dalszym rozwoju zelektryfikowanych pojazdów autonomicznych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Scania
elektrobus
targi
UITP
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.