TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

UITP 2019: Volvo z przegubowym elektrykiem
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.06.2019 12:00:33
UITP: Volvo z przegubowym elektrykiem

Volvo prezentuje na Kongresie UITP w Sztokholmie nowy elektryczny autobus przegubowy 7900LAE.

Volvo prezentuje na Kongresie UITP w Sztokholmie nowy elektryczny autobus przegubowy 7900LAE.

Volvo Buses poszerza ofertę autobusów zelektryfikowanych o w pełni elektryczny autobus przegubowy Volvo 7900 Electric Articulated, który zapewni cichą i bezemisyjną pracę przy wzroście wydajności. Volvo oferuje obecnie szeroką gamę pojazdów zelektryfikowanych – autobusy hybrydowe, elektryczno–hybrydowe (plug-in) oraz w pełni elektryczne.

Przegubowa jesień

Na Światowym Szczycie Transportu Publicznego UITP, który w tym roku odbywa się w Sztokholmie w dniach 9-12 czerwca, Volvo Buses zapowiedziało wprowadzenie na rynek jesienią tego roku w pełni elektrycznego autobusu przegubowego, mogącego pomieścić 150 pasażerów. Nowy autobus bazuje na prototypach, które od czerwca 2018 r. są testowane na linii nr 16 w szwedzkim mieście Gothenburg – na trasie o wysokiej częstotliwości kursowania. Dwa autobusy prototypowe kursują od 4,5 tys. godzin i przejechały dotychczas ponad 62 tys. kilometrów.

Volvo 7900 Electric Articulated będzie dostępny w dwóch rozmiarach - 18 i 18,7 metrów. Został zaprojektowany w taki sposób, aby sprostać wysokim wymaganiom w zakresie pojemności, komfortu i informacji o ruchu drogowym, zapewniając jednocześnie wygodne i płynne wsiadanie oraz wysiadanie pasażerów. Akumulatory będą ładowane zarówno przez stacje szybkiego ładowania na przystankach końcowych, jak i poprzez uniwersalny system do ładowania pojazdów elektrycznych CCS ( Combined Charging System) – nocą w zajezdni.

Volvo 7900 Electric Articulated zostanie zaprezentowany publiczności na październikowej wystawie Busworld w Brukseli.

Początek rewolucji

Jak powiedział prezes Volvo Buses Håkan Agnevall na kongresie UITP, autobusy elektryczne to początek transportu publicznego nowej generacji.

-"Przejście na zrównoważony transport publiczny odbywa się w miastach na całym świecie. Dzięki cichym, bezemisyjnym autobusom elektrycznym wyposażonym w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, możemy wspierać miasta w rozwiązywaniu problemów związanych z emisją zanieczyszczeń, hałasem, zatłoczeniem i wypadkami drogowymi, aby stały się Miastami Zerowej Emisji (ang. "Zero Cities"). Nasz nowy elektryczny autobus przegubowy o dużej pojemności jest w tym procesie bardzo ważnym narzędziem", powiedział Håkan Agnevall.

E-gama Volvo

• Autobusy hybrydowe: Volvo 7900 Hybrid, Volvo 7900 Hybrid Articulated, Volvo Hybrid Double Decker. Nawet o 40 procent bardziej energooszczędny niż ten sam autobus z silnikiem wysokoprężnym.

• Hybrydowo - elektryczne (typu "plug-in"): Volvo 7900 Electric Hybrid i podwozie Volvo Electric Hybrid Double Decker (B5LHC). Nawet o 60 procent bardziej energooszczędny niż ten sam autobus z silnikiem wysokoprężnym.

• Autobusy elektryczne: Volvo 7900 Electric, Volvo 7900 Electric Articulated. Nawet o 80 procent bardziej energooszczędny niż ten sam autobus z silnikiem wysokoprężnym.






Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
elektrobus
UITP
Volvo
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.