Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ursus patrzy szeroko. Nie tylko na Polskę

infobus
20.06.2016 16:13
0 Komentarzy

Napoczątku czerwca Jan Wielgus, prezes Ursus Bus udzielił Rzeczypospolitejkrótkiego wywiadu, w który pojawiło się kilka wątków autobusowych. Zamierzeniaspółki są dosyć ambitne, nie zabrakło także jednej istotnej ciekawostki.

JanWielgus w pierwszej kolejności podkreślał dotychczasowe autobusowedoświadczenia Ursusa. To przede wszystkim zrealizowanie w kooperacji z Bogdanemdostaw 38 trolejbusów T701.16 z dodatkowym bateriami dla lubelskiego ZarząduTransportu Miejskiego. Nie mogło również zabraknąć wzmianki o elektrobusieEkovolt, który powstał we współpracy z MPK Lublin oraz Eniką.

JanWielgus zdradził także, ż Ursus pracuje właśnie nad dwoma kolejnymi egzemplarzeautobusów elektrycznych. Pierwszy ma mieć zasięgu do 180 km na jednymładowaniu. Jednak dzięki zastosowaniu szybkiego doładowania pantografem przezok. 15 – 20 minut możliwe byłoby zwiększenie dystansu jaki pojazd byłby wstanie pokonać do ok. 250 km. Drugi pojazd byłby natomiast sporą niespodzianką.Ursus pracuje nad autobusem o napędzie opartym na paliwie wodorowym. Takipojazd mógłby podejmować pracę liniową, która w ciągu doby mogłaby wynieść do450 km.

Napytanie kiedy takie autobusy mogłyby się pojawić na ulicach prezes Wielgusudzielił enigmatycznej odpowiedzi. Spółka czekamy na zapowiadane przetargiw Lublinie oraz winnych miastach. Zaznaczył jednocześnie, że w tymobszarze Ursus ma silną konkurencję. Producent chce jednak wprowadzać pewnerozwiązania, które pozwoliłyby mu wyróżniać się na rynku.

Napytanie czy chodzi o polskich rynek Jan Wielgus odpowiedział, że spółka, którązarządza celuje szerzej. Wskazał, że autobusem Ursusa zainteresowani sąodbiorcy z Bałkanów oraz Skandynawii. Dodał także, że pojazd wodorowyprzygotowany jest zaś przez konsorcjum firm z Polski, Holandii i Niemiec. Zauważyłponadto, że w Europie jeździ tylko jeden samochód osobowy z napędemwodorowym, który ma pewne niedociągnięcia. Te miałyby zostać wyeliminowane wramach przedsięwzięcia, w którym Ursus weźmie udział.

Jakwidać Ursus Bus ma ambitne cele. Czas na powolną ich weryfikację wrzeczywistości. A pierwsza okazja może się przydarzyć już niedługo. WarszawskieMZA, które niedawno ogłosiło przetarg na dostawę 10 elektrobusów klasy maxinieco poluzowało kilka kwestii i w efekcie, tacy producenci jak Ursus dostaliszansę.

Komentarze